Posts

Showing posts from October, 2015

Ponteng Parlimen! Ejas bro Jangan tak ejas !!

Image
Alasan dari Dr Azman Ibrahim ke nie? Nak ejas pasai hadi tuang tak 'attend' persidangan penting seperti pembentangan bajet kemarin dulu tu bro? 
Nampak sangat 'low class' punya alasan...takat nak ejas? sapa pun boleh ejas bro ! tapi bagi laa ada 'standat' (standard) sikit ! buat malu kampeni laa..

Hangpa baca laa alasan tu ! 

Kah Kah Kah



Masam2 Manis -Warna Warni Malaysia ! Panas beb ! [VIDEO]

Image
Sepanjang minggu ini, macam2 ada bro ! artis cara artis, poltikus cara depa laa bro ! yg dok berasa nak jadi 'kepala' nak cari nama, nak cari gah macam beberapa 'pencacai' dlm berbagai NGO pun tak kurang hebat depa juga bro !
Tu laa 'masam-masam manis' yang sentiasa mewarna warnikan Malaysia kita yang tercinta ini bro !
hangpa 'scroll' laa sampai habih ! Baca.




Mencari Kematangan Siasah Dalam Berpolitik - [VIDEO]

Image
Kematangan bersiasah dan berpolitik secara sehat dan matang sudah tidak ada lagi dalam PAS bro ! terutama PAS Kelantan Selangor dan Terengganu? (Hadi tidak anggap Amanah ancaman besar PAS) .. Sejak sambutan 'Fastaqim' di KB semalam, nada Tok Sidang makin mengada2 sikit, dulu dgn Amanah? apa pun tak kena, tambah2 semalam Harakah melaporkan, Kadir Sheikh Fadzir yg berucap di pentas H60K menegaskan, "Tanpa PAS, Mana-mana Pihak Tidak Boleh Menang P'raya"?..lapor Harakah...lagi laa naik tocang segala Paschai dalam stadium tu bro ! Kah Kah Kah 
Bila ada saja pujian yg dihambur depan para penyokong taksub melampau, mereka sebenarnya 'dibunuh' dengan halus dan lembut bro ! Pujin itulh yang 'membunuh' Kenyataan Presiden 'Ikatan' di atas menunjukan PAS seolah menjadi 'terlalu besar' sampai ada pihak tak boleh menang p.raya kalau tanpa Pas? Waa dahsyat nie sampai tara tu puya 'statement'? Kah kah KahKedah tungging di Pru 13 dulunya, Te…

Hentikanlah Pujuk-pujuk PAS ! [VIDEO]

Image
Hentikanlah. Rentikanlah pujuk PAS tu bro ! PKR tak payah hangpa pujuk lagi, orang kalo semawa pun takat sekali dua saja..nie apa ni? seluloi (kerap) sangat dok pujuk Pas suruh sertai Pakatan Harapan? Depa bukan budak kecik lagi bro ! dah berjanggut, bersegheban, berjubah lagi, tak kan tak matang kot? lebih dari boleh pikiaq bro ! Kah Kah Kah

Pas berpatah arang dengan Pakatan Harapan  | October 12, 2015 Ia mendakwa sudah serik dengan permainan DAP yang sering menjadikan parti itu sebagai mangsa serangan.

Bila Gerakan Harapan Baru, DAP, PKR & NGO Bersatu Tenaga [VIDEO]

Image
Bila pembangkang betul2 bersatu dan memperkuatkan serta meningkatkan usahasama mereka, mengelak pergeseran kecil, merajuk, rasa wadah sendiri kuat, hebat, orang lain punya wadah direndah2kan, dipandang hina misalnya? maka impian menjatuhkan UBN tidak akan berhasil..sebesar mana pun isu yang membelit rakyat? bila tiba PRU, UBN masih menang lagi !

Begitulah antara ucapan ceramah Mat Sabu dalam rakaman video di bawah bro ! Kali ini, pembangkang mesti bertekad merampas Putrajaya, bahana berbagai isu yang menyesakan dada dari 1MDB, kenaikan tol, sampai Rani Kulup pun membuat laporan polis, PAS menjalinkan hubungan mesra dengan PERKASA ? Biarkan mereka bro ! itu semua memberikan nilai tambah kepada Pakatan Harapan untuk tidak lagi mengajak PAS bersama...dia PAS lebih selesa dengan 'semangat' 'asabiyah melayu macam Perkasa?, macam Umno? Pasai tu, PAS bersungguh2 menjalinkan hubungan baik tanpa banyak soal dengan dua entiti itu, sekali pun PERKASA hanyalah sebuah NGO ! tetapi keran…

Angin Sejuk Melanda PKR? Rafizi Akan Diganti? Ada cerita belakang bro !

Image
Kamaruddin Jaafar ganti Rafizi?
Pelantikan Ahli Parlimen Tumpat yang baharu menyertai PKR itu dikatakan berkuatkuasa November ini bagi menjaga hati Rafizi.

Langkah baru, permulaan baru cabaran buat Amanah

Image
Apabila tiba waktu pergi, ianya waktu untuk pergi.

PAS memang benci sungguh kat Amanah bro ! pasai progresif ini yg rata2nya semua ahli Pas dulunya, tu yang PAS bara sangat tu, lagi pun laa nie depa tu semua tak jawab balik segala tohmahan kat depa geng progresif nie, kecuali seorang dua macam Khalid Samad yang cuba menepis tanggapan bruk PAS terhadap Amanah !

Tambah2 sekarang ini, Amanah dah beroperasi kencang sekencang angin taufan melanda bro ! mereka Parti Amanah telah bejaya menarik minat ramai terutama di Johor dalam operasi jelajah pertama mereka selepas sahaja PAN diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan baru2 ini ! seterusnya berjaya melangkah ke pejabat baru (Wisma Amanah) walaupun dgn menyewa, sekaligus menepis khabar angin yang Amanah mahu rampas (ambilalih) premis parti PAS di Jalan Raja Laut, KL yang banyak menempatkan aset dari kumpulan progresif dulunya? 


Walaupun telah melaburkan wang mereka dalam membina aset parti - termasuklah ibu pejabat PAS yang dinilai kira-kira RM10 j…

Sekretariat pembangkang tanpa Pas - [VIDEO]

Image
Semenjak Pas memutuskan hubungan dengan DAP seusai muktamar 61 lalu bro., Pas kelihatan tidak lagi bersama dengan Amanah dan DAP dalam apa juga rundingan dan kerjasama politik! semua tu tak kena dengan Pas bro ! Amanah tu 'pengkhianat' kata PAS, dan dengan DAP pula, Pas dah berkerat rotan dengan parti itu. Pas hanya mau bersenandung dengan PKR walaupun nampak bukan sangat Pas seronok dengan Pkr itu? Cumanya ada sedikit 'kepentingannya' di Selangor? itu saja bro !

Seketariat seperti di Kedah ini, seketariat pembangkang bro ! Macam mana Pas Kedah nak bergabung dan menyertainya? Kerana Pas sekarang ini dilihat tidak dan jarang sekali 'membangkang'? walaupun Pas itu di blok pembangkang? tetapi tak nampak macam Pas itu pembangkang? Apa yang dia bangkang? Kah kah kah

Pas lebih selesa dan teruja dengan Umno bro ! sampai bila pun dia tak akan menjadikan organizasinya itu untuk dilihat menyanggah segala 'kepincangan' dan 'salah laku' besar yang melanda UBN…

Panas ! 10 wakil rakyat PAS akan melompat parti ?

Image
Terbetik berita mengatakan kedudukan Kerajaan Pas Kelantan, kemungkinan akan sedikit berubah bro! menjelang Januari hadapan ini? sekalipun kiranya berita ini benar? ia tetap akan memberikan 'impact' besar kepada kerajaan Pas sedia ada, walaupun mereka masih tetap menjadi 'kerajaan' !

Memang kita jangkakan, berita sebegini akan dinafikan oleh Timbalan MB Kelantan bro, biasalah ! Nik Amar hanya kata, ia bersifat 'perang saraf' pihak lawan? Siapa pihak lawan tu? Kah Kah Kah
Kemungkinan ini tetap ada bro ! lihat saja baru2 ini, Kamarudin Jaafar telah memilih PKR sebagai wadah barunya, dan meninggalkan PAS ! kemasukan Kamarudin ini pun dah 'menyesakan' nafas PAS Kelantan bro ! lihat lebih jelas di arkib Free Malaysia Today ..Ini sudah pun buatkan Pas 'meroyan' sakan bro ! dan berita bagi kemungkinan 10 wakil rakyat Pas kelantan akan sertai AMANAH adalah terlalu merisaukan Pas Kelantan, sekalipun kiranya benar? mereka akan masih selesa menjadi kerajaan …

Khurafat PKR Jadikan PAS Mengada-ngada !

Image
Kenyataan Tian Chua yg menyebut,  | October 7, 2015PKR kalah teruk jika tidak bekerjasama dengan Pas, PKR Bertanding di kawasan majoriti Melayu dan undi orang Melayu menjadi penentu pertukaran kerajaan memerintah..More ››



Cucu Bertanya, Atuk Sempoi Punya Jawab

Image
Bila baca tulisanAbe Awang Malayadlm status fbnya yang berdialog dengan cucu kesayangan? telahan, andaian dan persepsi ramai adalah bersamaan dengan beliau, menolak Hadi Awang sebagai 'de superb' figura yang dihormati sebelumnya !

Ribut kuat landa PKR ! ?

Image
Kartel Azmin rancang gulingkan Wan Azizah


 |  MPP memaksa satu mesyuarat khas bagi menarik semula penglibatan PKR dalam Pakatan Harapan dan ia jelas usaha undi tidak percaya terhadap Wan Azizah oleh kartel Azmin.



PKR bergolak kerana Pakatan Harapan? [VIDEO]

Image
Tidak sampai sebulan persefahaman antara PKR, PAN dan DAP melalui pimpinan utama mereka mengasaskan Pakatan Harapan Baru atau PR 2.0..PKR sudah mula kelihatan bergolak bro ! siapa yang mengocak air yang tenang ini? Kah Kah Kah




AMANAH dah dapat lampu hijau ! Dah Boleh 'ready' PRU 14 [VIDEO]

Image
Alhamdulillah. Akhirnya RoS telah iktiraf dan telah meluluskan nama "Parti Amanah Negara' (PAN) yg sebelumnya dengan rasminya.
Kini PAN boleh laa tumpukan kerja2 utama sebagai persediaan PRU 14 nanti. 


Tahniah kepada semua yang terlibat bagi menjadikan PAN sebagai gandingan baru Pakatan Harapan bersama PKR dan DAP.


Ini juga akan jadi 'igauan' buruk kepada PAS yang mengeluarkan berbagai kalam dengan berbagai nada sindiran sejak mula Amanah melangkah bendul keluar dari PAS untuk menubuhkan sebuah parti bagi menggantikan PR yang asal yang telah berkubur itu ! Macam2 PAS menyindir bekas2 ahlinya yang di 'singkirkan' semasa Muktamar ke 61 lalu..dan sejak dari itu, segala usaha kumpulan 'progresif' dimomokan, dihina, dicerca dan sebagainya..'mati dalam kandungan laa', 'keluar cacat laa', 'bertahan dua tahun' saja dan macam2 lagi bro ! Ini bagi aku hanya sebagai 'perang saraf' sahaja..tetapi Pas tidak mampu sembunyikan 'ketaku…

PAS melenting bila sangka 'peruntukan' kepada SAR ditarik balik?

Image
Kenapa melenting bro ?
Peruntukan kepada SAR itu bukan perkara 'wajib' bro !
Ia diberi atas dasar 'merit' setia kawan ! kalau anak sendiri pun tak sefaham dengan keroja buat si bapak atau si ibu? tentu sekali ada yang tak kena, tak boleh ngamm dan seumpamanya dan si bapak pastinya akan 'bertindak' sesuatu kepasa si anak !

Tetapi, siapa kata Kerajan Negeri 'berhentikan' pemberian ini bro? Siapa? cumanya kalau dah 'mohon'? sapa nak bagi saja-saja macam tu? 'Personal Loan' pun kena mohon dari bank tertentu, isi borang, disahkan maklumat, baru 'loan' diluluskan! Dah hangpa yg buka sekolah swasta sendiri, lepas tu tak pula mohon? sapa nak bagi? Kah Kah Kah

Janganlah dok buat 'fitnah' bilamana dok tak dok Pas mengingatkan kerajaan negeri pimpinan DAP dan PKR supaya tidak menjadi seperti BN yang bertindak zalim disebabkan perbezaam ideologi politik? 



Bantuan berterusan Kerajaan Negeri kepada SAR (Sekolah Agama Rakyat) di P.Pinang mem…