Posts

Showing posts from July, 2017

LEBAI Pas Ketinggalan Zaman - Video

Image
Maaf cakap bro ! Si Mahfuz Pokok Sena dia kata, saya sayang Pas tapi saya kecewa. Mahfuz Omar masih mengaku sayang kepada Pas tetapi kecewa kerana partinya itu tidak mahu merebut peluang dengan membina kekuatan bersama pembangkang untuk menumbangkan kerajaan BN dalam PRU14 nanti.  

Selagi Presiden parti hang tu duk tegar bercokoh bercakok dengan Umno macam belangkas, jangan harap hang sorang nak tunjuk lawa boleh ubah 'mind set' Lebai tu. Tara Husam Musa yang cerdik tu pun; Lebai hang sebelah mata pun tak pandang Husam tu. Hang sayang ke Pas dan lebai tak kena tempat. Sebelah mata pun depa dah tak kelih kat hang dah...KahkahKah

Maaf cakap sekali lagi. Hang tu Mahfuz yang ketinggalan zaman sebenarnya. Lama sangat hang duk berkubang dalam Pas tu sampai naik majai !! Parti hang tu gelong teruk ! Silap haribulan boleh reput relai macam tu saja. Kahkahkah.

Patutnya dah lama hang tunjuk kaler sebenar. Ini sat hijau, sat merah, sat oren? Aku yang bukan Pas pun meluat dengan umang2 macam…

Prof Agus Balun Walauns dan Pentaksub Tegar PA$ Kaw Kaw [video]

Image
Bagaimana Pas cenderung kepada kezaliman bro ?
Ini ada satu komen menarik dari Sheikh Omar Ali tentang PA$ yang telah hilang jati diri. DAP tak la hilang roket kata Sheikh..sini. Aku sedut sikit apa yang Pak Sheikh ni kata.

Pas hari ini jelas telah berubah. Bagaimana Pas cenderung kepada kezaliman? Soal Pak Sheikh lagi. KahKahkah

Pas bersikap pelik pada hari ini apabila begitu intim dengan pemerintah zalim.

"Dengan segala kemungkaran nyata yang telah dilakukan oleh Umno-BN yang menekan rakyat dan menjarah harta negara, bagaimana Pas boleh begitu rapat dan cenderung kepada mereka?

"Adakah Pas telah melupakan nasihat para murobbi (pendidik) dan pemimpin terdahulu mereka sebelum ini? Apakah PAS sudah lupa kata-kata yang sering diungkapkan oleh Al-Marhum ustaz Fadzil Noor "Ulamak yang jahat ialah ulamak yang menyerondoi di pintu-pintu umarak"?..Sheikh Omar Ali]


Prof Agus Belasah 
Pentaksub Tegar PAS

Pedukang Dan Kalamanyarq Politik Lebai PA$ - [video]

Image
Kalamanyarq atau melenyarq dalam bahasa utara adalah bermaksud terlampau gatai bercakap, gatai
menjampuk, suka menunjuk sampai tak tentu arah. Tak faham apa pun nak bercakap juga. memang orang jenis ini macam berpenyakit lagi kronik. Lebai jenis 'pedukang' politik. Dia sapu semua.... KahkahKah

Tanpa memahami 'isu' sebenar, dia terus mencelah. Ada saja labon dia hingga diketawakan orang.

Itulah Lebai dan walauns yang merasakan diri mereka tu 'ceghedik' tetapi yang terserlah adalah sebaliknya. Tersingkaplah 'Dol' dan kebebalan serta betapa jahilnya mereka dalam isu-isu yang hendak dibangkitkan atau sewaktu cuba 'patahkan' hujjah lawan. KahKahKahKah.

Isu bermula