Keluhan lebai ! Kasiannnnnnn ! KAHKAHKAH

Lebai mengeluh beb! Makin meghoyan! Buat apa lah mengeluh bagai anak kecil lapar susu? Kan ke lebai bangga sangat dengan Gagasan Sejahtera 'PIGS' tu? Dah pupus ke ahlinya? Berapa kerat kah para ahli yang ada? Yang pasti keputusan PRU14 nanti kita sama sama akan saksikan keputusan nya. Lebai cukup panik beb !

Pasir Mas dah jadi 'Pasir Berdengung' ke? Itu ler jangan gebang laju sangat, lebai kalo gebang, paya pun tinggai tamborq jer, ikan habis lebai tangkoi !! kahkahkah.

Nak tanya satu jer la, kat Pasir Mas tu ramai ke Cina DAP? atau ramai Cina Zimmi? 

Sekarang baru lebai ketaq lutut kena angin senggugut. Apa faedah kamu 'serang' DAP bagai nak rak? Dulu Cina ni laa yang berputar putar ber sama lebai dalam PRU hingga lebai merasa sedap pegang berbagai jawatan di Selangor umpamanya, lepas lebai maki sumpit seranah Cina ini, jangan mimpi lagi nak 'kelentong' depa bagi undi kat lebai ! Cina pantang ditipu. Mai duduk di Tanjong tengok kalo nak tau 'perangai' Cina. Sekali lebai 'main'kan Cina?; sampai mati depa tak percaya kamu lagi..KahkahKah.

Kamu puak lebai yang buat keputusan putuskan tahaluf politik dgn DAP hanya kerana Tok Sidang kamu yang banyak menyusahkan PR dulunya hingga hancur PR dibuatnya. Monteng mesyuarat dan bagai lagi hingga tergendala perancangan PR. Ikut suka akulah nak hadir tak hadir..begitu gaya ayat yang terbit dari mulut Tok Sidang sendiri. Bukan begitu lebai? Habis tu mengeluh buat apa? KahKahKah.

Perjuang para lebai PIGS makin sayu dan lesu dan yang tinggal hanya suara-suara sumbang oleh para lebaiwan di segenap portal dan media. Itu tak kena sana tak kena. Ini yang kena ! KahkahKah

Pimpinan PIGS sudah sirna perjuangan Islam, roh Islam dalam tubuh badan PA$ dulunya sudah ber tukar ruhnya, 'ruh maddiah' atau ruh kebendaan mewarnai pemimpinnya kerana 'bersenggama' dengan Umno yang kononnya 'serba menarik' dan 'memikat'. 

Manusia tidak jatuh kerana miskin benda. Tetapi manusia cukup senang jatuh dan kalah dengan longgokan 'ghanimah' di depan mata. Lihat saja pengajaran seerah dalam 'Peperangan Uhud'. Umat kalah dek kerana terliur ghanimah yang menjadi umpanan musuh. Lebai 'PIGS' pun hampir menyer upai 'situasi' ini.

Lebai PA$ ramai yang mendekati pemimpin Umno. Lebai dah pandai 'main snooker'! Jimmy White pun kalah beb! Lebai berlumba-lumba mem pamirkan kehidupan mewah serta 'elegant'. Lebai bernafsu besar untuk memerintah negara. itu pasal lebai nak bertanding sampai 100 kerusi parlimen... PA$ hanya tunggu  masa dan ketikanya untuk Hukum Kebenaran dan Keadilan mengambil tempatnya untuk mengarak mereka keluar dari arus politik negara.

Kenapa marahkan DAP yg kononnya 'sekat' orang Cina dari PA$? Kenapa cakap borong kata DAP coba memisahkan bukan Islam kepada PA$? Lebai makin penasaran kerana 'menyangka' bukan-bukan terhadap DAP tanpa ada satu bukti 'tuntas' untuk menyokong lebai Beduh ini. Buktikan !

Bila lebai kepanasan untuk kekalkan kerusi sedia ada di Pasir Mas. DAP juga yang salah. Lebai saja hantam kromo bila terasa terhimpit, tidak pernah menyalahkan diri dan 'team' lebai sendiri.

Jom main 'snooker' ! KahKahKah


Pas akui cabaran dapat sokongan kaum Cina selepas putus dengan DAP.



Pas mengakui menghadapi cabaran dalam usaha mendapatkan sokongan bukan Islam terutamanya kaum Cina selepas parti itu menamatkan kerjasama politik dengan DAP dalam Pakatan Rakyat.

Anggota Jawatankuasa Kerja Pas Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, bagaimanapun ia hanya bersifat sementara kerana menyifatkannya umpama tembok untuk memisahkan golongan bukan Islam dengan Pas sudah pecah dan tidak boleh dibina mana-mana parti lagi.

"Cuma yang ada hanya nyalaan api yang dibuat oleh DAP untuk sekat sokongan bukan Islam terhadap Pas, tetapi ia mudah dipadamkan dengan air...kami sendiri (dalam) Dewan Pemuda Pas mempunyai hubungan baik dengan bukan Islam.

"Walaupun parti berpecah (Pas dengan DAP) tetapi hubungan peribadi tidak pernah pecah, ini menandakan ada (pihak) yang kata Pas akan mengambil masa 1,000 tahun untuk mendapat sokongan Cina, tidak (tepat) sama sekali, kita akan ambil masa lebih cepat untuk mendapatkan sokongan itu.

"Cumanya kita akuilah sokongan itu (daripada bukan Islam) untuk PRU14 (Pilihan Raya Umum Ke-14) kita tidak akan dapat sebagaimana dalam PRU13 lepas," katanya pada sidang media selepas sesi dialog (Program Munaqasyah) Ucapan Dasar Presiden di Kompleks Pas Kedah, semalam.

Namun, Nik Mohamad Abduh tetap yakin dengan kekuatan Pas untuk menghadapi PRU14 nanti berikutan mendapat sokongan padu daripada Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) yang dianggotai kalangan bukan Islam serta Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan).

"Kita sudah ada Gagasan Sejahtera menerusi kerjasama politik bersama Ikatan. Dalam Ikatan pun ada pelbagai kaum terdiri kaum Cina dan India, lagi pula PCM (Parti Cinta Malaysia) di Pulau Pinang ada menyatakan hasrat untuk menyertai Gagasan Sejahtera, tetapi masih sedang dalam proses perbincangan," katanya..sumber .

KICAUAN LEBAI

Ini lagi satu perangai lebai, penyakit ni tidak ada obatnya bro ! Kata Nik Amar, Pas terbuka kepada semua kecuali Amanah dan DAP. Lihat sini. Kalau dengan DAP masih kuat seterunya, dengan Amanah pun seteru bagai nak rak, agaknya lebai dah tak boleh lena tidur, mandi pun dah tak basah mengenangkan Kelantan makin hari makin menjadi 'oren'. Penyakit ini paling berat di abad ini bro ! Habis semua dia buat seteru, habis tu camna? Apasal mengeluh kalo dah geng lebai sendiri pun dah tak mau 'berkawan'? Lepas tu nak harap sokongan Cina? KahkahKah..baca sini .

Inilah yang ditakuti oleh lebai ini seperti kata Dato Husam Musa. Baca ini ~ RAKYAT AKAN JATUHKAN PAS KELANTAN BUKAN AMANAH – DATO HUSAM. Jadi dia terpaksa buat-buat perasan yang PA$ dan lebai mendapat sambutan seperti dulu. Berdepan dengan 'sampah' pun, lebai ini gelabah dan mereben bila bercakap..KahKahKah.

Amar ni perasanbanyak. Dia ingat dia cakap dgn budak-budak tadika. Dulu PAS hancurkan PR sekarang dia nak hancurkan PH. Siapa yang buang persahabatan PKR, PAS atau DAP & Amanah. Sekarang nak suruh keluar dari PH, lebai ingat dia sapa? arah fikir lebai pun gelong beb, meracau bak
murai putus ekor. Bulan2 posa nie lebai terus terus an 'tercabut ekor' ! Sapa lagi nak kebulorq dengan

'tawaran' lebai? Mengurus Kelantan pun tak reti, ada hati nak urus manusia satu malaya? Tengok muka lebai pun tak dak selera ! KahKah Kah

Ugutan LEBAI serta kata dua terhadap PKR dan PPBM supaya meninggalkan Amanah dan DAP ! akhirnya memakan diri sendiri apabila PKR serta Bersatu enggan walak kepada parti tak guna ini.
Pas sekarang kena buka pintu kepada parti2 jin & pelesit untuk bertahalluf siasi sebab yang lain dah reject beb !! .


Kini nampaknya lebai sighu ni dah mula tunjuk simptom nak jilat kahak hijau pekat balik. Mana ada lagi Cina dan India [Kecuali Bala] tu saja yang ada bersama lebai sebagai 'parti berwahyu' kata Mr Bala tu, lihat YouTube dan baca di Mkini ini sebagai bukti? Kah kah kah

PAS dan Lebai tahu dia akan kalah teruk dalam PR ke 14. Jangan terima PAS dalam PH! Rasanya lepas PRU 14 nanti khususnya di Kelantan, lebai 'berpenyakit' ini dan sekutunya bolehlah bungkus tikar bantal & 'slow2' pi tadah kitab balik ! KahKahKah


Yang Tinggal
Hanya Nostalgia Klasik !  

Semua paparan gambar di bawah ini hanya tinggal kenangan buat lebai saja beb, memang 'happening' betul ketika itu. Cina dan India memakai baju Pas dan membelit bendera ke badan, amoi pun bukan main teruja lagi dan bersemangat membantu PR di mana Pas masa itu adalah rakan utama dalam PR.

Inilah yang menggerunkan Umno BN bro! Tetapi siapa yang 'khianatinya'? kalo bukan Lebai PA$ & UBN hampir ditumbangkan. Dari peristiwa 'Perak' yang dikhianati lebai sampailah mereka menjulang keris dan bertengkolok meniru Umno.   

Idea 'Pas for all' adalah idea Mat Sabu dan rakan2nya. Inilah antara kerja keras kumpulan 'progresif' dlm Pas dulunya, kini mereka adalah tenaga utama dlm AMANAH. 

Kini Lebai dan walaunta PA$ tidak mampu lagi berperanan sama seperti kumpulan progresif itu. Dakwah Islam sudah menghampiri bukan Islam hasil dari gerakerja Us. Fadzil Nor dan dibantu giat oleh kumpulan progressif ini. 

Malang sekali bila Hadi Awang menerajui Pas dan dibantu oleh lebai-lebai yang kemaruk 'kebendaan' jawatan dan pangkat, semua nya jadi hancur kecai bertukar 360 darjah. Seperti kata Mat Sabu. Pas sudah tidak boleh lagi 'reform', pada satu temu bual oleh wartawan Sinar Harian.

Ertinya Pas yang ada sekarang ini jangan mimpi lagi untuk ulangi semarak kasih nostalgia klasik dari bukan Islam seperti yang terpapar ini. Lebai hanya boleh mengigau sajalah.
Aku sendiri masa semarak ini berada di Pasar Payang KT bro! Ramai Cina India dari serata Malaya dan dari Sabah Sarawak turun ke T'ganu hanya bertekad menjatuhkan Umno BN. T'ganu selepas itu dimiliki oleh Pas. sepenggal jer beb ! Lepas tu 'melepas' ler bila sesi 'pengkhianatan' lebai dapat dihidu oleh ramai. KahKahKah. 

Gud Bye Lebai !



















Akhir Kalam

Maka berkumpul para walaun,
Berkumpul sama para walaunti,
Muktamar dibuat setiap tahun,
Tempat yg halal untuk memaki.


Awal muktamar dewan pemuda,
Dewan muslimat tidak dilupa,
Nik Beduh pertama buka bicara,
Kutuk Dap Amanah Pkr perkara biasa.


Lagi sedap Dewan Ulamak,
Para lebai berlawan maki,
Sape memaki paling banyak,
Itulah pejuang Islam sejati.


KAHKAHKAH
kredit pantun..Usin UG Ceroi.


Posted by Mat Tanjong at 3.11 am

Comments

  1. Saya mengucapkan banyak terima kasih kepada MBAH BUDI HARTONO yang telah menolong saya dalam kesulitan ini tidak pernah terpikirkan berkat bantuan MBAH yang memberikan pesugihan dana gaib sebesar 1 miliar syukur alhamdulillah kini saya sudah bisa melunasi semua hutang-hutang saya yang ada di BANK sisanya untuk buka usaha kemarin saya takut mengikuti pesugihan ini takuk ada tumbal tapi mau di apa dengan kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya coba minta tolong sama MBAH BUDI HARTONO dan dengan senang hati MBAH BUDI HARTONO membantu saya pesugihan dana gaibnya alhamdulillah semuanya bener-benar terbukti pesugihan dari MBAH ternyata aman tanpa tumbal karna saya sudah membuktikannya tidak ada resiko apapun dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur yang bisa di percaya jangan anda takut untuk konsultasi jika anda ingin di bantu seperti saya terutama yang terlilit hutang lansung hubungi MBAH BUDI HARTONO di nomor hp 085-256-077-899 untuk info lebih jelasnya buka blog MBAH silahkan klik disini-> PESUGIHAN TANPA TUMBAL

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kerusi PAS Milik AMANAH - Salahuddin Ayub

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$