Posts

Showing posts from February, 2017

Walauns PA$ seumpama lembu dicucuk hidung [ 2 video]

Image
Ropanya walauns PA$ bukan tahu apa-apaan ber kenaan RUU 355 hadi tu bro ! Depa masih dalam perigi buta macam beberapa walaun Exco kat S'langor tu juga. 

Memang PA$ punyai ahli dan walaun baloq liat yg penyegan nak membaca dan mengambil tahu setiap program dan agenda parti mereka, sebab tu mereka hanya jadi pak turut, tikam turut dan bertaklid buta tuli. Kah kah kah

Maka mudahlah ketua mereka memperlembukan mereka hanya menarik tali hidung lembu atau 'kili' dan walaun pun ikut dengan senang hati? Kah kah kah

Yang cerdik seperti Husam, seperti Mahfuz depa pecat dan ugut akan pecat kirannya lebih sikit akai tu dari ketua walaunnya? Kah kah kah

Begitulah, bila rata-rata peserta H355 tidak tahu apa kandungan sebenar RUU 355 itu, mudahlah PA$ melebong walaun semaunya! Walaun kurang tahu malah ramai yg zero knowledge tentangnya.

Perkara2 yang 
Lebai dan Walauns tak tahu:
~ Siapakah orang yg patut usul rang undang2 itu?
~ Di mana tempat yang sebenar ia harus dibentang dibahas dan kemudian…

HARGA IKAN NAIK 100 PERATUS DI SELURUH NEGARA, NAJIB BUAT APA NIE?

Image
Ikan temenung tidak lagi murah seperti dulu. Ikan temenung ikan rakyat sekian lama.Rakyat marhaen dan susah selalu cari ikan ini kerana ianya murah.
Ikan ini juga adalah buat kucing di rumah. La nie kucing makan nasik gaul tulang ajer laa.

Ikan ini juga dibuat kuah laksa kegemaran seluruh
rakyat susah. Tapi tidak lagi sekarang ini bro ! Apa yang kerajaan lakukan hingga tidak mampu lagi mengawal harga di paras munasabah? Nampaknya rakyat makin tersepit terkepit segenap sudut. 

Mana pergi kementerian berkaitan untuk menangani semua kemelut ini? Apakah tidak ada inisiatif pihak berkuasa menetapkan harga 'standard' bagi setiap barangan pengguna yang sebegini? Dah laa minyak masak minyak kereta mahal, hampir semua barang keperluan mencanak naik setiap hari. UBN sudah lama tidak relevan lagi untuk diberikan mandat. Rakyat perlu peka hal sebegini.

Kelmarin aku pergi rumah sedara aku makan nasi. Beliau seorang nelayan pukat udang dan anaknya seorang nelayan ikan pukat lokhong. Sedara aku …

Lebai dah tak boleh tahan dengan Mahfuz - [video]

Image
Mahfuz Omar memburukkan parti sendiri. Lebai Kelantan dah tak boleh tahan dengar? Kah Kah

Dah parti tu memang buruk dan huduh sekarang ini, mana Mahfuz tak lompat ! Patutnya lebai-lebai yang ada jawatan dan pengaruh dalam parti mem
perbaiki semula kecacatan yang terbongkang di depan mata tu ! Ini tidak, makin kuat mengampu. 

Kalo Mahfuz nak keluar parti, tak payah lebai nak cabar! Cuma dia duk tunggu hangpa pecat saja macam Husam tu. Tapi PA$ makin makan hati menjeruk hati dengan Mahfuz. Lebai macam mati kutu saja dengan perangai Mahfuz.

Lebai kata, Mahfuz tidak mampu menerima perjuangan yang dibawa oleh Pas lagi. Perjuangan apa yang PA$ bawa nie? Perjuangan menggondolkan hutan di Kelantan bersama ulama membalak? Begitu? Perjuangan membina Tugu Banjir yang sesia tu? Perjuangan menjadi Khadam setia kat Umno? Begitu? Perjuangan memberi cuti sempena Himpunan 355 di Padang Merbok? (sini)

Kah Kah Kah  


Mohd Amar cabar Mahfuz keluar Pas

PA$ Panas dan Berpeluh Vs SR Vs Husam - [video]

Image
Bila SR membetulkan kenyataan Tuan Ibrahim, PA$ dan walaun mula kebingungan kerana Laman SR menafikan bahawa parti itu telah mengambil
tindakan undang-undang terhadap laman web itu. PA$ berbohonglah selama ini?

PA$ makin tertekan bila Husam Musa pula menam
bah luka PA$ dengan mendakwa bahawa duit yang diterima Pas dari Umno sebanyak RM90 juta se bagaimana didedahkan Sarawak Report disalurkan melalui sebuah bank tempatan iaitu Affin Bank.

PA$ ingat Husam pondan ke? Kalo dia tak ada sesuatu ynang kukuh dengan 'statement' dia? Mana mungkin Husam berani begitu. Di sini Hadi ter cabar dan tercalar, lalu Hadi melalut, lain yang ditanya! lain yang dijawab video di bawah. Husam dalam fesbuknya berkata sedia pertahan apa yang didakwanya itu. Hancur luluhlah puak2 walaun yang awalnya mula syok pasai PA$ nak ambil tindakan? Kah Kah Kah

Pas makin parah, makin terbelit, makin tidak lalu makan, makin tak ketahuan, ini kerana Hadi kata isu dana 90J itu hanya helah Husam tak mahu ber 
tanding PRU14…

Formula Tempang Nik Amar - [video]

Image
Apa punya 'formula' daa? Kenapa laa PA$ biarkan orang macam ni rangka formula bagi 'keselamatan' Pas dan walaunta mereka? 

Cadangan Pas supaya PKR dan Bersatu meninggalkan Pakatan Harapan dan bersama mereka dalam blok ketiga bersamanya seumpama usaha seekor ular lidi mengajak ular sawa mencari makan bersamanya. 

Pas hanya boleh bekerjasama dengan mana-mana pihak yang bersedia untuk duduk dan patuh kepada arahan dan kehendak mereka. Dalam erti kata lain, mereka boleh mengajak parti-parti kecil seperti Berjasa dan Ikatan untuk berada di bawah telunjuk politik mereka, namun mustahil PKR dan Bersatu untuk berbuat sedemikian. Bukan standard PKR dan Bersatu nak masuk blok sunyi ciptaan PA$ Kah Kah Kah

Nik Amar memang mulut celupar sikit, tiap kali bagi idea, semua masuk longkang. Mamat nie kata "Tinggalkan Harapan atau PH, pembangkang kian kuat"? Apa punya bangang daa? Nasihatlah konon? Kah Kah Kah

Dia tujukan formula bangang nie kat PKR dan BERSATU untuk sertai Blok …

PA$ dan Angin Kus Kusnya [Video]

Image
Angin kus-kus nie sejenis angin asalnya berputar putar setiap bulan terutama vs wanita yang hampir datang bulan, angin senggugut pun dia juga bro!

PA$ibarat angin kus kus bro ! bila angin nie datang serba serbi ada saja yang tak kena. Itu tak kena, ini tak kena, angin tu terus jadi ribut, jadi serabut terus sakit kepala, serabut!!!.

PA$, walaun dan pimpinan mereka terutamanya di lihat telah hilang keyakinan diri, gelabah, hilang rentak dan irama sebenar mereka di era Al-Marangi sekarang ini bro !

Semua tindakan mereka lebih kepada menongkat hasrat Umno menyebabkan PA$ ditolak oleh ramai dari kalangan yang 'bencikan' Umno dan kecewa dengan dengan Lebai yang lebih gemar melilit dan bersenandung bersama Umno. 

Itulah masalah utama yang masih menghantui PR sehingga sekarang. Sebab itu jodoh PA$ bersama PR hancur ! dihancurkan oleh Lebai sendiri.

Lebai kelarah nie berpenyakit bro ! kalau nak kata seorang tu diktator sini, tentunya Che Det masih berkuasa. Kuasa apa yang ada kat Che Det …

Nak Kahwin Gadis Turki, Begini..

Image
Cinta yang bersemi antara dua remaja dari dua benua ini cukup menarik dan syahdu untuk dijadi kan panduan betapa cinta tulus tidak mengenali ras dan bangsa, yang penting bagi seorang Islam mereka dipayungi oleh satu akidah jelas sebagai se orang mulim dan muslimah iaitu Akidah Islam yng tunduk dan patuh kepada Allah dengan mengikut pertunjuk dari Al-Quran melalui panduan Sunnah NabiNya. 

Tahniah Said Imaddudeen dapat mempersunting kan gadis Turki yang tinggi lampai dan begitu ayu.
Hati Ayse Karateke, 21, gadis tinggi lampai dan berhidung mancung dari Istanbul ini, mula terpaut
dengan cara Said yang pandai menyantuni warga Turki seterusnya si gadis mula cair dan membalas cinta tulusnya.