Posts

Showing posts from July, 2016

Daredevil - Aksi lasak terjunan tanpa parachute - Foto dan video

Image
Off politik kejap bro ! Mai tengok manusia pertama Luke Aikins terjun dari aras 25,000ft dari kapal terbang dan mendarat dengan selamat TANPA payung terjun. Moral di sini ialah: 

~ Kerja dan latihan yang tersusun akan mendatangkan hasil yang menakjubkan bro !

~ Pengurusan dalam apa bidang sekali pun, memerlukan kesunguhan dan disiplin yang cukup tinggi dan ketat tanpa kompromi ! Kalau ada mesyuarat pimpinan utama misalnya, bukan boleh habaq ikut suka 'kita' laa nak mai ke tidak? Itu pasal laa PR boleh hancur bro ! Kah Kah Kah

~ Politik Malaysia misalnya, perlukan suatu 'reform' yang tinggi di kalangan pimpinan sesebuah parti dengan kesungguhan luar biasa kalau boleh . Bukan mudah mencairkan Umno dan sekutunya. Bukan mudah mencairkan PA$ dan walaunn nya bro ! Bukan senang mencairkan *kartel dan pendokongnya. Usaha keras penuh iltizam kena sentiasa digembelingkan.

~ Kesungguhan DSAI tidak mampu diikuti ramai pimpinan lain. Harga pengorbanan Anwar adalah 'hell in de cell&…

Ulama Bisu dan Perigi Buta - video

Image
“Di mana para ulama dan mufti negara yang berjubah panjang? Soal Raja Bahrin selaku Ketua Amanah Terengganu (FMT) . Soalan  dan bidasan Raja Bahrin ini tentunya kerana sikap agamawan yang membisu ketika pelbagai dakwaan korupsi melanda negara. Mereka seolah bisu seribu bahasa, berselindung pula di sebalik jubah panjang mereka.

Kasiann tengok ulama upahan! dulu-dulu tidaklah macam nie bro. Depa pi belajar sehingga ke Al-Azhar, dapat ijazah berjela-jela, fasih mentafsir ayat Allah, ada yang hafiz Al-Quran; tetapi hanya layak dijadikan 'Terompah Kayu' untuk dipakai ke tandas oleh pemimpin UMNO.. Kah kah Kah

Kerja ulama-ulama upahan ini ialah mengulas sesuatu isu yang bersifat fitnah, berita palsu dan 'hearsay', semata-mata untuk mendapat 'keredhaan' pemimpin UMNO lalu bersedia menempah kemurkaan Allah. Sikit pun depa tak rasa apa-apa dengan sikap mereka itu.

Maka ulama bisu begini tiada nilainya jika mereka menyembunyikan kebenaran. Bahkan Allah samakan mereka dengan…

Kebakaran Besar di California Amerika - Foto dan video

Image

Berita ini boleh lumpuhkan PAS PRU 14 nanti?

Image
Habislah PAS. Berita seperti di bawah ini akan menyebabkan ramai orang-orang besar Pas tak mampu tidur nyenyak bro ! 

Kah Kah Kah..

Kubu kuat Pas 
di Dun Demit kini mesra Amanah


Perpecahan Dalaman PAS

Image
Perpecahan dalaman Pas tidak dapat dinafikan lagi bro ! sesiapa yang sering ikuti perkembangan politik semasa, akan mengakui hakikat ini. Bagi aku, Pas berpecah adalah akibat dari peralihan teraju utamanya dengan menghimpit semaunya Umno yang menjadi musuh tradisi Pas zaman berzaman yang tidak pernah berlaku sebelum dari Hadi. Pas juga berpecah kerana munculnya Amanah sebagai wadah baru gantikan Pas yang sudah nazak itu bro ! Nazak dari nilai akhlak Islam pendokong2nya. Ramai yang berhirah ke Amanah dari Pas menyebabkan pimpinan Pas semua peringkat seolah cacing kepanasan bro ! Kah Kah KahPerbezaan pendapat pimpinan dengan Hadi tidak dibenarkan langsung dan dianggap terbatal. Ini dinyatakan sendiri oleh KDUP Selangor (baca sini) faham semacam ini digelar faham dictatorial bro! Faham yang tidak pernah berlaku dalam Islam sekalipun sementelah pula ianya dari parti politik Pas yang menjadikan Islam teras perjuangannya? Tetapi semua itu hanya omong kosong.Bacalah pandangan dari Khalid Sam…

Barakahnya Salat Subuh, selamatkan Erdogan dari Ditumpaskan [VIDEO]

Image
Turki benar-benar berubah 180 darjah sejak dipimpin Erdogan dengan AKP-nya bro !. Hal yang sangat menakjubkan adalah suasana keagamaan rakyat Turki yang begitu menarik minat besar rakyat mereka bro !. 

Kejayaan umat terdahulu terjadi lantaran adanya pahlawan-pahlawan subuh yang senantiasa terjaga di sepanjang malamnya. Mereka hanya tidur sejenak untuk mengembalikan stamina dan kembali terbangun, untuk bercengkerama dengan kekasih sejatinya, Allah Subhanahu wa Ta’alaa. Hasilnya, mereka menjadi generasi yang kuat secara fisik, cerdas secara emosional dan jernih secara nurani. Inilah generasi terbaik yang nyaris tidak banyak kita jumpai tandingannya di abad 21 ini. 

Mari kita lihat suasana ini di era pemerintahan Erdogan yang menekan Program Salat Subuh berjemaah sebagai 'Program Nasional' Turki dan begitu menakjubkan bro. Itu pasallah rakyat Turki senantiasa siap siaga mempertahan kerajaan pimpinannya dari digulingkan. Allahuakbar !

Sekarang masjid2 sangat ramai dengan pemuda yang…

Semoga Edorgan mencelikkan mata mereka bro..!! Video

Image
Amanah telah mengucapkan tahniah kepada rakyat dan kerajaan Turki yang telah berjaya mematahkan cubaan rampasan kuasa oleh segelintir anggota tentera dalam tempoh kurang 24 jam sini .

Turki telah campakkan 'Sekularisma' dan berjaya menuai kejayaan besar dalam segala lapangan semasa di bawah Erdogan bro !

Tahniah rakyat Turki, kata Amanah yang bangga dengan sikap rakyat Turki.  Clothes and weapons beloging to soldiers involved in the coup attempt that have now surrendered lie on the ground abandoned on Bosphorus Bridge

Kuasa Rakyat lumpuhkan Rampasan Kuasa di Turki - Foto dan video Menarik

Image
Bro, aku lambat sikit buka t-net ari nie, memang aku tak suka tengok tee vee. Berita ini amat membungkamkan aku kerana gagalnya kudeta atawa rampasan kuasa di Turki.

Insiden hari ini meyaksikan seluruh rakyat Turki termasuk kumpulan pembangkang bersatu menolak rampasan kuasa. Aku kagum dengan pencinta keamanan dan kejayaan Erdogan membangunkan Turki, membangun cinta rakyat kepada keadilan dan kemakmuran dan rata-rata rakyat bersatu termasuk pembangkang menggagalkan cobaan rampasan kuasa hasil dari tindak tanduk musuh-musuh Islam yang telah melihat bagaimana Erdogan berjaya kembalikan kehebatan Islam dalam kehidupan rakyatnya ! 

Puak sekularis tidak akan senang tinggal diam kiranya Islam bersinar kembali di Turki. Tahniah Erdogan kerana berjaya mendidik rakyat begitu cintakan keadilan dan hasilnya dapat dilihat sekarang bila insiden seperti ini berlaku. Rakyat akan bangun mempertahankan pemerintah yang peduli rakyatnya. Jiwa dan raga mereka menjadi sandaran yang cukup mahal. 

Negara yang …

Al-Kisah PAS dan Gencatan Senjatanya !

Image
Bukan main gamat lagi bila titm membuat tawaran gencatan senjata sesama pembangkang sebagai percubaan untuk menjadi sebahagian daripada Pakatan Harapan (HARAPAN). 

Posisi Tuan Ibrahim hanya no dua saja dalam PAS, tak ada 'final say', sebab tu ramai tak yakin dengan tuturkata beliau. Lihat Muhyiddin dalam Umno, dulunya no dua juga, lihat Anwar Ibrahim, lihat Mat Sabu, lihat Musa Hitam, apa dah jadi dengan mereka?. Kalau di M'sia nie, kata putus dalam penentuan dasar dan hala-tuju sesebuah parti hanya dimiliki oleh no. satu saja bro, yang lain tak boleh dok memandai sendiri? Kah Kah Kah

Tuan Berahim kata kita buat gencatan senjata laa wahai PH, esoknya Tok Sidang kata tidak perlu, kita ikut acuan sendiri,Umno BN tambah lagi semangkuk, kita dah tahu gencatan senjata Tuan Berahim tu kompom tak jadi punya ! Ropanya depa nak 'test market' bro? Lepas tu Tuan Berahim pun sentot laa balik ! Kah kah Kah

Kalo ada yang bagi respon pun, sekadar syok sediri atau memulangkan paku b…

'Mari saya ajar cara baca kartun' ZUNAR [Video]

Image
Katun pun ramai tak faham nak baca yang tersirat? yang tersurat pun belum tentu menyurat, menyirap dan menyukat bro ! Kah Kah Kah

Isu dan objek pun ramai tak reti nak baca.Hasilnya

tak pasai-pasai pi buat riuh depan Pejabat DAP. Memalukan. Kalo orang kata 'bangang' nanti depa puak baju merah tu marah pulak? Tapi dah akai tak ceghedik, macam tu laa jadinya, emosi jer lebih ! nak tunjuk garang tak kena tempat. Kah Kah Kah

Coba bayang kalo sehari, dua hari atau seminggu hangpa tak gelak langsung? Kan ke muka tu naik peghat, mencuka? anak-anak hatta bini pun naik semak tengok muka macam tu? Orang yang hilang deria ketawa ini tak ubah macam batu, keras kaku dan tak laku. Kah Kah Kah

Zunar kata depa dah hilang deria ketawa? omputeh kata, 'laughter is the best medicine' ketawa tu ubat terbaik bro ! Zunar kata dia ingin menawarkan kursus "mari ketawa" kepada mereka secara percuma. Moga ada yang respon tawaran Zunar tu.

Kah Kah Kah 

'Mari saya ajar cara baca kartun…

Britain dapat PM baru - video

Image
Selepas kecoh isu 'Brexit' hingga David Cameron meletakan jawatan kerana sebahagian rakyat Britain menuntut janji Cameron mahukan London keluar daripada Kesatuan Eropah.
Referendum yang dikenali sebagai British Exit EU atau Brexit itu dilakukan kerana ia merupakan salah satu janji yang pernah dilafazkan oleh Perdana Menteri Britain, David Cameron semasa pilihan raya umum negara berkenaan tahun lalu.Esok, Theresa May akan memulakan tugas sebagai perdana menteri secara rasmi. Theresa May PM baharu BritainMay merupakan perdana menteri wanita kedua Britain selepas Margaret Thatcher.

Santai Eidulfitri - Foto dan Video Menarik

Image
Istilah 'kafir harbi' langsung tidak sesuai digunakan di Malaysia bro ! Kebersamaan masyarakat bukan Islam termasuk kaum Cina dalam merayakan Aidilfiti setiap tahun adalah antara petunjuk istilah kafir harbi langsung tidak sesuai digunakan di Malaysia.

Pengerusi Amanah Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim Abdullah berkata setiap tahun beliau dikunjungi orang bukan Islam tanpa mengira latar belakang agama dan pegangan politik.

"Mereka ziarah saya semasa saya menjadi guru lagi dan tidak kena mengena dengan perjuangan saya dalam politik," katanya kepada Malaysia Dateline di majlis rumah terbuka beliau hari ini.

Menurut beliau , mereka datang dengan penuh hormat dan sebahagian membawa kueh mueh untuk sama-sama memeriahkan perayaan orang Islam.
Sebab itu katanya beliau terkejut dengan timbulnya isu yang mengatakan parti DAP adalah kafir harbi kerana dikatakan memusuhi Islam.

"Saya berkawan dengan pelbagai jenis orang bukan Islam termasuk ahli DAP dan bagi saya mereka tidak ber…

PAS bakal tonggek di Kelantan dan Selangor ???

Image
Sempoi dan bersahaja Husam bermadah kali ini. Husam Musa berkata PAS “tentu akan jatuh” di Kelantan sementara di Selangor, kesemua 15 kerusi negeri yang disandangnya akan turut hilang. kalau apa yang ditelah oleh Husam ini terjadi? Di mana Pas masa itu? Umno masih mahu bersenandung lagi ke dengan demer ? Kah Kah Kah

Pas selalu mendakwa dia kuat bro, Titm misalnya ada berkata bahawa tunjang politik di Malaysia hanya dua parti saja?Umno dan Pas(pembangkang) kononnya, lihat video nya. Nostalgia TITM ini dah out-dated bro ! Ketinggalan. Kah Kah Kah

Telahan Husam ini ada asasnya. Pas yang jadikan Umno atas kemahuan sekerat dua kepala Sidang Pas termasuk Tok Sidang tidak disenangi malah ditentang sebahagian besar akar umbi Pas. mereka lebih betah memilih Amanah, PKR atau DAP seperti Pak Samad Said, Aziz Bari, Mejar Zaidi malah gadis berpurdah pun sertai DAP FMT dan ramai lagi yang lebih condong memilih DAP. Kenapa? Kerana mereka tidak yakin dengan hala tuju Pas sekarang ini.Banyak cakap tap…

Khalid Samad ejas kenyataan Mazlan Aliman ?

Image
Di Johor, Mazlan Aliman berkata, Parti Amanah Negara (Amanah) menyokong bekas Timbalan Presiden Umno dan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi ketua pembangkang baharu bagi Pakatan Harapan. Mazlan kata yang tu adalah cadangan kepada semua pimpinan PH bro ! Alasan beliau kerana DSAI sedang jalani hukuman dan Tok Din ada pengalaman dan akan menguatkan Pakatan Harapan bro ! Mazlan membuat kenyataan itu pada sidang akhbar di Southern Chinese Press Club di Johor Bahru, Jumaat lepas ruj. sini bro !

Personally memang aku sendiri tak berapa setuju dengan cadangan begini bro ! Jangan samakan dengan cara UFN dengan membuka pintu kepada Anwar untuk menyertai pembangkang. Anwar dengan Tok Din tak sama bro ! Kentalnya Anwar tak sama dengan Tok Din yang bighunya dari ujung kaki sampai kepala bro ! Seingat aku Anwar join Umno dari 1981-I999 saja, 18 tahun sahaja begitu. Tok Din pula bighunya cukup lama bro ! karatnya dah bersenam dah sekata....Kah Kah Kah

Tapi apa yang di…