Posts

Showing posts from November, 2017

Apabila MP Pas LUPA Siapa Mereka ? - Video

Image
Berkecuali itu tandanya orang yang putus Fikrah yang Benar. Putus citra fikir yang simple, tiada stand dan tulang belakang. Sebenarnya orang semacam ini sudah mereput dalam tindakannya. 

Siapakah di belakang semua tindakan ini? Lebai, seorang muslimat 'parti suci' ini begitu patuh dengan 'arahan' sekutunya. Patuh tanpa fikir siapa dan apa posisi lebai peroleh jawatan itu. Di posisi mana pula dua orang AP itu berada? Bersama sekutunya atau bersama Barisan Pembangkang? PA$ dan Lebai sudah lupa posisi mereka, lupa siapa mereka. Kalau pemain bola lupa akan posisinya semasa bermain, itu tanda pasukan ini akan kecundang akhir perlawanan, itulah kebiasaannya yang terjadi. Kalau menang pun 'pemain' itu akan dicemuh penonton dan jurulatihnya di belakang nanti.

Dua pemimpin Pas yg berkecuali tu apa kata pru14 ini rakyat juga berkecuali daripada mengundi mereka..Kan baru adil..Baru depa tahu langit tinggi rendah. Bukan sokong rakyat tapi lebih kepada kleptokrat. 

Kalau dalam…

Bajet 2018, Netizen dan Lebai PA$ - Edisi Tertangguh

Image
PA$ macam biasa bro, Bila tersedak dedak penuh mulut, yg boleh menyakitkan hati Umno, Lebai MP coba sebolehnya mengelak dari menentang sebarang ketidakpuasti pihak pembangkang. Pas bukan lagi pembangkang dalam erti berpolitik masa kini kerana terikat dengan UMNO-BN yang mana Pas dan Lebainya bermanja setiap hari bagai ' Kucing Kurap Manja Dgn UMNO BN ' (Pinjam istilah MSO @Mohd Sayuti Omar II ). KAHKAHKAH

Dewan Rakyat itu tempatnya berbahas untuk kepentingan rakyat. Itu sebab Dewan itu pun dinamakan 'Dewan Rakyat' . Bukan untuk jadi tongkoi atau 'Pasu Bunga' sambil bermain gajet, berselfie dan  sebagainya. 

Gelaran bagai MP 'PASU BUNGA' sudah dimaklumi ramai bahawa Ahli Parlimen dari parti suci yang tidak suci itu tunduk kesipuan dg bertindak 'berkecuali' semasa cadangan menolak bajet 2018.Sudah 3 kali sejak 2016 2017 dan kini 2018 perbahasan menolak bajet Pas
hanya menunjukan sikap sebenarnya menjadi 'kuda tenzi' atau kuda 'tunggangan&…

Dulu Hijau Sekarang Jingga - Video

Image
Di awal '70an dulu, aku belajar di KL kat Jalan Pantai dan Pak Amjal atau nama dia Jalaluddin membuka sebuah kantin di salah sebuah U kat sana. Umur dia masa tu tengah trang tang tang macam aku juga. kalo lambat duit masuk, kami berhutang dulu dengan dia. Masa tu dia memang PAS hangit. Pak Amjal atau kami panggil 'abang Din' masa tu memang sempoi, sejak dari muda memang cargas dan 'friendly'. Masa demontrasi kes kebuluran di Baling tahun '74 yang aku turut serta itu banyak kenangan manis bersama dengan Pak Amjal. 

Aku tabik 'spring' kat Pak Amjal kerana 'orang tua' ini tidak pernah menjadi penyokong UMNO dan PA$ yang menjadi 'sekutu' Umno sekarang ini tetap ditolaknya. AMANAH mengambil tempat bagi menggantikan 'duka lara' perjuangan mengenyahkan Umno. PAS yg hangit menjadi Pak Yet Umno menerima nasib yang sama bila Pak Amjal sendiri turut menolak untuk bersama dengan AMANAH. Rezki Pak Amjal begitu murah mencurah. Kebaikannya tetap…

Banjir, P.Pinang dan Lebai Dumgu - 2 Video

Image
Tindakan seorang Bilal Surau Taman Free School di Jalan Mesjid Negeri, Georgetown P.Pinang menumpangkan sekumpulan lelaki dan perempuan cina di surau terbabit selepas rumah dan kediaman sekitar dilanda banjir yang boleh mengancam jiwa dan nyawa, patut sangat dipuji dan kita seharusnya berlapang dada dengan tindakan Bilal ini. Tindakan ini sebagai tindakan yang terpuji dan penuh teladan akhlak Islam. 

Inilah 'Tasamuh Islam' | صور من التسامح في الإسلام مع غير المسلمين | dgn bukan Islam. Baca pautan itu. Masyarakat Islam adalah sebuah masyarakat yang berdasarkan doktrin tertentu, yang mana sistem, peraturan, etika dan etika muncul, ini adalah istilah Islam. Ini ada lah istilah masyarakat Islam yang mengadoptasi Islam sebagai cara hidup, perlembagaan untuk pemerintahannya dan sumber undang-undang dan bimbingannya dalam segala hal kehidupan. Sosial, material dan moral, domestik dan antarabangsa. Tetapi ini tidak bermakna bahawa masyarakat Islam diperintah oleh penghapusan terhadap …

Warna Warni Konvensyen AMANAH Nasional ke-2 Di Bumi Kedah.

Image
Sudah hampir sebulan Konvensyen Amanah yang berlangsung di Alor Setar pada 21-22 Oktober lalu masih diperkatakan. Lebai dan Walaouns PA$ sudah mati akal untuk memperlekehkan kejayaan & kemampuan yang diraih Amanah sejak penubuhan Parti Islam ke 2 ini. Parti Islam AMANAH sebagai parti alternatif yang lahir dalam suasana PA$ dan Lebainya yang sudah terikat dengan lambaian dan ajakan UMNO sejak sebelum Muktamar 61 yang memperlihatkan betapa Lebai dan Mullah 'suci' dalam 'Parti Suci' PA$ tidak betah lagi duduk bersama kumpulan progresif dalam PA$ yang tidak ndak kepada UMNO. 

Lalu mereka di 'Chai' kan dan seterusnya kalah dan kecundang habis untuk memegang sebarang jawatan penting di dlm 'parti suci' itu. Bukan jawatan yang diburu tetapi para Lebai telah berjaya mempengaruhi walaounchai mereka untuk tidak mengundi langsung kumpulan progresif ini. Tektik kotor 'parti suci' ini cukup berkesan untuk 'menghalau' gerombolan progresif ini untuk…

SAUDI Mula Menahan dan Memerangi Rasuah.

Image
Skandal 1MDB terpalit lagi dengan penahanan puluhan putera dan ahli perniagaan termasuk golongan yang mempunyai pengaruh yg. besar dalam sistem politik dan ekonomi Arab Saudi kerana kes rasuah berskala 'monster'..lihat SINI

Akhirnya salah seorang konco dalam rompakan 1MDB iaitu Putera Turki Bin Abdullah telah ditangkap kerana telah bersekongkol merompak lebih dari USD1.5 Billion dari 1MDB melalui syarikat tipu beliau 'Petrosaudi' ! 

Kes makin menarik, banyak orang tak senang duduk. Banyak yang terkait nanti dalam perkembangan terbaru ini. Sama-sama kita nantikan. Lihat lagi Di Sini .

Ini antara orang kaya Saudi yang kini ditahan di Ritz Carlton | November 6, 2017
Antara puluhan putera dan ahli perniagaan yang ditahan termasuk golongan yang mempunyai pengaruh besar dalam sistem politik dan ekonomi Arab Saudi.