Posts

Showing posts from December, 2017

Siapa perosak Felda? - Video

Image
Rakyat berduka. Pemimpin yang diamanahkan menjaga, mengurus, mentadbir negara terang-terang mengkhianati rakyat.Setelah cerita tanah Felda hilang di Jalan Semarak, kini TanahFelda Jln Semarak sebahagian terbongkar, 12 lagi masih kontroversi, dakwa Anak.

Betapa serius 'pemainan' ini sehingga Mazlan Aliman dilaporkan menangis merayu selamatkan Felda. Aktivis yang memperjuangkan nasib peneroka itu mengimpikan pentadbiran Felda kembali ke landasan yang betul. Aktivis generasi Felda, Mazlan Aliman tidak dapat menahan sebak dan menangis ketika diwawancara mengenai kemelut yang melanda agensi kerajaan itu oleh sebuah saluran YouTube milik Amanah, Oren TV FMT .

Felda semakin rosak. Dirosakan oleh tangan-tangan mereka yang diamanahkan menjaga dan mengurus 'aset rakyat' ini. Tetapi bro! Siapa sebenarnya yang menjadi 'Perosak Felda'? Ikuti penjelasan dari Saudara Mazlan Aliman, seorang yang begitu mahir dengan isu yang dibangkitkan ini.

Di bawah Umno BNSiapa perosak Felda?

Selepas PRU, IMAMS jadi MAKMUMS?

Image
Ramai juga yang kurang faham apa benda IMAMS nih? Depa ingat mcm Tok Imam kat Mesjid atau Surau kut? Tapi yang ini IMAMS  Integrated Manasik Monitoring System, merupakan akses rasmi tunggal permohonan visa umrah untuk diproses kedutaan Arab Saudi, dengan tujuan membanteras aktiviti penipuan pakej umrah.  Lihat | sini&sini

Kalau nak cari 'kelompongan' dan kelemahan semacam 'penipuan' dalam pakej umrah yang berlambak duk ada, memang senang 'mencipta' alasan. Bila ujudnya IMAMS, baru kita tahu adanya semacam usaha pihak 'tertentu' dengan pengenaan GST serta insurans yang mana semua syarikat pengendali umrah berlesen & berstatus muasassah WAJIB menguna pakai sistem itu. Nampak apa yang aku nampak tak?? Kahkah Kah.

Kenapa ada BANTAHAN?

Pengurusan IMAMS juga dipertikaikan. Mengikut carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukkan syarikat terdiri daripada seorang Melayu selaku pengarah dan 3 orang Cina selaku setiausaha. “Adakah mereka ya…

Selamat Pagi Cikgu !

Image
Selamat Pagi Cikgu ! Selamat Pagi murid-murid. Dah sarapan ke anak-anak cikgu? Dah Cikgu. Sarapan apa? Peknga ngan Lempeng Pisang jer Cikgu ! Jadilah tara tu, padanlah dengan kita anak-anak kampung. Pun begitu, kita wajib bersyukur! Orang di bandar cukup teringin nak makan macam kamu tetapi mereka sibuk, lagi pun tak ada siapa yang boleh buat kueh 'original' macam kamu makan tu..... kerana mereka tidak tahu sangat nak membuatnya.Goreng telur pun ramai yang tak tahu.

Hari ini cikgu ingin mencungkil bakat kamu bila besar nanti. Cita-cita dan keinginan kamu. Okey, bersedia murid-murid !

Sketsa cikgu, murid dan cita-cita


Apa kerajaan Barisan Nasional janjikan dengan Parti Komunis China?

Image
Kita semakin sesak nafas bro ! Baru sahaja Mahathir mendedahkan Malaysia hilang RM160 bilion sepanjang 2013-2015 Baca Sini .  Menurut Tun M, jumlah tersebut terkandung dalam laporan tahunan Bank Negara Malaysia (BNM) sekaligus merupakan kerugian yang jauh lebih banyak berbanding ketika pentadbirannya sebagai Perdana Menteri. “Antara 2013 sehingga 2015, Bank Negara Malaysia kehilangan dan rugi sebanyak AS$39.6 bilion bersamaan RM160 bilion.  Terkini, Amerika melalui Peguam Negaranya turut sama menyentuh isu 'kleptokrasi' yang dianggap terburuk di dunia hari ini Saksikan Videonya . Ini membawa erti tersendiri dalam kemelut yang makin berliku ini.

Saban hari ada saja berita yang menyesakan dada kita sebagai rakyat. Mana tidaknya? Hutang negara semakin menimbun. Rakyat semakin kurus tidak tembun2. Barang semakin mahal melantun-lantun, GST terus menghimpit, mata pun naik sepet. Peluang kerja semacam tertutup. Siswazah dan anak2 muda ramai menganggur. Pekerja dari pendatang asing leb…

Dari PWTC | PAU 2017 Makin Tiada Isi.- Video

Image
PAU memulakan edisinya tahun ini dengan menampil pengampu2 tegar Umno Totok untuk mencerahkan harapan supaya mereka  di pilih semula bertanding di PRU 14 nanti. Kalau tidak mengampu? Tak boleh 'cari makan' ler ! Begitu pun ada juga yang cuba pusing belit sikit sikit.
Bermulalah 'mentera', jampi dan serapah dari segala macai dan sekutu tegar Umno. Tentunya sekutu yang sekufu' dengan UMNO tidak lain adalah Lebai2 PAS itu sendiri. Depa pun tolong sama ber ganding bahu tolong memba taawun palu gendang dgn cara hadir kan diri dalam PAU 2017 ini. PAU telah bermula (MD) PAU2017 Makin pudar Tiada Isi.


Isu Amiruddin Hanzah | PAS Makin Terluka - Video

Image
Harum Manis bertukar merah. Ramai tersalah terka bahawa Ketua Pembangkang DUN Kedah akan bersama BERSATU. Aku sendiri lebih suka kelainan ini. Kelainan yang menyebabkan PAS & Lebai nya makin gelisah resah dan ramai lagi akan lemas berhamPA$.

Faktor kemasukan Ketua Pembangkang Kedah Datuk Amiruddin Hamzah ke Parti BERSATU telah menyebabkan PAS makin hilang pengaruh di negeri itu. Anak Bukit kini bertukar tangan. PBBM sudah ada 'kerusi'nya. Inilah politik. PAS tidak boleh lagi salahkan semua ini kepada beliau. PAS sudah 'spring' di Kedah. | Berita Penuh Di Sini .

PAS pernah hulur borang keahlian kepada Tun M tapi tahulah Tun mana mahu parti sampah, parti pembelit ini. Itu pasal orang PAS cukup bara dengan Tun M. Bila PPBM diasaskan untuk melawan UMNO dan sekutunya PAS. Bermulalah episod kebencian PAS dan Lebainya. Mereka terus menyerang BERSATU dan mengungkit ungkit segala salah silap bekas PM 22 tahun itu. PAS pun mulalah politikan tragedi Memali untuk serang Tun M da…