Posts

Showing posts from January, 2017

Biarkan saja PA$ hanyut bersama Umno

Image
Buat apa tunggu Pas, soal ahli akademik. Tunggu nak kerjasama? Pirahhhhh ! PA$ sekarang dah jadi perkakas Umno laa bro! tu pun tak paham lagi ke?

Kalau PA$ mahu sekalipun? Buat menyusah PPBM dan PH jer. Depa nak jadi 'King Maker'; depa nak jadi kepala, hangpa tak perasan ke semua ini? Lepas itu ikut depa laa nak bawa demer jumpa Umno? jangan main-main Yob, nanti hangpa lingkop ! Kah Kah Kah

Nak jadi apa? Gigit jari laa hangpa..Biaq kepala kartel tu saja yang kebuloq lagi nak berkepit dengan PA$ tu, yang lain boleh blah ! Ahli akademik nampak lebih ceghedik dari hangpa !!

Aku pun pelik dgn PPBM n PH nie, macam laa tak kenal lagi dengan Parti Auta Syiah nie ! Kami dah jelak dgn prangai hangpa tau ke? Jangan sampai ahli di bawah mengamuk ? Masa dah kian suntuk bro, Tunggu PA$ untuk kerjasama ibarat membawa masuk 'ulaq' berbisa dalam selimut hangpa ! 

Biarkan saja PA$ hanyut bersama Umno !

KAH KAH KAH

Buat apa tunggu Pas, soal ahli akademik

Cerekarama Terbaik Bulan ini. Only in Malaysia - [Video]

Image
Menarik 'cerekarama' bulan ini bro ! Heronya ialah Jamal Yunos, bulan sudah cerekaramanya bertajuk 'Berkemban Mahu Mandi' di tempat yang sama di depan SUK Selangor dan lihat VIDEO nya ini. Kah kah Kah

Kali ini dia jamal susun 10 katil di depan pintu besar masuk ke Pejabat SUK Selangor kononnya membantah lambakan rumah urut kat Selangor tu? Malah acara mengurut pun dimoviekan juga bro ! Kah Kah Kah

Ini pun sejenis 'gila' juga bro ! gila cari nama, ikhlas atawa tidak lakonan ini boleh saja ditelah bro ! Maklumlah 'cerekarama' bersiri ! Kena ada juga 'orang' macam nie. Kalo tidak! Rakyat kehausan mahu menonton 'movie gila' sentuhan pelakon berbakat besar Jamal 'J' (nama samaran) untuk peranan utama 'movie' ini.

Ayahanda marah takkkkkkkkkkkk? Tidakkkkk !!!!

Kah kah Kah

Jamal susun katil, 
bawa adegan urut depan SUK
Adam Abu Bakar
| January 25, 2017


Datuk Seri Jamal Yunos datang ke SUK menaiki motosikal Harley Davidson sambil membonce…

PA$ Mencari 'Maruah'nya yang hilang ! Belum Jumpa-jumpa lagi !

Image
PA$ ada maruah lagi ke? Ohh nak jadi 'King Maker' sini ? Ahli sendiri pun tak terurus, maruah walaun dan Tok Sidang pun compang camping sejak bersimpuh dengan Ameno, ada hati nak jadi 'King Maker'..Kah Kah Kah

Sikit sikit ajak, jaja sana sini bagi riuh rendah nak kabor kata yang dia punya tu ada isi kononnya..ada maruah kononnya? Maruah PA$ di mata rakyat dah masuk ke longkang bro!

Maruah apa lagi yang berbaki kat PA$ ini? Maruah apa? Bila prinsip perjuangan 'dipajak gadaikan', di pesongkan, dikhianati setelah menjadi 'tongkat' dan memba kamcing Umno? Ada maruah lagi ke??.

Hahaha ! Bila Pak Tuan Berahim kata 'maruah PA$ ada pada Himpunan Akta 355..Adakah itu maruah PA$? Ohhhh ! Ropanya maruah PA$ ada kat situ je? ada kat 'perhimpunan'? Kah kah Kah

Dulu Hudud Pas kata nyawa dia, tak tau laa nyawa tu duk tang mana? La nie 'maruah' pula? Nyawa dah hilang tinggal maruah? Harimau mati meninggalkan belang, PA$ ghuyub meninggalkan maruah? kah K…

Bebal Punya PA$

Image
PA$ memang BEBAL. Ada saja alasan depa. Tak bebal macam mana? Takkan sampai sorang pun tak boleh hantar? Semua ghuyub. Hahaha.

Alasan Sikandar PA$ itu memang bebal, kononnya matang dengan berkata kerana ada Amanah dan DAP dalam Majlis Pelancaran BERSATU? Kah kah Kah

Iskandar Samad nie memalukan bro ! Elok berhentilah jadi EXCO kat Selangor tu. Ini bukan Majlis Amanah atau DAP. Ini majlis Bersatu. Kalau itu alasan yang disuap pada publik, ada laa tara walaunggas PA$ jawab bila ditanya kenapa tak pergi jemaah kat mesjid tadi? Walaunggas jawab pasai ada orang Amanah di situ? Boleh jawab begitu? Kah Kah Kah

Cakap laa terus terang yang PA$ tu dah kesipuan dengan PH dan Bersatu kerana dah kuat kena 'angin' Umno? Habis perkara, dok kilaih apa lagi?

Kah Kah Kah

PAS tak hadir 
sebab ada AMANAH, DAP


Aduh duh duh sakitnyaaaa ! Hadoii !

Image
Hadoii ! Sakitnya Pak, teramat luka teramat sakit bila kenangkan bila pimpinan atas sana di sinun 'memperjudikan' nasib rakyat dan negara hanya kerana 'kesilapan' sendiri yang tidak boleh diselesaikan akibat hutang yang bertimbun timbun.

Mau tutup, mau kambus itu semua? depa bikin hutang baru, depa korek lubang baru ! lagi melangit punya hutang? Ini orang kata pek tikam pek, last sekali semua nanti kepek ! semua jadi kerepek, makan nasik lauk penyek, tak dak lauk makan keledek ! Bila mau habis daa, Kah Kah Kah

Setelah menghasilkan 14 memorandum persefahaman dengan China bernilai RM144 bilionSini dan Sini, suatu jumlah terbesar dalam sejarah hubungan Malaysia dengan mana-mana negara asing. Akhirnya, dengan apa yang dimulakan Najib ini, di mana kedaulatan negara kita dalam 10 atau 20 tahun akan datang? 

Orang Cina di negara sendiri Umno-BN buat musuh, dimusuhi oleh UMNO, BN dan kerajaan sehingga kesetiaan mereka sering dipertikaikan dan mereka dianggap salah dan dilabel m…

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO

Image
| " Saya mengajak kalian dan juga mengajak rakyat Turki agar mencontohi Saidina Umar. Tidak dapat diterima jika orang-orang miskin yang mengetuk pintu rumah pemimpin," Kata Erdogan.

Aku tidak jumpai bait-bait begini dalam sebuah organisasi@parti Islam PA$ misalnya di sini ! Erdogan bukanlah Presiden sebuah partai Islam bro! Erdogan banyak membantu 'Halabees' dari pukulan Syiah, agaknya itulah sebab PA$ tidak mampu menyaingi kehebatan seperti yang dilaku kan oleh Erdogan !

Parti Amanah misalnya dengan slogan Amanah Progresif Peduli menepati seperti apa yang dimaksudkan oleh Erdogan ini bro! Amanah sering meninjau kalangan rakyat miskin di serata pelusok negara untuk membantu meringankan beban ini. 

Kisah Umar Al-Khattab menjadi ikutan Erdogan dalam melaksanakan misinya dan di M'sia Lim Guan Eng ingin mengikut jejak langkah Umar Abdul Aziz..Kata Guan Eng, Umar tidak ambil sesen pun duit rakyat, Umar memulangkan kembali wang peruntukan kerajaan yang diberi kepadanya,…

Guru BI dibuntingkan pelajar 13 tahun - [Video]

Image
Seorang guru Bahasa Inggeris di Texas. Amerika Syarikat, menghadapi sehingga 30 tahun penjara atas tuduhan serangan seksual selepas dihamilkan oleh seorang pelajarnya sendiri berusia 13 tahun. Kemundiannya menggugurkan kandungan itu.

Texas teacher, 24, who had sex repeatedly with her 13-year-old student and got pregnant with his child gets 10 years in jail

* Alexandria Vera was sentenced to 10 years in prison Friday in Houston* Teacher pleaded guilty in November to aggravated sexual assault of a child* Had sex at least twice with eight-grader from 2015 to 2016, prosecutors said* Became pregnant with his child in January last year and later had an abortion* The boy has been placed in foster care until at least August this year
A Texas teacher who admitted to having sex repeatedly with her 13-year-old student and got pregnant with his child has been sentenced to 10 years in prison.

Alexandria Vera pleaded guilty to aggravated sexual assault of a child and received the sentence Friday, KPR…

Layar lukisan kehidupan rakyat - Pagi diberi beras, petang potong rumput di Pejabat Amanah Sik

Image
Sengsara rakyat siapa peduli bro? Umno? Nak harap depa? Brim? pakat brooomm laa. Dengan gula-gula Brim yang Che Det kata rasuah tu, mana mungkin rakyat menampung belanja hariannya yg  kian naik, naik dan naik setiap hari, rakyat ber belanja begitu hemat dan cermat dan berpekin kata orang utara ! adakah kerajaan mengawal kenaikan ini dengan nilai ringgit yang kian merudum?

Cerita Pakcik Ilyas Hassan di Sik ini adalah sekelumit kisah sedih dan sayu betapa beliau dan keluarga hanya mampu membeli 'beras merah' yang hancur untuk meneruskan hidup dalam sebuah negara makmur !

Sebak kita melihat penderitaan beliau, orang yang susah lagi miskin seperti beliau telah dibantu oleh Amanah Sik. Beliau teruja dengan bantuan itu dan segera membalas budi dengan cepat membersihkan ruang Pejabat Amanah Sik sebelah petangnya.

Cerita 
Pakcik Ilyas Hassan 



Anwar rindu 'nasi kandar dan pasembor' - Foto dan Video

Image
Semasa berceramah malam tadi di Tapak Ekspo Seberang Jaya, aku ikuti dengan tekun ucapan Wan Azizah berkaitan kerinduan Anwar melepas rindu di tempat kelahirannya dan beliau diberitahu oleh Kak Wan yang DSAI begitu rindu hendak makan Nasik Kandaq dan Pasembur Penang. Kak Wan sebak seketika semasa berceramah itu.

Ramai penceramah lain turut bersama memberikan ceramah sempena malam Solidariti Untuk DSAI di Tapak Ekspo itu. Antaranya Saifuddin Nasution, Mohd Sabu, Lim Guan Eng, Malik Kasim, Nurul Izzah dan beberapa yang lain yang diberi masa ber ucap 5 minit setiap seorang. Kak Wan sampaikan salam dan terima kasih di atas sokongan semua di mahkamah siang tadi..gema laungan Reformasi benar-benar menyuntik semangat jiwa, katanya.  .. alhamdulillah.

NST mengaku memfitnah DSAI dan telah memohon maaf di atas kesalahan mereka.. alhamdulillah syukur pada Allah. Editor dan wartawan media cetak dan media elektronik ambillah iktibar..semoga Allah beri hidayah dan menerima taubat mereka..demikian lu…

Potret Paling Bermakna Betapa Rakyat Harungi Kemiskinan

Image
Posted on January 4, 2017


Operasi Banjir Amanah di Kelantan - segugus foto menarik

Image
Banjir melanda lagi di Kelantan. Sesetengah pihak mendakwa, banjir kali ini sama besar dengan tahun 2014 lalu untuk sesetengah tempat khasnya di Rantau Panjang.

Parti Amanah Negara (Amanah) nampaknya bersiap sepenuhnya kali ini bagi membantu mangsa banjir.

Mereka membuka bilik gerakan utama di Kubang Kerian serta bilik operasi di Rantau Panjang.

Naib Pengerusi Amanah Kelantan, Che Ibrahim Mohamad telah diamanahkan mengetuai operasi ini manakala Pengerusi Biro Kebajikan Amanah Pusat, Ustaz Hasanudin Mohd Yunus menggerakkan jentera bantuan dari pusat.

Turut turun bertemu mangsa banjir adalah timbalan presiden parti baru itu, Salahudin Ayub.

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Image
Terbaru kata penganalisis, Pas semakin terpinggir, ahli semakin kelirusini. Bila ahli keliru maknanya pengisian dan fikrah yang hendak diketengahkan oleh pimpinan kecil dan besar Pas tidak sampai ke akar umbi dan kalau pun sampai, berlaku penyimpangan akliah dan fikrah hasil dari pelbagai yang hendak disumbat oleh pemimpinnya dengan berbagai isu yang kontroversi seperti isu Syiah umpamanya! 

Isu syi'ah ini cukup mencabar bro ! kalau silap ditangani, PA$ boleh terkoyak rabak !! Pas memang pun dah terkoyak sakan bro ! Dah bercerabiaq pun ! Kah Kah Kah.

Itu tak kira isu PA$ di Selangor, Kelantan dan di - Terengganu sini. Bukan main sombong lagi PA$ nampaknya? Kesombongan ini akan ada titik nokhtahnya. Bersabar.