Posts

Showing posts from November, 2015

Kisah Rumah Tangga - Bapa Halau Anak Rayu Jadi Wali..[VIDEO]

Image
Ini sebuah kisah rumahtangga bro ! Kisah anak2 yang mahukan bapa 'abah' mereka menjadi wali telah dihalau dan disimbah air berkali2 bro ! Yang syok tu, abah nie seorang cikgu bro, PK sebuah sekolah menengah di Sanglang, Perlis. 

Bila pasang baru, muda pulak tu, janganlah lupa yg lama, sampai anak2 nak minta jadi wali pun 'kantoi'? depa pun nak berumah nak bertangga juga bro ! Bila tengok video tu, kasian bro ! 4 beradik tu abah depa layan macam orang asing sebelah, macam tak kenai bro ! depa nak minta abah depa jadi wali saja...Inilah kisah  rumahtangga bro !

Jadi sapa yg nak tambah bini tu, hangpa beringat laa elok2..jangan sampai kena 'queen control' ? kalo dah kena QC nie bro, aku tak tau nak habaq laa...anak sendiri pun boleh tak kenai ! kah kah kah

Layan video bawah tu bro !(Video) 'Abah Simbah Kami, Abah Sanggup Buat Camni Kat Anak²'
Menurut sumber, lelaki terbabit telah disihir oleh isteri mudanya, membuatkan dia tidak lagi seperti dulu yang kini men…

Amanah Jadi Tumpuan Bekas Umno, Pas - [VIDEO]

Image
Hari ini, Sabtu, 28. 11. 2015 - Terpahat dalam sejarah tanah air tercinta ini, berlangsungnya Majlis Perasmian Wisma Amanah Negara petang tadi bro ! Kata Mat Sabu seperti dalam video di bawah, Amanah kini jadi tumpuan puak2 Umno dan puak2 Pas yang dah letih dengan gelagat Tok Sidang mereka bro? Penyertaan berbagai NGO dan belia meningkatkan keahlian parti itu yang kini sudah melebihi 80 ribu ahli berdaftar.
Umno, kata Mat Sabu, no more nasihat nasihat? kah kah kah sekali pikiaq betoi juga bro? Tara Che Det punya 'nasehat' pun depa 'teng' lagu tu saja, Pak Din bekas TPM tu? sapa nak dengaq dia?, pi dok berani tegoq PM? teruih kena  laa..Si Hamidah Gopeng tu pun kena bro ! Umno sendiri pun dah ramai tak boleh 'tahan' dengan Umno sendiri bro? Tapi Pas masih 'setia' beraksi sebagai 'PenasihaT' pula tu? Pelan-pelan kasi nasihat bro ! Kah Kah Kah
Sekarang ini, sambutan kat Amanah cukup memberangsangkan..Insya' Allah Amanah mula melebarkan sayapnya ke…

Umno Penasaran - Serba Pelik, Serba Janggal -[Video]

Image
Penasaran tu mafhumnya berbagai bro ! berkeras nak lakukan, nak buat sesuatu kerana mungkin kacewa (Bahasa dalam lagu R.Azmi) Penasaran juga boleh diertikan sangat mendambakan sesuatu hajat, orang kata teringin sesuatu itu amat sangat laa bro, pun boleh difahami penasaran ini sebagai merasa tidak puas dengan sesuatu. lalu timbul marah, mungkin kerana dihina, tidak sampai maksud yg dihajati dan seumpamanya !

Kata memba akuYONG SUKA KUNING -"Politik di Malaysia semakin pelik.
Ada yang dipecat dari jawatan dan dihalang menjadi perasmi mesyuarat, tapi masih setia di dalam UMNO;
Ada yang dihina dan dinista, walaupun ketika sedang sakit, tapi masih setia di dalam PAS; Kah kah Kah
Ada yang dikeji dan dihalau, tetapi apabila membuat parti lain dituduh pengkhianat...
Tetapi yang paling pelik ialah yang bukan gilakan kuasa atau mahu kuasai Putrajaya; tetapi mahu menjadi penasihat sahaja"? Kan Pelik tu bro ? Janggal dan penasaran gitue ?

Kah Kah Kah
Janggal 1
Muhiddin Tanya, Apa Dosa saya?
Apa …

Breaking News - Turki menembak jatuh jet Pejuang Rusia, Foto dan Video Menarik

Image
Turki telah menembak jatuh sebuah jet pejuang Russia yang didakwa menceroboh ruang udaranya hari ini, jet itu Su-24 berpusing-pusing terbakar di udara sebelum jatuh ke tanah di wilayah Syria. 

Seorang juruterbangnya telah ditawan pemberontak dan lainnya sedang diburu...laporMail Online


BREAKING NEWS - Turkey shoots down RUSSIAN jet for violating its air space: Flaming Su-24 fighter spirals into the ground in Syria where rebels capture one pilot and are hunting the other

Asap tebal kelihatan dari bangkai pesawat Rusia (Sukhoi Su-24) yang jatuh ditembak oleh jet pejuang F-16 pihak tentera pagi selasa, lokasi tehempas ialah - Turkoman Mountains Syria.

Bila PAS Kalut, Macam2 Dok Mengarut

Image

Harum Manis Masak Di Kedah & De Return of Yusni Mat Piah

Image
‘Harum manis’ pertama gugur 19 November WARTAWAN SINAR HARIAN

Hula Hula-Hoop PAS - [Video]

Image
PAS - kian 'memanaskan' badannya yg kian 'lemah' bro ! maklumlah, urat saraf badan tua macam tu kena laa bro! setiap hari ada saja 'senaman' berbagai di tunjukkan kpd rakyat, ada kuak lentang, hula hoop, tai chi dan serba mak nenek lagi ! maksud dari ini semua adalah ketidaktentuan arah pimpinan PAS membuat kenyataan, saling bercanggah, tidak konsisten dalam tuturkata dan kalam yg terbit dari mulut2 de so called 'ulama' nya ! Kah Kah Kah

Tuan Ibrahim kata nak panggil Husam mengadap ( PAS panggil Husam menghadap ) manakala Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Dr Mahfozd Mohamed pula macam halau Husam dari Pas bro? lalu Husam pun kata Ketua DUP Pusat macam samseng (malaysiakini) dan Tok Sidang pula dok nafi kata tak ada kerjasama? ( Kerajaan perpaduan tidak akan berulang, kata Hadi ) Tok Sidang kata, Husam jangan putar belit? dia tak lahir ke denia lagi? Kah Kah Kah

Husam buat tuduhan bukan pasai kerjasama bro ! tapi Husam kata wujudnya cadangan pembentukan kerajaan…

Agenda Sempit Pas - Agenda politik pun tak faham?

Image
Tuan Ibrahim tak faham realiti politik di Selangor’


Mimpi Besar PAS, sedia jadi pemerintah untuk rakyat? [VIDEO]

Image
Pas sedia jadi pemerintah untuk rakyat. Begitulah tajuk (Pas sedia jadi pemerintah untuk rakyat) di sebuah laman portal ( Free Malaysia Today) semalam ! menarik juga tajuk ini bro ! Kah Kah Kah
Ketua Penerangan DUP Pusat agaknya 'bermimpi' bro ? ada hati nak jadi payung pemerintah kpd rakyat? Payung sendiri pun bercerabiaq ( macam kain perca) jadinya? kononnya UBN diselubungi krisis yg menyebabkan hilangnya keyakinan rakyat? Maka Pas nak ambil alih laa kononnya, begitu? Kah Kah Kah
Inilah antara mimpi besar Pas bro ! rumah tangga sendiri yg berserabut, haghu bighu, bercelaghu, dia tak sedar, tak nampak? Dia nampak kain orang yg dia berkawan rapat tu ropanya terkoyak rabak? Kah Kah Kah
Tok Sidang Pas sendiri pun dah tiada keyakinan dari ahli untuk teruskan 'game' dlm PAS bro ! macam mana hangpa boleh tak yakin dgn Umno BN nie? Tok Sidang beriya-iya dok pulun nak padu padu? hangpa pulak pi potong stim? Ahli tersohor Pas sendiri dah kata, Tok Sidang hangpa sendiri dah tak ad…

Ledakan 'Bom' Husam - TITM dicadang ambil alih kepimpinan ?

Image

Husam - Rakyat kian susah, kita pula naik gaji [VIDEO]

Image
Pas sekarang sudah semakin terpinggir bro gara2 buatan sendiri, kalam berbelit, u-turn sana sini, ikut suka dia saja, sekali tak sekali kang eksiden ? 

Inilah padahnya PAS bila nak tunjuk 'pandai' terlampau 'over', akhirnya makan diri bro !Dato Haji Husam Musayang menyindir kerajaan Kelantan yang menaikan gaji MB dan ADUNnya, adalah kerana masalah rakyat tidak lagi jadi keutamaan pemimpin politik Pas yang meletakan Islam sebagai mercu perjuangannya? Jadi, rakyat kian susah dan pimpinan utama dalam kerajaan (kelantan) mengasak untuk naikan gaji depa. Fulusmania betoi laa puak nie? Kah Kah Kah

Kameel Abuya Sheikh Al Quradaghi dan Al Qaradhawi dpt gambaran salah tentang AMANAH. krn ingat AMANAH ni parti syiah dan dibiayai oleh iran.
Pesoalannya sapa yg bagi info tu agak nya??

Ucapan OREN dari Khalid Samad dan Drama Debat 1MDB - [VIDEO]

Image
Antara isu menarik sekarang ini ialah debat Tony Pua lawan Arul Kanda pasai 1MDB yg di jadual malam esok 5 Nov. 2015 bro ! Hangpa jangan pi mana, kalo jadi? pi mengadap tee vee ke atawa tengok on9 di internet, radio PEDAS ada bro ! kalo nak harap media dan saluran TV Perdana? pakai payah laa sikit, pasai menterinya dah putuskan tak akan ada siarannya sekali pun Tony Pua diganti bro !( Tiada debat 1MBD walaupun Pua diganti, kata Salleh)Kah Kah Kah

Turut dimuatkan kali ini, ialah ucapan isu2 semasa oleh Khalid Samad dari AMANAH bro ! Beliau mengupas perkara2 yg berlaku di Parlimen berhubung pergantungan LKS selama 6 bulan dari menghadiri Parlimen ! serta kupasan mengenai perbahasan bajet 2016 . Ucapan Khalid Samad kali ini dikira antara yang terbaik kupasannya..layan video tu bro sampai habis bro !



Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Keruak menegaskan tawaran debat terbuka untuk disiarkan secara langsung melalui Radio Televisyen Malaysia hanya terhad kepada Arul Kanda Kand…

PAS makin gelabah, serakah dan tak tentu arah..Kah Kah Kah - [VIDEO]

Image
Pas sedang meniti zaman kemuncupnya sekarang bro ! sedang berjuang bermati2an, sedang meranapkan impian jamaah, sedang berkokok berderai2...bukan takat ekoq saja berlemoih taik ? kepala pun penuh najis? Makin gelabah tak tentu arah Pas nie bro ! Makin serakah pun ada, macam celen nak bertanding kawasan DAP? Sekali DAP habaq balik nak celen Pas di 8 DUN Selangor pada PRU 14 nanti, mola depa PAS menari ronggeng tak kena tempo? Baru tarkajuit? Baru ada akai ! kah kah kah

Orang buat gelak main saja bro dgn perangai Tok Sidang dan segala tantara walaunn nya ! macam2 kalam dok keluaq mai, ada hati nak nasihat Umno? 
PAS bersedia menasihati kerajaan BNKah Kah Kah

Dia ingat Umno tu apanya? bukan makan nasihat punya...sapa puak Pas nak bagi nasihat nie?BN tak makan nasihat, apa lagi dari PAS, kata Raja Bahrin

Bijik mata mana yg nak bagi nasihat toh? kot boleh penat saja kot? yang kecik (PAS) nak nasihat yg besaq(Umno) ? hangpa buat lawak laa...depa Umno tu jarang sangat dengaq nasihat, bro ! takat…