Posts

Showing posts from July, 2015

Terbaru ! Isu2 Sakit Kepala [Video]

Image
Banyak sangat isu2 baru, terbaru dalam negara bro ! sampai tak sempat, tak dan, kata oghang utagha ! tak sempat nak hadam baca..masuk lagi isu2 baru ! sarat bro ! sarat ! 

Aku rangkum yang penting dan utama saja bro ! ini mungkin tak masuk dalam 'head line' media prima (mainstream media) yang ada bro !



1. PM Britain 
bimbangkan Anwar, kata Azmin



Adakah ini sayap MH370 yang 'hilang' setahun lalu ?

Image
Sudah setahun lebih kehilangan pesawat MH370, tiba2 kita dikejutkan dengan satu laporan penemuan sayap jenis Boeing 737 oleh seorang penduduk di Pulau Reunion, di Lautan Hindi pada Rabu lalu, mencetuskan spekulasi ia mungkin sebahagian daripada pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370, lapor AFP
.
Serpihan misteri berukuran 2 meter itu kelihatan seperti sebahagian daripada sayap kapal terbang, ditemui mereka yang sedang membersihkan pantai.

“Ia diselaputi kulit kerang, jadi boleh dikatakan ia sudah lama berada dalam air,” seorang saksi dipetik berkata kepada AFP.



Pelbagai Reaksi Muhyiddin Digugurkan

Image
Bila TS Muhyiddin Yasin, selaku TPM digugurkan dari senarai kabinet DS Najib dalam rombakan kabinet terbaru! Pelbagai reaksi diterima dan didengar bro ! aku rangkumkan sekadar perlunya sahaja. Paling 'hot' bila Ummi Hafilda turut meriahkan berita negara bro ! beliau telah isytiharkan keluar UMNO depan rumah Muhyidin! lihat beritanya di Ummi Hafilda isytihar keluar Umno depan rumah Muhyiddin <  Kah Kah Kah

Masa Mahathir di puncak kuasa dahulu, DS Anwar Ibrahim juga pernah di pecat dan digugurkan bro ! tetapi isunya berbeza sangat ! 
kali ini giliran TS Muhyiddin Yasin 'mengulangi' peta dan lakaran sejarah ! Sejarah berulang bro ! dan akan berulang hingga kiamat nanti ! cuma watak dan pelakunya berbeza ! yg lain sama sahaja !!!




Arus Fikrah 'Kacau dan Sakit' Vs GHB ?

Image
Sesiapa saja yg nak 'berubah' untuk suatu yg lebih baik dan lebih sasa ! tentu ada saja 'gangguan' dari kalangan tertentu, baik dalam wadah politik mau pun mereka yang di luar 'pentas' politik ! Orang cerdik pandai laa katakan bro !
Ini tabiat dan tabienya manusia bro ! mereka ini cukup ragu dengan masa depan Malaysia ! seolah masa depan malaysia mesti diterajui oleh yang telah ada nama ? teringat kalimah 'tok nenek', orang tua2 dulu? kalo langgar pantang larang tu? siap bro ! mesti ikut 'resam tok nenek' sekalipun semarak 'khurafat' di dalamnya? kah kah kah

Kaedah yang benar ialah 'Yang Lapuk, Yang Jumud dan Bobrok mesti berundur dan ditinggalkan !...Yang BARU, Progresif, Yang PEDULI Rakyat WAJIB mara ke depan, mara ke muka demi pertahankan maruah agama, maruah Islam dan tanahair, keadilan dan kesejahteraan umat. Negara mesti diselamatkan bro ! banyak sangat 'hiruk pikuknya' dari 'atas' dan rakyat di bawah cukup tertek…

PAS Kian Bengang Dengan GHB - Kah Kah Kah

Image
PAS kian bengang dengan GHB hingga sekarang ini sejak diisyhtiharkan sedikit masa lalu dalam bulan Ramadan lepas, dan akan menunggu 100 hari hingga september ini, untuk berikan ruang bernafas buat PASChai moga ada 'perubahan'?

PasChai nak bengang apasal? dah hangpa halau baru nie dgn senjata 'Chai' masa muktamar 61, kat Johor pula, PASChai boo Mat Sabu yang berucap atas kapasitinya sebagai Timbalan Presiden, hangpa langsung tak hormat dia atas kapasitinya tu, hangpa UG baca 'doa laknat' lagi kat dia? apa nie? Akhlak 'gila' apa nie? ucapan MS pun hangpa boikot? hangpa keluaq ramai2 (nak pi solat) alasan hangpa? macam orang lain tak tau 'niat' hangpa? Dia orang No.2 Parti laa bro? awat dia tunggoi ke? Tapi MS tetap bersabar dgn perangai huduh hangpa tu..dia masih 'berseloroh' lagi dgn hangpa? Benci sungguh hangpa UG kat dia ! Kah Kah Kah

Laa nie hangpa UGs kata, dia khianat parti pula? Jenis apa hangpa nie? Kalo hangpa yg 'khianat' p…

GHB untungkan UMNO? Ini Jawabannya

Image
Kalut sunguh beberapa susuk dari PAS bila #harapanbaru aka GHB mula mendapat perhatian rakyat ramai, depa macam 'menari ronggeng' tak berhenti bro ! GHB pukul gendang, depa meronggeng menonggeng, tapi 'ronggeng depa tu sumbang sumbing bro ! naik semak aku tengok ! Kah Kah Kah

Alkisah, maka tersebutlah bahawa PAS yg dok berkawan, berkepit dgn Umno Umnuuu ke hulu ke hilir sekarang ini bro ! rasa tercabar sangat kut2 Umno melamar 'awek' baru yg bernama GHB tu jadikan 'bini muda' nya bro ? maka bertempiklah depa di sebuah negeri Selangor namanya yang gerakan baru nie hanya akan untungkan BN dan Umno ? maka bersoraklah juak2nya saentero malaya lebih2 lagi di negeri che siti wan kembang dan negeri Taring Anu (nama lama Terengganu) [kalo kurang yakin, boleh tanyaAbe Awang Malayayang pernah sekejap jadi 'jebon' sepurnama dua lepas ! Kah Kah Kah

Syahdan ! tersebutlah kalam dari seorang 'munshi kerja' yg depa panggil setiausaha dewasa ini, dari GHB melo…

Tunggu September keputusan GHB jadi parti

Image
PAS berjanji nak ubah kesilapannya dlm masa 100 hari setelah memutuskan hubungannya dgn DAP, kerana ia pernah berjanji demikian bro !
Berdasar satu kronologi pelanggaran janji TS (Tahaluf Siyasi) yang ditulis oleh Sayuti BashironContinue Reading )..rasanya Pas dah payah nak berubah bro ! selagimana keadaan PAS hari ini masih di tangan puak2 Paschai UGs yg sampai sekarang masih seronok bermain 'madah' mempersenda, memperlekehkan cita-cita #harapan baru atau GHB yang kian serius ingin membawa rakyat ke hadapan bagi merealisasikan impian sebenar menawan Putrajaya ? PAS masih bergumbira bersama Umno tentunya, cuba 'mengendurkan' segala bahang yang melanda kepimpinan negara yg diterajui Umno..


PAS pula sekarang ini bro ! semacam "bersatu" dengan UMNO menyerang DAP, sekaligus menyerang GHB. 
Sebelum ini GHB dituduh dengan pelbagai tuduhan, cacian dan makian kerana masih berbaik-baik dengan DAP. Isu perkauman dan keagamaan dicanangkan untuk bangkitkan kebencian oran…

Ini yang ditunggu bro ! Husam Musa pilih GHB

Image
Husam Musa, tokoh dan permata 'besar' Kelantan ini tidak menarik minat kerajaan negeri kelantan untuk 'menebus guna' segala kemahiran yang ada padanya, TGNA semasa hayat beliau, nampak susuk ini punyai kehebatan khusus dalam menerajui beberapa program besar khususnya di kelantan bro! 

Sayangnya, grup UGs kelantan dilihat 'memesongkan' Husam dan menyingkirnya terus dari berada dlm barisan utama kerajaan negeri, beliau pernah digelar 'MB Swasta' kerana gigih perjuangkan nasib mangsa banjir besar kelantan awal tahun 2015 lalu, memberi 'fokus' khas bagaimana perlu laksanakan program membaikpulih dgn menyiapkan 'blue print' khas bagi penyediaan ganti rumah kekal dan sebelumnya penempatan sementara (transit) di khemah2 yg dpt menampong pelbagai kapasiti keluarga besar dan kecil.

Husam yang memiliki Ijazah Ekonomi dari Varsiti Malaya ini bukan sebarang susuk dalam PAS sebenarnya bro ! Beliau amat disenangi oleh TGNA dan Tgna adalah gurunya dlm &#…

Cerita Semalam - Cerita Insaf Imbauan Ramadan !

Image
Cerita begini jarang kita jumpa bro ! Ini cerita benar bro ! 

Ramadhan telah berlalu meninggalkan kita, sayu rasa. Belum tentu semua orang berpeluang bertemu Ramadan akan datang ! Berdoalah moga kita diketemukan lagi dgn 'Penghulu' segala bulan yg penuh 'Barakah' ini.

Cerita di bawah mengimbaukan kita kpd Ramadan yg lepas, adakah kita sempat memenuhkan 'piawaian' dan tuntutan ibadah yang dituntut oleh Allah dan RasulNya sepanjang Ramadan tadi? sama2 kita renungi cerita menarik ini.

Tulisan Dan cerita ini dikongsikan oleh Tuan Edifice, seorang anggota Polis yg menceritakan pengalamannya ketika bertugas di lapangan. Sememangnya Tuan Edifice mempunyai hati yang mulia, menjalankan amanahnya dengan meletakkan sesuatu pada tempatnya. TABIK... Baca lagi



PAS sudah tidak relevan lagi ?

Image
Melayu Islam sekarang ini rata2 nampak lebih cenderung untuk bersama #harapanbaru aka GHB bro ! ini pun kenalah GHB ini dipandu dgn teliti dan penuh hemah. Melayu ramai yg tidak mahu dibayangi lagi oleh Umno dgn perjuangannya bertumpu pada 'melayu' sahaja.

Pas pula kuat menceceh sekarang nie..bahasa apa yg depa tak pakai? dah laa 'terkongkong' ngan Umno? lepas tu tak habis2 'bahasakan' orang itu, orang ini..tak payahlah aku sebut berulang2 bahasa yg PasChai guna tu ! depa saja yg rasa depa tu diredhai ! hangpa sendiri dah maklum ! 'bahasa'tu dah jadi 'wirid harian' depa pun ! Kah Kah Kah

GHB pula tetap 'cool' sekalipun depa dikecam, dinista, dimomokan sehingga Mat Sabu kata, 'katalah apa nak kata pun' tu yg depa bara, depa hilang punca sekarang nie bro !

Dalam entri aku yg lepas, aku ada catatkan pelbagai kecaman dan serangan dari Paschai terhadap kumpulan progresif bro (lihat -PAS dah Meroyan Teruk bro!) apakah serangan begini? kum…

RASMI - Kelab Penyokong Pas Dah Bungkus - [Video]

Image
Yang dikendong habis tercicir mencicit bro !PAS melalui kenyataan Mustafa Ali baru2 ni nak letakan calon bukan Islam untuk celen DAP dan lainnya dlm Pru akan datang? dah 'musnah' bro ! yg depa kejar ? belum tentu lagi ! Makin kalut dan krosot nampaknya PAS tu bro !

Hal ini adalah susulan DPP atau Kelab Penyokong Pas (bukan Islam) dah bertindak memutuskan hubungan dgn PAS. Rasmi !


Hu Pang Chow 
putus hubungan dengan PAS
Hu Pang Chow

Selamat hari Raya dari #Harapan Baru ! Foto Menarik .

Image
Assalamualaikum
Selamat Hari Raya Aidilfitri kpd semua pengunjung Blog Batu Bara..Maaf Zahir dan Batin. Sokongan anda sangat aku hargai !

Ada ketikanya mata silap memandang, 
telinga salah mendengar, lidah terlanjur kata,
fikiran khilaf mentafsir, hati silap menduga & jari menaip tanpa berfikir...
Aku susun sepuluh jari memohan ampun dan maaf dengan semaaf-maafnya kepada seluruh muslimin dan muslimat yang dikasihi dan redhai Allah sekelian
Dan ingatlah di saat kita menjamu selera dengan pakaian yang baru dan cantik,jangan kita sesekali lupa àkan saudara-saudara kita yang masih ramai dihimpit kemiskinan terutamanya didalam negara kita.hulurkan bantuan dengan sebanyaknya kerana mereka juga saudara kita.
Akhir kata bawalah Akhlak Ramadhan didalam syawal dan seterusnya,tunjukkanlah kepada meraka inilah akhlak Islam yang sebenarnya sabar dan tenang menghadapi cabaran.
Teruskan Perjuangan,Teruskan Jihad Di Jalan Allah
MOHON MAAF ATAS SEGALANYA . 
SELAMAT HARI RAYA EIDUL FITRI.





































PAS dah Meroyan Teruk bro!

Image
Pas dah meroyan sakan bro..nampak kian teruk tu ! Siannn ! apasal haaa? aliran fikrah pun nampak jumud bro ! Cer hangpa perati elok2 yg aku tempek bawah nie..Kah Kah Kah


1. TITM rayu ahli beb ! 

    jangan tinggalkan parti !


PAS Mula 'Menyinsing Lengan'? Harapan Baru DiPerlekeh ! [VIDEO]

Image
PAS mula 'Menyinsing Lengan' bro ? Sejak Mat Sabu dan Kumpulan G18 isytiharkan #Harapan Baru ! Banyak suara2 dari UGs memperlekehkan gerakan itu. GHB sebagai singkatan 'Gerakan Harapan Baru' terpaksa berdepan dgn segala macam tohmahan ,sindiran dan ugutan.
Ada yg kaitkan mereka dgn 'Islam Liberal' laa, sekular laa, tak bolaeh 'tahan lama' laa, paling lama depa kata boleh bertahan dua tahun saja? Kah Kah Kah..Harapan Baru terus disindir sebagai harapan 'orang2 kacewa'? pasai kalah dlm sayembara pemilihan Pas.  lalu kaitakannya dgn Hamim, Berjas dan lainnya..
Aku senyum saja tengok perangai dan kelaku puak UGs nie bro ! macam perangai budak2 nakal ? kah Kah Kah

Apa yg sebenaqnya berlaku ini, Pas cuba 'menutup' kekecewaan mereka sebenarnya, mengapa tidak? berita terbaru sekali, 


kepala2 UGs tersentak tersentap kena selinap ngan lahirnya #GHB .. GHB tak kata apa pun kat depa..depa GHB buat kerja depa...dok tak dok lebai2 PasChai dok rasa nak ber…

Harapan Baru - Parti Islam Baru Diumum - [VIDEO]

Image
Syabbas bro G18 ! 
Penubuhan parti baru telah menjadi realiti sekarang ini bro ! Mohamad Sabu telah pun umumkannya hari ini (kenyataan media penuh) boleh baca di bawah bro !

Parti baru itu, berteraskan Islam ke arah mewujudkan Pakatan 2.0. Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Penaja parti baru yang belum dinamakan berkata, parti itu akan mendokong Islam yang syumul dengan pendekatan inklusif, progresif dan peduli  rakyat. “Kami komited untuk membawa tawaran Islam sebenarnya rahmat untuk semua dalam membela rakyat.



Rakyat Susah Hati Sekarang Bro ! [VIDEO]

Image
Hidup tertekan dengan kenaikan harga barang , boleh mengundang kestabilan ekonomi yang tidak seimbang dan masalah sosial yang serius..
GST Malaysia 6% : 9 Daripada 10 Rakyat Malaysia Bergelut dan Bekerja Keras Dengan Lonjakan Kos Sara Hidup Hari Ini!

BERITA PANAS SELURUH NEGARA

Image
BERITA PANAS SELURUH NEGARA

Posted on July 9, 2015
PANTUN DR MAZA BUAT PIHAK BERKUASA MALAYSIA

KRITIK PEDAS DR MAZA




Ku Sangka Hujan Hingga Ke Petang
Rupanya Berhenti Di Tengah hari
Ku Sangka DiTahan Para Petualang
Rupanya Disergah Pemberi Bukti


Pantun di atas wajar dilantun.Ia mengenai penyelewengan dan skandal yang kerap melanda  negara kita. Riak  al maklum provokasi,finah atau hasutan bila melibatkan pihak pembangkang seperti kes Mat Sabu, Teoh Beng Hock, Khalid Samad,  polis atau pihak berkuasa akan bertindak cepat dan sangat keras, Termasuk melayan pihak pembangkang tak ubah seperti pengganas.Dalam kes Beng Hock hingga mengakibatkan kematian yang didorong kononnya membunuh diri.Kes ditutup.

PANTUN DI ATAS DIJAWAB BEGINI :



Ku Sangka Hujan Alang Kepalang
Topan Guruh Tak henti Henti
Bilionan Lesap Di Tangan Petualang
Gerobolan Buru Pemberi Bukti



Gerakan Harapan Baru adalah realiti, bukan fantasi – Mat Sabu



PERJUMPAAN DI PERLIS PADA HARI RAYA KE 3



Copy n paste sepenuhnya dariDaulah Rakyat


Tembelang Hadi Terdedah ?

Image
Indahnya akhlak ? akhlak sapa tu bro? itu rungutan dan kekesalan bro Saif ! teman setia Anwar Ibrahim, yg dalam bahasa mudah telah dikasari oleh Hadi Awang? Sang Presiden Parti Islam PAS dgn bahasa yg cukup kasar ! Sesuaikah begitu? orang datang nak bincang dgn baik..dia 'bahasakan' orang begitu? aku tak boleh nak pikiaq bro ! apakah jenis 'individu' begini ?! bagi aku 'dia' yg 'membahasakan' tetamu yg mengunjunginya sebegitu memang tidak layak langsung berada dipuncak jawatan sebegitu ! terlalu hina bro ! Hina.Nokhtah.

Bekas setiausaha agung PKR dedah Anwar dihina ketika krisis Selangor Bekas setiausaha agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim dikasari semasa berjumpa dengan presiden PAS untuk membincang krisis menteri besar Selangor. Bekas setiausaha agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendedahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dikasari individu dipercayai presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika mahu membincang…