Posts

Showing posts from March, 2017

PAS buang masa semua orang

Image
Memetik pandangan Mujahid Yusof Rawa bahawa PAS kini perlu jawab bagaimana ia dipermainkan Umno. 

PAS buang masa semua orang berdebat mengenai usulnya sejak lebih setahun lalu, kata Mujahid

Kepimpinan PAS berada dalam masalah yang besar lantaran keputusan salah dalam percaturan rang undang-undang pindaan syariah, menyebabkan mereka kini perlu menjelaskan bagaimana PAS “dipermainkan” Umno.

Terbaru, parlimen hanya berbaki beberapa hari saja lagi untuk mendengar apa juga pembentangan yang telah diputuskan. Namun Pas tetap mahu bentang juga usul 355 itu Baca Sini bro! Pas mendakwa mereka bukan menjadi mangsa 'game' BN? Baca sini pula . Kah kah Kah.

Kalau begitu? Lebai tetap percaya BN lah. Syabas Lebai? Lagi pun lebai kata, 'kita kenal siapa yang menghalang'? Suspen ni bro? Kalau bukan BN? Tentulah bukan Umno? So n so siapa? Boleh jadi Pembangkanglah agaknya? Agak saja la, kita pula tunggu kenyataan lanjut Lebai nanti? Huh! suspen betoi !

Lebai tak akan putus asa punya.Tiada bo…

Seloroh Mat Sabu Di Felda Lubuk Merbau [Video]

Image
Kelmarin di Lubuk Merbau, Mat Sabu berceramah sepentas dengan Che Det. Lubuk Merbau ni kubu kuat Umno bro ! Ini kawasan Mahdzir Bin Khalid, Menteri Pendidikan. Lubuk Merbau (LM) ini adalah penentu kemenangan bagi DUN Pedu (N 08). Kalau menang di Lubuk Merbau ni, bermakna menanglah DUN Pedu tu dan menanglah Parlimen Padang Terap (P007). 

Begitulah bisanya Lubuk Merbau bro ! Senario ini mungkin berubah sekarang bila BERSATU sudah mula mengembangkan sayapnya dan mengadakan ceramah di sana kelmarin. Sambutan begitu baik dan meriah. Mat Sabu antara penceramah yang menjadi tumpuan dalam ceramah bersama PPBM yang dihadiri Che Det, Mukhriz dan lainnya.

Menggunakan 'galah' sebagai perlambangan, Mat Sabu merumuskan seperti berikut:

~ Galah yang ada tidak cukup untuk kait UBN turun dari Putrajaya.
~ Galah merah DAP, dia jolok tak sampai, boleh menang di Tanjong, Bukit Mertajam, Jelutong, Bagan dan di tempat DAP saja.
~ Galah biru muda (PKR). Tak sampai nak kait buah kelapa. Bolehlah jatuh b…

Menjelang ulang tahun kedua GST - [ Video ]

Image
Sejurus selepas ''menang'' dalam PRU 13, Kerajaan tanpa segan silu telah mengurangkan subsidi rakyat, lantas menyebabkan harga minyak naik.

Kenaikan harga minyak menyebabkan berlaku per ubahan ekonomi rakyat. Tidak dapat tidak, bila mana minyak dinaikkan, maka barang-barang ke perluan lain juga menunjukkan kenaikan yang drastik.

Dalam Bajet 2014 pada Oktober , sekali lagi kita dikejutkan dengan pengumuman GST akan dilaksanakan bermula April 2014 dengan hujah - hujah yang menjengkelkan seperti seperti cukai kita lebih rendah dari negara lain, negara lain sudah lama menjalankan GST, cukai hanya 6% dan sebagainya,menyebabkan kerajaan bertindak untuk melaksanakan GST.

Akhirnya rakyat semakin tertekan dengan segala kos yang meningkat setiap hari, pergilah ke pasar raya, kedai runcit, bengkel kereta, kedai makan dll seperti pasar ikan atau apa saja, di sana tidak ada lagi barang murah. Rakyat makin mengeluh.

Lebai Pas yang selama ini menongkat dan mesra Umno BN pun mula terasa p…

Wayar2 yang putus ?! [ video ]

Image
"Tiba-tiba kita yang asal Pas tak berapa (bersungguh) nak jatuhkan Najib. Ini yang saya syak sikit. Wayar mana yang putus? Saya bukan mekanik, nak sambung pun tak reti," Ujar Husam.Begitulah bidalan dan kiasan dari Husam Musa ter hadap PA$ dan para lebainya sekarang ini. Sejak PA$ berketuakan Tok Sidangnya yang sekarang menerajui PA$ sangat berbeza malah cukup ketara dan amat jelas antara PA$ di era Nik Aziz dan Ust. Fadhil Nor dahulu.

PA$ dan para lebaisnya sekarang ini terlalu tumpul hilang konsentrasi dan fokusnya buat menjatuhkan kerajaan 'kleptokrasi' yang telah ditolak oleh ramai rakyat. Skandal 1MDB seolah tidak membekas langsung kepada PA$ dan Lebainya. Itu hanya se bagai contoh sahaja. 

Contoh lain seperti hari ini seorang MP PA$ Pasir Puteh telah mengucap tahniah, hargai pembinaan ERCL kerana yakini dapat membantu rakyat men gurangkan kos pengangkutan sini. Gamaknya lebai ini dah tak tahu nak tonjolkan diri dalam Dewan? Cari pi laa isu yang boleh menyenangkan…

Kasih Beralih Arah - Kah kah Kah [Video]

Image
NikAmar kata hubungan PA$-BERSATU dah setel dah selesai bila Bersatu sekarang dah rasmi jadi gabungan Pakatan Harapan berama Amanah, PKR dan DAP. 

Sayang jugak dia kat BERSATU hingga terkeluar madahnya, 'Umpama Kasih Beralih Arah' Kah Kah Kah.

Mamat nie kalo bermadah, Penyair Chairil Anwar pun boleh kalah, tapi madah Mamat nie banyak yg sumbang sumbing daa !

Hang bermadah macam orang angau kat Bersatu buat hape? Lebai Besaq (tapi mamat ni bukan pun Lebai Besaq) mana nak pandang Bersatu tu, apa yang  Bersatu boleh bagi? Lebai dah ada Umno,  Dah lama sangat berkasih dgn Umno tu, menikah jer belum ! Macam-macam Umno duk haria bagi masa berkasih panjang nie? Ingat senang Lebai Besaq nak ketepikan Umno? Cari sangkut? kahkah kah.

Begitulah adat Lebai Kelantan ni bro! Masa orang (Bersatu) suka kat dia? Dia buat tak layan tak tahu jer, bila dah 'hilang' terasa macam mahu pula? Me mang jenis lebai nie nak makan keliling. PA$ duk perasan sangat kata dia tu 'anak dara'? Jadi …

Menghalal yang haram - Terbaik dari Che Det

Image

AMANAH : BAPAK PERASUAH" MASIH BERKELIARAN

Image
Pengamal Rasuah Dilaknat Allah SWT. Pengamal rasuah adalah mereka yang bernafsu besar, atau bersifat tamak haloba, mengamalkan cara hidup mewah, ingin cepat kaya dan terikut-ikut dengan gaya rakan sekerja tanpa mengukur baju di badan sendiri.

Rasuah di peringkat bawahan dan kecilan mungkin dipandang enteng. Apalah sangat sogokan ratusan atau ribuan Ringgit kepada pengundi dalam pilihanraya. 

Sedikit sebanyak wang sogokan yang sedikit boleh meringan tekanan kehidupan si miskin.Tetapi yang harus disedari ialah sogokan kecil-kecilan ini boleh membawa malapetaka yang amat besar.

Apabila rasuah sudah menjadi sebahagian dari budaya bangsa, pemulihan tidak mudah dilakukan. Untuk ini badan-badan pencegah rasuah mestilah bebas dan dikuasai oleh Kerajaan seperti sekarang.

Jika terdapat Kerajaan dan pemimpin tertingginya yang terlibat dengan rasuah, pemulihan hanya boleh dijayakan jika pemimpin perasuah ini dijatuhkan dan diganti dengan yang lain. Untuk ini tolak sebarang jenis rasuah. Jangan terima…

PA$ makin selesa dengan Umno - Video

Image
Adakah ini saja yang mampu dilakukan oleh parti tua bernama PA$? Hanya bercakap, bicara dari bilik hawa dingin.

Dulu Tuan Ibrahim Tuan Man pernah cakap elok bubar saja PAS dari gabung dengan Umno, di sini.Nah sekarang nie apa macam Lebai? Bukan nak bubar malah makin perketat skru bagi nampak cun
melecun antara lebai walaun dan macai Umno biaq nampak seiring sejalan maaa ! Kah Kah Kah

Lepas tu Pak Tuan cakap Umno tetap saingan Pas? LihatSinar Harian. Nak saing hape? Kalo 'post dan pasca H355 sama naik saja. Tak selesai sebelum H355 lagi, usul pun macam 'terkambus' jer ! Lalu buat riuh sekali lagi. Bicara lagi semalam dengan jemputan terbaik dari Umno tu? Ha ha Ha. Masuk pejabat beb ! Tok Sidang hari pertama pembukaan P'limen pun dah 'tuang'? No wonder laa bro ! Amalan biasa tu. kah kah Kah

Apa pun Pas, walaun dan lebai tetap merasakan yang Umno tu jujur dan mahukan sangat-sangat RUU 355 itu menjadi realiti? Jadi lebai sekarang sangat perlukan kerjasama Umno dan beb…

Bersedialah ! Tarikh PRU14 sudah dijangka - Video

Image
Teka Teki Tarikh Pilihanraya Umum Ke14 sudah dijangka bro ! Lihat Video dari Bro Saif di bawah ini. So apa lagi? Bersedialah !


ALANGKAH BURUK, ZALIM DAN KEJI...[VIDEO]

Image
*BICARA MUFTI*

ALANGKAH BURUK, ZALIM DAN KEJI...

Maka ALANGKAH BURUKNYA seorang Presiden, atau Sultan, atau Raja, atau Perdana Menteri, atau Menteri Besar, atau Menteri yang makan dengan mewah daripada peruntukan harta negara atau negeri sedangkan rakyatnya dalam kesusahan.

Ketika rakyat membilang butiran beras, helaian ringgit untuk persekolahan anak, keperitan membayar sewa rumah, api dan air, sementara mereka yang berkuasa ini pula menghadiri jamuan negara dan negeri itu dan ini. Bermewahan dengan pertunjukan dan hiburan dari peruntukan wang negara. Kemudian bercuti rehat, tanpa rakyat ketahui apakah kepenatannya untuk rakyat. Kos itu pula ditanggung oleh negara tanpa sebarang pulangan keuntungan buat rakyat.

ALANGKAH ZALIM! ALANGKAH KEJI sikap yang sedemikian rupa.

Saya kadang-kala begitu hairan apabila seseorang dianggap ‘berjiwa rakyat’, hanya kerana makan nasi yang dijamu oleh rakyat, atau masuk ke kampung mendukung anak rakyat untuk beberapa minit bagi membolehkan wartawan mengambi…

PA$ itu 'talian hayat’nya Umno bro !

Image
Talian Hayat Umno kini ada pada PA$ bro ! Ini sesuatu yang tidak boleh lagi dinafikan. Tetapi sekarang lebai-lebai PA$ pula coba alihkan persepsi rakyat bahawa PA$ itu menjadi tongkat nya Umno.

Jadi, untuk alihkan persepsi tadi,  ada pihak yang menyebarkarkan berita kononnya Parti Amanah Kelantan berunding dengan Umno untuk persiapan hadapi Pru 14 nanti. Datuk Wan Rahim Wan Abdullah selaku Pengerusi AMANAH Kelantan telah menafikan dengan tegas bahawa ini adalah satu FITNAH besar kumpulan itu ! Lihat sini .

Kalo kerja macam nie, mudah sangat untuk kita mengagak bro? Siapakah yang 'lempar batu' sembunyi tangan ini? Kah kah Kah.