Posts

Showing posts from November, 2016

Pulau Pinang kian diminati ulama dunia - Video

Image
Pulau Pinang bertuah menerima kunjungan Imam Masjid Al-Aqsa hari ini. Kunjungan ini punyai erti yang cukup signifikan terhadap perkembangan Islam di negeri itu walaupun ia dilihat sebaliknya kerana berketuakan LGE dari DAP.

Beliau turut memuji usaha Kerajaan Negeri dalam memartabatkan agama Islam di samping berlaku adil terhadap semua rakyat di negeri Pulau Mutiara tersebut tanpa mengira latar keturunan dan agama. (sila ke bawah dalam sisipan) untuk melihat usaha Kerajaan Negeri hingga mendapat penghargaan pihak luar seperti Imam ini.

Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan yang turut mengalu-alukan kunjungan Syeikh Ali menyifatkan imam negara bergolak itu sebagai tokoh yang berani. Videonya boleh dipaut di Buletinmutiara'svideo.


Imam al-Aqsa puji Pulau Pinang

Layar Bersih 5 - Video

Image
Pojok ini sengaja aku namakan seperti tajuk atas tu bro kerana banyak cerita-cerita selepas B5 masih terus hangat terutama selepas  Pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah ditahan di bawah Sosma ( Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012.

Susulan demi susulan diperkatakan rakyat yang pro B5 lebih2 lagi yang tidak senang dengannya.. ada yang nak buat Bersih 7 berwarna merah (sini).

Manakala Bersih5 buktikan bahawa Amanah dan PPBM adalah mewakili kepimpinan Melayu dalam Pakatan Harapan bro, demikian menurut Naib Ketua Pemuda Amanah Nasional M.Fakhrulrazi Mohd Mokhtar (sini). Bersih 5  baru sahaja selesai melihatkan puluhan ribu umat Melayu turun menjayakan perhimpunan aman itu dicampur jutaan umat Melayu lain yang menyokong dan bersimpati dengan Bersih 5.

Sementara itu bro ! AP Pokok Sena kata terpulang laa kat Pas nak ambil tindakan pasai attend Bersih 5 Sabtu lepas (sini). "Saya lakukannya untuk rakyat. Saya sertai Bersih kerana permintaan rakyat.

Apa pun ramai penentang …

Peguam Pemerhati respon Bersih 5

Image
Masa Bersih5, Mesjid Jamek ditutup, orang Islam tidak boleh menunaikan solat Zohor di situ. Mesjid India dibuka, ramai peserta Bersih 5 menunaikan solat dan berehat termasuk memberishkan diri. Ini antara respon oleh peguam pemerhati di Bersih 5.


Seputar Bersih 5 - Segugus Foto pilihan n Video

Image
Mereka yang turun Bersih5 adalah mereka yang faham tujuannya, mahukan suatu pilihanraya yang bersih, telus dan menolak penipuan. Bersih berhimpun secara aman.

Perhimpunan aman BERSIH 5 berjalan seperti di rancang....pihak baju kuning sehabis boleh untuk mengelak sebarang provokasi dari baju merah yang datang dari arah sogo. Pihak berkuasa, fru dan pihak polis menjalankan tanggungjawab dgn cekap.


Super Moon, Apa itu ? Video

Image
Umat Islam wajib meyakini bahawa setiap kejadian dan fenomena alam yang berlaku adalah menunjukan tanda-tanda Kebesaran Allah SWT. Allah perlihatkan tanda-tanda ini untuk manusia kembali mengingatiNya kerana hanya Allah sahaja tempat dan tumpuan sembahan seluruh makhluk dan manusia.

Kejadian 'Bulan Besar' kerana paling dekat dengan bumi adalah kerana beberapa faktur alamiah yang manusia masih belum mampu menggarapnya secara pasti sekalipun kemajuan sains manusia dah terasa maju benar oleh orang-orang yang tidak percayakan kekuasaan Allah .

Banyak ayat al-Quran mengisahkan perihal matahari dan bulan bro ! antaranya terdapat dalam surah Yasin pada ayat 38-40, Al-An'am: 96, Al-Baqarah: 189, Yunus: 5, Al-Isra: 12 dan di berbagai ayat lain dalam Al-Quran. 

{وَآيَةٌ لَهُمُ اللَّيْلُ نَسْلَخُ مِنْهُ النَّهَارَ فَإِذَا هُمْ مُظْلِمُونَ (37) وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَهَا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (38) وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّى عَادَ كَالْعُرْجُون…

Perangai Jamal Dan Baju Merah Semakin Jijik Dan Jelik - Video

Image
Jamal: Polis Tumbuk Saya...Jamal Akhirnya Dibelasah Hingga Pecah Hidung Di Ampang. Ingat kan kebal rupa-rupanya berdarah jugak hidung JAMAL SI BAJU MERAH..

Selepas kena 'belasah', Jamal khabarnya berjanji akan membayar setiap titisan darahnya yang tertumpah hari ini kerana ditumbuk dalam satu pergelutan pada konvoi Bersih di Ampang sini.. sementara itu bro, Maria berkata, ketua gerakan Baju Merah itu tidak berperikemanusiaan, selepas seharian pergelutan. Kah Kah Kah

Cerita 1

Usaha PKR untuk melonjakkan sokongan terhadap perhimpunan BERSIH pada Sabtu depan telah bertembung dengan Ketua Umno bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos dan kumpulan Gerakan Baju Merah pimpinannya.

Program bertemakan BERSIH yang diketuai oleh Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin yang juga ketua sayap wanita PKR bermula pada awal pagi dengan konvoinya melawat beberapa kawasan perumahan.

Pada dua hentian - rumah pangsa PKNS Tasek Permai dan Tasek Tambahan - Zuraida dilihat memberikan beberapa bara…

Betulkah Pas tidak pernah khianati Pakatan? [Video]

Image
Kenapa tiba-tiba bila berlangsungnya Konvensyen Pakatan Harapan hari ini, Hadi nyatakan Pas tidak pernah khianat dalam Pakatan? Agaknya dah tersampok kerana makin dipinggirkan gamaknya? Pas kian ditinggalkan dan makin susut etika serta nilai di mata rakyat, langsung tidak ada 'value added' nilai tambah untuk rakyat menilainya.

Hadi itulah yang musnahkan Pakatan Rakyat, demikian dakwa DAP . Begitulah juga tanggapan ramai bila PR sendiri telah gagal berfungsi kerana tindak-tanduk Hadi. 

Seperkara lagi, Hadi tidak pernah menerima DSAI sebagai calon PM Pakatan. Pakatan Rakyat akan menghadapi krisis jika memenangi pilihan raya umum (PRU) ke-13 lalu kerana Hadi Awang tidak pernah menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri, demikian Lim Kit Siang pernah berkata, baca sini .

Sebelum PAS memutuskan untuk menamatkan sebarang hubungan dengan DAP, Pakatan sendiri telah gagal berfungsi kerana tindak-tanduk Hadi.
Nak baca kenyataan Hadi tu, hangpa baca di Sinar Harian hari ini 1…

Muhyiddin Yasin cetuskan persoalan ketika hampir menjelang Konvensyen PH ?

Image
Dalam Pas, yang ada adalah tunggul-tungul tua dan lama dan dah nak mereput pun ! Kerangka dan fikrah 'mind set' mereka terlalu jumud, beku dan statik untuk melihat rencana rakyat terbanyak yang mahukan perubahan besar menolak Umno dan BN ketepi dalam memacu negara ke arah lebih cergas, dinamik serta dpt mengembalikan segala kesilapan besar angkara beberapa kerat pemimpin mereka yg bernafsu besar hingga setiap rencana besar mereka selalu gagal.

Ketika Pakatan Harapan sudah mula di terima baik oleh rakyat, Bersatu lahir untuk semarakan lagi politik pembangkang di persada ini. Dalam waktu Pas sudah tidak lagi diterima oleh pembangkang kerana sikap mereka yang berpusing-pusing dalam tutur kata dan tindakan mereka ketika berhadapan dengan Amanah dan DAP serta menjadikan Umno sebagai rakan sekutu tidak rasmi mereka, Tok Din (Muhyiddin Yassin) pula dilihat hadir dalam program Pas dan sepentas dengan Adun Kota Anggerik, Yaakob Sapari dari PKR selain pemimpin Pas Selangor Adun Meru, Dr …

Protes terbesar Anti-Trump sudah bermula bro ! Foto dan Video menarik

Image
Donald Trump sebelum muncul sebagai calon Presiden Amerika adalah seorang tokoh korporat dan billionair. Ketokohannya jarang dikaitkan dengan kepimpinan politik tetapi dikenali sebagai selebriti dalam dunia hiburan program realiti 'The Apprentice'.

Peribadi Donald Trump sering mengundang kontraversi khususnya dakwaan gangguan seksual terhadap wanita dan sikap sexistnya. Selain itu, dalam serangan kempen Hillary terhadap Trump, beliau juga dituduh mengelak cukai dan menindas pekerjanya.

Namun di sebalik kemunculan Trump sebagai 'manusia paling berkuasa di dunia' masyarakat global masih tertanya-tanya bagaimana Trump boleh menang?

Untuk menjawab soalan itu, yang lebih utama diajukan ialah bagaimana Hillary Clinton boleh kalah? Soalan ini relevan kerana tumpuan media dan pembanci ialah kepada Hillary sebagai calon presiden wanita pertama yang berpengalaman manakala Trump adalah calon tidak berpengalaman dan jahil tentang dasar luar negara dan sebagainya.

Hillary lebih tertump…

Hikayat Pusing-Pusing..Nik Abduh disaran jumpa 'Psikiatri'?

Image

Foto Kereta Kebal terbaru Rusia 'Armata' Mampu lindungi tenteranya di medan perang. - Video

Image
Perlumbaan senjata dan kelengkapan perang blok Barat begitu pantas sekarang ini. Banyak negara di dunia berlumba-lumba memperkuat diri dengan senjata nuklir.

Tidak lama dulu, Rusia telah pun memamerkan gambar senjata nuklir terbaru mereka, "Satan 2".Terbaru Rusia mendedahkan beberapa keping gambar yang menunjukkan misil nuklear terbesarnya dan dikatakan mampu memusnahkan kawasan sebesar sebuah negara Perancis.

Menurut Mail Online, misil berkenaan yang diberi nama RS-28 itu dan digelar Satan 2 oleh Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO), mempunyai kelajuan maksimum sehingga tujuh kilometer per saat dan direka untuk mengatasi sistem perisai anti-misil.

Misil Sarmat terbaharu itu boleh melancarkan kepala pele­dak sehingga 40 megaton iaitu 2,000 kali lebih berkuasa berbanding bom atom yang menghancurkan Hiroshima dan Nagasaki pada 1945.

Terbaru pula, Rusia turut mempamirkan 'super tank' suatu perubahan dan revolusi ketenteraan dan disifatkan sebagai yang tercanggih seta…

Letusan G.Berapi, keberanian peluncur antara foto terbaik bermutu tinggi 2016 -Videos

Image
Paus yang membuat bising, letusan gunung berapi di Itali, keberanian peluncur yang membuat terjunan bahaya adalah antara gambar dan foto terbaik dalam satu pertandingan yang dianjur oleh
The Siena International Photo Awardsyang diadakan di Teatro dei Rozzi, Italy. Ia merangkumi sebelas kategori antaranya Alam Semulajadi,Hidupan, Kembara danSukan.

Enjoy Bro !

An exploding volcano, a nosy killer whale and a very brave skier: The new photo contest that is setting EXTREMELY high standards

Kami Bantah PAS bergabung semula dengan Pakatan Harapan.

Image
PAS dalam minggu ini mencoba untuk mendekati Pakatan Harapan semula setelah menyedari parti tua bangka itu kini tidak lagi mampu bertahan ter
utama setelah gagal dengan gagasan 355 mereka. Ramai berpendapat 'gagasan' 355 itu di pandang sepi oleh Umno dengan menurunkan usul 355 itu ke bawah dari posisi 4 sebelumnya dan hampir pasti ianya tidak dapat dibentang untuk penggal Parlimen kali ini.

Ramai rasakan Pas telah di'kencing' Umno? Hasilnya, kepimpinan utama Pas menyedari ia telah dipermainkan Umno? Cumanya mereka tidak mengaku saja.

Menyedari perkara ini, Pas pun bersuaralah dan bersedia semula membuka pintu kerjasama bagi hadapi PRU 14 ??

Tindak-tanduk Pas mutakhir ini menunjukkan parti itu semakin yakin akan kehilangan Kelantan. Dgn sebab itu Tok Sidang Pas bersuara membuka pintu rundingan, tetapi tidak pasti dengan kumpulan mana? kerana sebelum ini PAS begitu lantang 'menyerang' Amanah dan DAP dua seteru yang paling sengit. Apa yang Pas tak lebelkan Amanah da…

Anak Orang Utan dirantai selama setahun - Zalimnya manusia | foto menarik

Image
Menyayat hati bro ! Melihat bagaimana anak orang utan dirantai selama setahun. 'Mingky' nama anak orang utan ini dirantai sebegitu rupa antara dua dinding rumah yang diserahkan kepada satu keluarga setelah ia ditangkap oleh pemburu haram. 

Kejadian ini berlaku di Sumatra, Indonesia. Kumpulan penyelamat dapati orang utan tersebut memeluk dirinya yg terikat itu untuk tidur. Anak orang utan ini berumur sekitar 3 tahun, hanya dirantai untuk hiburkan kanak2 di situ bro !. 

Zalimnya manusia memperlakukan binatang seperti orang utan ini. Sekalipun terhadap haiwan, ia tetap zalim dan dilarang keras dalam apa jua keadaan, sebab itu Islam ajarkan supa mana-mana binatang ternakan yang hendak disembelih, hendaklah mempertajamkan pisau mereka bagi mengelak haiwan yg disembelih itu tidak mengalami siksaan fizikalnya. 

Heartbreaking photographs 
show how a baby orangutan was chained
to a wall for a YEAR as entertainment for a family after he was captured by hunters