Posts

Showing posts from May, 2017

Kelentong Lebai - PA$ cakap Kosong O jer ! [VIDEO]

Image
Sekarang ramai pimpinan Pas dan walaunnya coba menafikan yang mereka menjadi talian hayat kpd
Umno dan BN. Cakap kosong jer tu. Pada hal aksi dan tindakan mereka menyokong 'penafian' yang dibuat.

Terbaru, Ketua Pemuda Pas coba menafikan Pas berikan talian hayat itu kepada Umno ruj. sini.
Konon kata KPP tadi, kerjasama yg berkaitan dgn Islam bukannya satu bentuk talian hayat kepada BN. Agenda Islam apa yang dah Pas lakukan? 355 pun 'spring' beb ! Semua cakap kosong jer !

Di Kelantan isu sampah, pengambilan tanah di Lembah Binjai, masalah dialami 300 peniaga pasar malam Kubang Kerian dilihat seperti angin lalu sahaja di mata Exco kerajaan negeri. Isu ini di bangkitkan oleh Pemuda Amanah Kelantan yang mendesak Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan Datuk Fattah Mahmood meletakkan jawatan sebagai Exco kerajaan negeri itu kerana tidak serius untuk memajukan Kelantan. rujsini.

"Isu sampah, pengambilan tanah Lembah Binjai, masalah dialami 300 …

'Cerekarama Lebai' Apa kata 'mereka' ? Siri 1

Image
PA$ dan 'lebai'nya makin tersindir oleh ahlinya sendiri dan juga oleh ramai 'tokoh' politik saingan
yang rata-rata melihat Pas tidak lagi memperjuang
kan Islam yang 'syumul' . 

Mereka lebih teruja dgn Umno sekaligus abaikan tuntutan Islam dengan menolak segala mungkarat politik oleh UBN. Lebai PA$ ikut hanyut dengan rentak Umno. Contoh terbaru bagaimana seorang pelakon watak komedi mendapat pujian setengah pihak setelah berlaku insiden 'tampar' seorang di depan PM sendiri. 

Pelakon ini seterusnya mendapat liputan luas serta dijemput ke satu majlis bual bicara sempena sambutan Hari Belia Negara..lih. sini . Mafhum di sini ialah pelakon itu disanjung (siap dengan billboard), sementara mangsanya diminta supaya meminta maaf. 

Semua gejala ini menampakkan bahawa negara sedang menghadapi masalah yang serius. Di pihak Lebai, tentunya PAS, belum ada lagi sebarang kec aman terhadap insiden yang membabitkan pelakon yang juga berasal dari Terengganu itu? 

Seperkara lagi…

Menolak 'Khurafat' PA$ ! [ VIDEO ]

Image
Nik Abduh terkenal sebagai 'penyambung' lidah Umno. Melihat Umno yang dulunya musuh tradisi Pas kerana perbezaan wahana politik keduanya.

Tetapi sejak Pas beralih arah bersenandung dengan Umno. Semua yg datang dari Umno tiada lagi ada 
cacat celanya, 'alhalal bi halal' semuanya lulus bro. Pulak tu Pas dan Umno dapat 'markah' sama pula tu, lihat sinibro ! Itulah antara 'khurafat' ter baru dari Pas seperti luahan Faiz Fadzil.

Nik Abduh dilihat terkeluaq dari 'track' perjuangan PA$ setelah ketiadaan bapanya Nik Aziz Nik Mat, mati-mati Nik Abduh nie pertahankan Umno dgn gadaikan perjuangan bapanya sendiri melawan Umno dengan menutup 'kezaliman' menggunakan isu perkaumanbaca sini .

Matanya jadi 'gelap' dgn kezaliman sang penguasa dan semakin galak bersuara menongkat Umno dan apakah motif sebenar beliau berbuat demikian? Beliau bukanlah seorang yang petah berbicara se benarnya, tiga minit dengar beliau berucap, sudah terasa jemu dan jengki…

Hamas ucap 'TQ' kepada Korea Utara

Image
Korea Utara menyokong perjuangan rakyat Palestine. Mungkin agak pelik bagi kita? Tapi ini- lah yang berlaku. 

Atas sokongan Korea Utara ini, Hamas terharu dan mengucapkan terima kasih atas sokongan itu.

Keduanya Palestine dan Korea Utara menghadapi 'musuh' yang sama iaitu Amerika Syarikat yang berada di belakang Israel dan terbaru US telah menggertak Korea Utara dengan mengirimkan Kapal Induk Perang Amerika , USS Carl Vinson sini. Iniyang menjadi antara sebabnya, sebab itu Hamas begitu berterima kasih kepada Korea Utara.

Kecam Israel: Hamas ucap 'TQ' kepada Korea Utara


Ohhoo ! PA$ main 'Aci lon' dgn PKR ghopanya? [Video]

Image
PA$ dan Lebai tengah main 'aci lon' ropanya, main
'sorok-sorok' kata orang tua-tua. Nak cakap terus terang dan kotakan apa yang dicakap di sana sini, riuh satu Malaya hanya jadi bahan ketawa macam perangai budak2 main 'aci lon' saja. 

Putus hubungan dengan PKR hanya di bibir saja..
Tarik tali saja, putusnya tidak. Teringat lagu dulu2 S.Roha & S. Ahmad dengan lagu Pegang-Pegang Tali ! Hangpa tengok Video ini, sedap lagu tu bro! Hahaha

Telah tiba masanya Pakatan Harapan mengorak langkah dengan berani dan benar-benar memberi harapan kepada rakyat. 

PAS tidak lagi boleh berikan laba dan keuntungan kepada rakyat. Umno sedang berkira nak buat kenuri besar menyambut kepulangan 'menantu'nya yang sudah lama bermesra manja. Bermain sudah berulit sudah, tinggal menyarung cicin dan majlis
sanding saja lagi. Tetamunya? Jangan tanya laaaa! 
Pasti meriah bak pinang di belah kapak..KahKah..

Selepas PAS membuat keputusan mahu putuskan tahaluf siyasi di antara mereka dan me…

PA$ ajak Ust Ahmad Awang kembali keparti lama...

Image
Untuk apa PA$ ajak semula UAA join depa balik? Untuk 'serang' AMANAH? Itu bukan sifat UAA yang kita kenali?

Bila kantoi berhujjah dengan UAA, walauns pun blah. Walaun memang tiada hujjah untuk berbahas bro ! 

Ulama yang jujur seperti UAA ini bukan boleh di gula-gulakan oleh walaun yang tak cerdik tu. Tahniah UAA kerana sekolahkan walauns tidak cerdik itu.

Usah Mengintai Bumbung Janda Tu Lagi .

Image
Beriya-iya PA$ ndak putuskan hubungan dengan PKR yang kononnya ada 'tahaluf siyasi' dengan parti komponen Pakatan Harapan itu. 

Dijaja sana sini, merata negeri kononnya dah pun buat keputusan 'memutuskan' hubungan dengan PKR. Johor, Kelantan, Terengganu semua sudah riuh habaq telah putus sini dan sini . Alasan remeh pasai Konsert Selena Gomez dijadikan alasan bagi mudahkan bercerai dengan PKR? Adakah 'alasan' ini masih terpakai? KahKahKah

Lepas selesai Muktamar 63 pun, tak putus2 lagi. Lebai cakap tak serupa bikin, masih tinggal se bumbung di Selangor tu, kena tunggu Majlis Syura Ulama pula bermesyuarat mengenai tahaluf siyasi itu dalam masa terdekat, pada hal masa bermuktamar baru nie, orang tu juga laa yang duduk dalam MSU PA$ tu ! Awat tiada keputusan. Mau tunggu apa lagi? Lebai makin terbelit.

Di mana maruah PA$ dan Lebai2 kat Selangor tu? Takut jadi 'duda' ke, Maka demi maruah 'jubah dan
serban' yang menjadi 'لباس التقوى' [ pakaian takw…