Posts

Showing posts from January, 2016

Reunion Sekolah Penyebab Salih Yaakob Bercerai ?

Image
Senangnya Dalam Hati, Kalo beristeri dua, seperti dunia ana yang 'ampunya...begitulah lirik lagu dari P.Ramlee dalam filem Madu Tiga bro ! filem lama yang masih terus diminati generasi demi generasi, sesekali tengok boleh merangsangkan darah tua dan muda bro ! Kah kah Kah

Zaman tu tak ada laa segala Facebook dan "group" Whatapps dan serba maknika lagi macam kita laa nie bro ! yang ada 'funfair', joget lambak, malam rumah kenduri, panggung wayang, lake garden dan taman2 bunga dan lain2 yang mana generasi sekarang tak berapa tahu sangat. Itu pun sempat juga anak2 muda termasuk yang separuh umur sempat mencari 'jodoh' di tempat2 tersebut?  So beringatlah dengan cabaran moden nie bro ! jangan burung terlepas nanti tangan bau taik bro !Kah kah kah 

Betul juga kata Salih Yaakob rumahtangganya yang dibina bersama isteri ketiganya,  Nor Raha Hamad, 47, runtuh pada September tahun lalu gara-gara sesi reunion dengan kawan-kawan sekolah. Apa nak buat bro Salih? redho …

TPPA. AMANAH dan PAKATAN HARAPAN - [VIDEO]

Image
Bagaimana masa depan Malaysia? Selepas TPPA atawa Perjanjian Perkongsian Trans Pasifilk (TPPA) yang dibahaskan di Parlimen selama 2 hari sejak semalam akhirnya diluluskan melalui undian belah bahagi di Dewan Rakyat (Usul TPPA lulus 127-84 undi di Parlimen) . 

TPPA adalah perjanjian PENUH RAHSIA dan TIPU HELAH. Kapitalis Amerika Syarikat takut jika umum mengetahui tentang terma dan syarat didalam perjanjian ini, TPPA tidak akan dipersetujui.Mengapa perlu terlalu berahsia? 
Bunyi sedap bro ! maklumlah yang rahsia2 tu memang sedap? ramai adik beradik kat kampung tak tau pabende pun pasai TPPA nie bro ! Orang kita nie lagi boleh dok makan minum, berjalan sana sini, boleh dukung cucu, main2 aci lon ngan cucu? dia dah kira bahagia laa tu? sampai ada yang tanya. "menatang apa tu TPPA'? depa ingat TPPA tu macam 'tenggilin' yang dok makan semut tu ke? Kah Kah Kah

Menteri pula bukan main seronok bila TPPA diluluskan? 'Penasihat Baru' buat keroja ke? Lama sangat melilit den…

Polemik Kedah: Pemuda Amanah Fokus Bela Rakyat Susah

Image
Peduli ! Itulah antara motto perjuangan Parti Amanah Negara bro ! Bukan cakap degar2 tapi habuk pun tarak ! AMANAH tetap komited dengan gerakerja tersusun untuk membantu rakyat yang dalam serba kesempitan? Macam2 sempit dan semput bro ! Pendidikan anak2 samada di sekolah, kolej dan univarsiti sampai ada pelajar2 U hanya pederaih maggi saja untuk sebuah kelangsungan hidup ! Bila berita macam nie () keluaq? menteri habih pakat kelamkabut? Kah Kah Kah

Cuba baca yang ini (Kembalikan Peruntukan Biasiswa JPA, MARA Dan Lain-Lain: Kutip Kembali Geran RM1.1 Bilion Dari 1MDB ) Sebab itu Amanah Kedah menyelar tindakan kerajaan memotong banyak dana dan subsidi untuk rakyat termasuk berhentikan biasiswa pendidikan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) manakala peruntukan bagi kepentingan kroni tidak diusik...

Di Sik Kedah yang menjadi fokus kali ini, ramai penoreh mengerjakan kebun pemilik lain secara pawah saja bro atawa yg tidak bergeran. Mereka ini semua adalah kelompok miskin tegar bro ! mereka …

PAS tu Kawan Umno bro ! - [Video]

Image
Pas tu kawan Umno bro ! Nak nafi macam mana lagi? Bila dah jadi kawan? lebih kurang macam orang muda bercinta laa bro ! kentut hat busuk tu pun dia bau 'wangi' ? buat laa apa pun? dia tatap kata semua tu 'baik' adanya ! Busuk-busuk ku kunyah-kunyah ku telan juga !Kah Kah Kah

Pasai tu apa saja benda2 'busuk' bikinan Umno? Pas biasanya 'cuba elak' dari berbicara, dan Pas akan 'cerita' bab-bab yang lain? Biasa laa benda2 nie terjadi dalam berpolitik dan berkawan? Lebih-lebih lagi kawan dia tu orang senang dan berada pula bro ! biasalah nak hidup bro ?! Bila Umno buat hal-hal yang baik sikit ! Pas laa jadi 'tukang canangnya' Kawan yang baik tu macam kata hukama' bro (خير الاصحاب من دل على الخير) Sebaik2 rakan taulan tu ialah yang tunjuk yang pandu ke arah kebaikan bro ! Bukan jenis tunjuk 'baik' kalo ada 'makna' ? yang jenis tu bukan 'baik' namanya? Kah Kah Kah

Nak kawan dengan orang Umno tak dak salah apa2 bro ! ka…

PAS Kelantan dan Permaidani Merah - [Video]

Image
Panjang sungguh aku renggah bro kali ini. Bukan pasai apa..hanya kerana 'rahsia' tertentu pimpinan Pas Kelantan yang ada laa nie kata
Pengerusi Amanah Negeri Datuk Wan Abdul Rahim Abdullah, depa tu tak pernah bertempur dengan Umno? Kan dah terburai tu? Depa Pas Kelate hanya berani bertempur dengan Amanah dan DAP saja .  Depa dapat hamparan 'red carpet' bro ! tu pasai dengan Umno depa tunjuk manja gitue ? Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah ..lihat (malaysiadateline.com

Ropanya selama nie depa bermanja-manja sungguh dengan Umno? sampai tak gheti nak 'berlawan' nak 'bertempur'? Tak heranlah kali nak mai nie, Umno ada peluang 'cerah' bro ? Depa cuma seghiyau dan rajin bertempur dengan Amanah dan DAP? sekalipun DAP tak adaa sangat harapan dan peluang kat Kelantan tu? Kah Kah Kah



Anak Muda Pilih AMANAH - [Video]

Image
Anak muda adalah tonggak negara..ini tidak dapat dinafikan..mereka adalah warisan dan aset yang besar kiranya digembelingkan dengan berkesan, mereka akan menjadi suatu gumpalan dan ketulan yang gagah dalam menentukan sesuatu aliran yang mereka ceburi dan seterusnya merobohkan tembok2 palsu bro !

Namun begitu, anak2 muda yang bergiat cergas dalam Amanah jangan ulangi semula sebab dan kekalutan berpolitik tanpa dwi kematangan, akal dan budi atawa semacam Pas di muktamar tempohari, bernafsu kepada 'jawatan' kecil yang menjadi sandaran sekelompok manusia kononnya bergelar 'alim agama', 'alim ulama' juga 'taksub' kelompok sendiri membabi buta hingga berakhir dengan momokan cerdik pandai dan rakyat serta melayu dan non-melayu hingga kini masih 'menghantui' pimpinan Pas kecil dan besar dan mereka tetap 'berdegil' dengan segala 'pendapat sendiri' . Kenyataan demi kenyataan 'picisan' dan nampak 'kerdil' terus disuarakan unt…

Mahasiswa dan Cabaran Ekonomi - [VIDEO]

Image
Bro !
Masalah kelaparan di kampus-kampus tempatan makin serius. Ramai pelajar dilaporkan tidak makan kerana masalah kewangan.
Satu tinjauan Pertubuhan Sukarelawan Muslim Malaysia (MVM) mendapati 57 peratus mahasiswa hanya memperuntukkan RM5 sehari untuk makanan..baca lagi di themalaymailonline bro.

Cerita budak2 U masa dok belajaq lapaq nie bro bukan benda baru..saja depa tak mau 'hi-lite' saja bro ! takut ada yang 'malu' nanti? Gaji orang2 besau dok naik bro ! biasiswa budak2 U atau yang lain-lain dok tak naik-naik? Kah Kah Kah

Cuba hangpa baca ini (Sejumlah 18,675 siswazah tidak berduit untuk makan, kajian MVM) dan ini (Siswa Kelaparan, 300 Bungkus Habis Tidak Sampai 10 Minit)

Kasiannnnn bro ! Kasiannn ! Lagu nie punya isu pun masih ada? apasal bro ? Malaysia nie makmur bro ! Tapi sapa yang makmur tu? Sapa pula yang sering kebuloq tu bro? Betul ke tak cukup pitih? Ada kata ramai makan 'nasi bujang'? apa tu? Nasi sepinggan boh kuah dan kicap sikit kot? Kira okey …

Pentingnya UMNO Di Sisi PAS - [VIDEO]

Image
Video Mat Sabu di bawah ini, wajib hangpa buka dan dengar bro ! Banyak yang Mat Sabu cerita.

Bila Pas begitu terdesak setelah semua parti pembangkang menjauhkan diri, maka mereka terutama Tok Sidangnya begitu melehaq (kebulor) dan terhegeh2 menjalinkan kerjasama dengan Umno. Bukan satu benda pelik lagi bagi Pas laksanakan 'rancangan' ini. Dulu sembunyi2 buat kerja ni, sekarang dah terang-terangan tanpa segan silu atawa malu-malu gitue? Kah Kah Kah

Laa nie satu kerja pula Pas dok reka macam-macam nak yakinkan penyokong dan akar umbi dia yg kelihatan ramai menentang kuat kerjasama ini. maka alasan demi alasan dicari, direka, dikarang nak ejas bagi yakinkan ahli2 yang menentang tu? Kah Kah Kah


Jakarta 'Berdarah - Eksklusif Foto dan Video

Image
Sekurang-Kurangnya 4 Maut Dalam Siri Letupan Bom Berlaku Di Jakarta

PAS Kelantan mungkin Tumbang Pada PRU 14 (satu analisis)

Image
Tuan2 Besar kat Kelantan sudah macam 'hilang akal' dan 'hilang bicara' bro ! yang nampak depa kian merapu, melatah dan melompat tak tentu arah..makin depa bercakap, makin terserlah rasa kacewa, rasa gerun dan makin semput jadinya..cuba lihat ini (Satu kerusi pun tak boleh) sombongnya bercakapppppp Kah kah Kah ! 

TITM kata, ''PAS tidak akan menyerahkan satu pun kerusi yang ditandinginya kepada parti pembangkang lain dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang."

Lagu tu laa juga yang nie bro (PAS tak goyang hadapi AMANAH) kalo dah tak goyang? buat apa hang keluaq 'statement' macam nie? Dok diam sudahlah, pelan2 buat keroja hangpa, atoq geraksaraf, biaq sapa pun tak tau, kan lagi baguih dari dok merepet mereben macam nie? bila dok cakap macam nie? orang tau laa hangpa tu dah bergerun dan ketaq lutut dengan Amanah ! kan gitue bro? Itulah 'mafhum mukhalafahnya' Kah Kah Kah

Senario di atas tu, hanyalah sekelumit kecil dari segala 'permasalahan&#…

2015 tahun ‘gelap’ bagi Pas? [VIDEO]

Image
PAS pada mata orang melayu Islam dulunya (sebelum Tok Sidang) sekarang ini, bagaikan sepohon pokok besar menjulang tinggi ke langit dengan dedaun lebar dan lebat serta berbuah manis dan harum bro ! Ini adalah waqi' atawa realiti sebelum PAS di bawah Tok2 Sidangnya sekarang ini berbuat peel dan perangai 'menjulang' UMNO dan menyerondoi parti itu semau2nya, dulu depa buat perangai dalam diam dan sembunyi2 takut2, malu2 gitu ! Kah Kah Kah
Pas yg kononnya ingin jadi penasihat dan penyelamat itu hanyalah retorik semata bro ! Dulunya sebelum teraju utama sekarang ini, Pas sarat dan teguh serta penuh iltizam perjuangkan segala dasarnya tanpa kompromi bro ! Ramai dapat menelah adanya semacam 'suatu muslihat' di sebalik kecenderongan yang hangat untuk 'menjulang' Umno dan juga turut terpikat dengan Perkasa yang orang lihat tidaklah perkasa tara mana pun? hanya dok bercakap pasai 'melayu' saja? Pi mai pi mai dok tang tu juga..Kah Kah Kah 
Kita belum pun dengar,…

Majlis Makan Malam Amanah. Ucaptama Haji Husam Musa - Video

Image
Malam tadi 1/1/2016 berlangsung satu majlis makan malam yang begitu meriah di Dewan Sivik MBPJ, PJ Selangor yang diserikan dengan kehadiran ADUN Salor YB Dato Hj Husam Musa dan beliau diberi penghormatan untuk menyampaikan ucaptama di majlis berkenaan. Sila tatap video di bawah, banyak perkara yang diluahkan beliau. lihat dan dengar seluruhnya.