Posts

Showing posts from February, 2015

'Anwarinas' - Khalid Samad - Gabung Gebang Bro ! [VIDEO]

Image
Hari ini MP Shah Alam. Khalid Samad dengan tegas menyatakan komitmen PAS terhadap puak pengacau dalam PAS terutama yang menggelar diri mereka dengan membawa agenda 'desperados' seperti TUC dan Elharaki untuk merosakan jemaah, akan beliau tentang habis-habisan bro ! TQ bro Khalid Samad.


‘Anwarinas’ ada dalam PKR bukan PAS, kata Khalid Samad

PAS, 'Asabiyyah dan 'Ulama' - Apa Dah Jadi?

Image
Sekarang ini, 'peperangan' antara puak asabiyah yg bergelar ' ulama ' dalam PAS dalam menghadapi golongan ' profesional 'kian sengit, kian jijik dan jelik bro! Selain PASMA, sasaran mereka adalah beberapa tokoh utama PAS sendiri ! antaranya Mat Sabu, Hatta Ramli dan beberapa nama lain. Mereka dilihat melancarkan serangan demi serangan bertali arus..

Alasan demi alasan 'diciptakan' bagi meluluskan tindakan mereka tadi..soal hujah telah diketepikan..soal benar atau hanya tuduhan tidak lagi penting..yang penting ialah 'musuh' dalam organisasi sendiri ini? hendaklah disekat kemaraan mereka di Mukatamar akan datang, supaya grombolan ustaz2 PAS berkenaan boleh mendominasikan partai Islam ini..supaya cita2 bersekongkol, berpadu2 dengan Umno dapat direalisasikan? Kah Kah Kah

Syahdan ! maka dimomokanlah semaunya beberapa nama tadi, juga PASMA dengan berbagai-bagai tuduhan ? Dahsat juga keroja buat grombolan ulama nie bro,macam depa dedah rakaman audio yg k…

Salji di Tabuk, Arab Saudi - [VIDEO]

Image
Bila Salji mula turun dengan banyaknya di Wilayah Tabuk, Utara Arab Saudi, ia adalah suatu fenomena biasa bagi kebanyakan orang bro ! maka mereka pun bermain2 dengan seronoknya.

Tetapi bagi orang Islam yang beriman, mereka melihat peristiwa ini dengan suatu tanda tertentu seperti yang pernah disebut dalam hadis Nabi s.a.w..

TANDA MAKIN DEKATNYA HARI KIYAMAT
Peringatan Dari Masyayikh Kita:
Imam Masjidil Haram, Syeikh Su’ud Syuraim hafidzahullah, menyatakan bahwa turunnya salju di Jazirah Arab telah membuktikan bahwa Muhammad SAW. benar-benar seorang nabi dan rasul yang menerima wahyu dari Allah SWT.
Beliau mengatakan bahwa : "Salju adalah komponen utama dalam pembentukan Sungai dan Tumbuhan. Berjatuhannya salju di Jazirah Arab membuktikan kebenaran Rasulullah SAW. Dalam sebuah hadits, Rasulullah saw. bersabda, :

لَا تَقُومُ السَّاعَةُ...حَتَّى تَعُودَ أَرْضُ الْعَرَبِ مُرُوجًا وَأَنْهَارًا

“Hari Kiamat baru akan datang setelah negeri Arab kembali menjadi padang yang hijau (dengan tumbuha…

Soalan Kena Batang Hidung PAS sendiri?

Image
Sehari dua ni, bukan main lagi kumpulan 'ulama' PAS turut terjebak dalam siri 'melawan' rakan dalaman sendiri ! siri 'serangan' terhadap Mat Sabu dan Dr.Hatta sehingga ini kian disemarakan hingga ke dalam 'Multaqa' Ulama PAS (21 Februari 2015) hari ini...(Dewan Ulama lancar 'perang' )

Bila Mat Sabu dijadikan 'punching bag' dalam 'serangan' di Multaqa Ulama tu.. mudah saja Mat Sabu jawab..Dia tak marah2 macam 'ulama' perasan tu ! baca siniTerserah kepada perwakilan - Mat Sab..

MULTAQA MENJADI MEDAN MENCACI HAMUN
Multaqa tidak berfungsi merapatkan saf di kalangan Jemaah di dalam Pas malangnya bertindak menjadi medan mencaci dan memaki hamun sesama sendiri.. Dari lebelkan sesama jemaah kepada Jebon bertukar menjadi Syaitan dan Babi..
Inikah kumpulan yang di lihat ingin memiliki kuasa di dalam Pas..? Jika inilah kumpulan yang di dakwa perlu mempunyai kedudukan yang sewajarnya di dalam Pas tunggulah saat kehancurannya.. Mereka seo…

Santai Ahad - Jurunikah Lawak [Video]

Image
Sekarang nie musim kenduri kenara bro ! Aqad Nikah yang berlaku antara calon suami dengan jurunikah macam2 terjadi? di sini hangpa boleh tengok sebelum aqad nikah berlaku seperti dalam video yang disertakan ini..terdapat adegan sempoi antara mempelai lelaki dan jurunikah yang aku kira cuba meredakan perasaan gemuruh yang sering dan biasa berlaku kepada pengantin lelaki. Sempoi punya jurunikah nie bro !


Only In Malaysia bro

Image
Colorful Malaysia ! penuh warna warni..soal masuk akal ke? tak masuk ke? no hal punya bro ! dari akar umbi sampai ke pucuk ! terutama yang pucuk2 atas tu..ada saja celoteh depa..sekejap begitu, sekejap begini, sekejap di sana, sekejap di sinun ? pening sejurus kita dibuatnya bro ! Hanya di Malaysia kita akan jumpa semua ini ?
Kah Kah Kah

Rakyat Malaysia 'Stress' Tinggi bro !

Image
Stres atawa tekanan mental atau 'jiwa kaco' akan turut menjejaskan fizikal juga bro ! Dalam dunia serba pantas, dunia digital, dunia orang 'gila' pitih dan dollar. tekanan di tempat kerja, bos marah2, bos tengking2..tak puas hati prestasi keroja ? buatkan darah cepat menyirap kat kepala bro ! Kah Kah Kah

Itu belum ambik kira 'hutang' yang macm2 lagi bro ! hutang rumah, hutang kereta, hutang tv, tunggakan bil api, air, cukai pintu, telefon, anak2 sekolah, belanja dapur, kadang nak boh minyak kereta motor pun jenuh bilang duit pecah ? anak cucu, bini tak dengaq kata pun? boleh stres bro ! kah kah kah

Tu yang darah dok naik bro ! masa nie..bawa kereta, memba hon pun boleh menyirap darah bro ! tu yang ada sampai pakai 'steering lock' belasah orang tu ? kah kah kah..Putus cinta 'beruk' pun boleh naik darah bro ! Kah Kah Kah

Kadang tu, menteri pun stres juga bro ? cuba bacaBERITAini ! pasai tu, stres nie tak pilih mangsanya bro ! cuma orang yang 'ber…

Bro Saif - Calon Sesuai Ptg Pauh ? [Video]

Image
Lama kita tidak dengar hujah bernas Bro Saif di P'limen bro ! ramai rindu dgn keletah dan hujahan beliau ! hujahnya, hujah berfakta..susah nak sangkal, susah nak kepak bro ! apa kata PKR pertimbangkan untuk bagi laluan di Ptg. Pauh kpd bro Saif ini ? Kita tau ia 'kerusi' bro Anwar sekian lama..

Kalau ini jadi kenyataan ! akan meriahlah kembali sidang P'limen dgn barisan2 'kereta kebal' Pakatan Rakyat yang lain seperti Rafizi, Khalid Samad,  dan lainnya !

Tak mustahil PAS gabung dengan Umno - [Video]

Image
Ketiadaan Nik Aziz  mudahkan laluan kerajaan perpaduan,  kata PasMa - themalaysianinsider

Dairi Chempaka, Permatang Pauh !. [Video]

Image
Perginya TGNA maka bermula Cabaran Pas dalam menyelamat K'rajaan kelantan untuk PRU akan datang 
Terpenjara DSAI maka bermula cabaran Pakatan Rakyat untuk menangani krisis dalaman PR sendiri... 
PAS:  Jumpa di Chempaka, BN 16 Feb 2015

Selangor umum pembatalan projek Kidex

Image
TQ Azmin Ali !

Selangor umum  pembatalan projek Kidex

Maksiat Di Sana Sini - Di Mana Silapnya? [video]

Image
Kenapa maksiat berleluasa sekarang ini bro? Kenapa? Malaysia negara Islam bro! Ramai tok lebai berjubah, bersegheban, ramai tua2 pergi mesjid, ramai guru-guru agama di setiap sekolah rendah dan menengah, kolej dan varsiti? apakah mereka 'tidak mampu' lagi menegur, mencegah apa juga maksiat yang berlaku di depan mata mereka? di mana silapnya?

Hari2 kita temui pelbagai cerita muda mudi Islam kita, terlibat dalam kebejatan moral dan maksiat semacam tidak bertepi ? kenapa? adakah sudah hilang keberkatan ilmu yang diajar? 

Adakah ibu-bapa sudah tidak perdulikan lagi kegiatan songsang anak2? atawa ibu-bapa dah takutkan pada anak2 sendiri? hanya menyerahkan kepada penguatkuasa tertentu sahaja menangani gejala 'liar' anak2 ! tidak terkecuali orang2 dewasa dan berumur turut terlibat dalam kancah maksiat yang macam sudah tidak terkawal sekarang ini, walaupun jumlah mereka kecil ?

Bila kita tidak kembali kepada sendi dan asas ajaran Islam, di mana semua orang punyai tanggungjawab un…

Syurga 'Shopping' ! [Video]

Image
Hangpa nak barang murah? Mai kita pi Perlis, terus masuk ke wilayah Satun di sempadan Perlis-Thailand..tak payah masuk Danok atawa Padang Besar lagi..Murah bro ! sekali pergi..dok teringat nak pi lagi ! Kah Kah Kah

Pada setiap hari Jumaat,Sabtu dan Ahad , sempadan berjiran iaitu Thailand ,  boleh masuk tanpa dokumen sehingga 2 km. Pekan kecil Wang Prachan adalah pekan kecil di sempadan.Wang Prachan atau Wang Belacan nama asalnya menyajikan perbagai barangan thai. Berbelanja disini  tidak perlu menukar wang Thai kerana matawang Malaysia diguna pakai disini.


Wang Kelian adalah sebuah pekan bersempadan dengan Wang Prachan Satun Thailand. Terletak lebih kurang 40km dari bandara Kangar. Pasar Minggu yang kian popular ketika ini. Pekan ala ala koboi ini menawarkan harga barangan yang mampu milik.

Dari Wang Prachan hangpa boleh boleh terus memandu ke Bandar Satun

atau bercuti ke Pak Bara..

Tadi, tengah jamu selera kat satu kedai. memba ajak  pergi ke Pak Bara bro ! depa pakat konvoi dengan 's…

Spekulasikah Semua Ini ?

Image
Ada dua 'berita' sehari dua ini, melibatkan dua sosok AJK PAS Pusat ! Dr. Hatta Ramli dan YB Hanipa Maidin ! 

Sebelum kejadian pagi ini yg melibatkan 'cubaan membakar' kereta Dr. Hatta. telah keluar berita ? yg telah menjadi 'viral' di laman2 sosial bahawa Hanipa Maidin telah dipukul di belakang ,namun YB Hanipa Maidin berkata berita itu hanyalah spekulasi sahaja.


Kereta Hatta Ramli cuba dibakar pagi tadi Published: 14 February 2015 8:52 AM

Bomoh 'main golf' pula depan penjara Anwar [Video]

Image
Jarang hangpa boleh tengok 'Bomoh' hayun ' kayu golf ' bro ! La nie macam2 boleh tengok ! macam2 dah dok mai bro...bukan sebarang 'bomoh' boleh main kayu golf nie !..gamaknya isu ' golf ' ini tersangatlah popular awal tahun 2015 ini agaknya yer ? 


Penghormatan Terakhir Buat 'Murabbi' Umat - [Video]

Image
Seorang Tok Guru  yang berpewatakan lembut  dan sentiasa mengenakan serban, sehingga nafasnya yang terakhir pada malam Khamis,  tetap terkenal dan merupakan sosok yang dihormati oleh rakyat Malayasia tidak kira agama dan ideologi politik.

Ibrahim Ali Persenda Kematian Tok Guru ?

Image
Kenyataan Penuh

Tuan Guru Nik Aziz Kembali KeRahmatullah [Video]

Image

Fahami GST - Dua Dimensi [Video]

Image
Polemik GST terus menjadi bahan menarik dan dijelaskan oleh pelbagai pihak bro..April 2015 ini, perlaksanaannya akan dikuatkuasakan..ramai rakyat belum memahami sepenuhnya apa itu GST? Setengah berpendapat gst ini 'is gud for yeah' bro ! siapakah mereka? memang mereka tidak bedah siasat dengan jujur atau tak tahu apa2 yang berlaku? kah kah kah 

Setengah orang mengatakan, GST 'membebankan' ? siapakah mereka? tentunya ramai sekali bro...

Dua video berikut menjelaskan kemelut GST tadi..cuba tengok apa hujah dari seorang ustaz mengikut perspektif Islam..juga hujjah dari YB Rafizi Ramli yang aku rasa cukup jelas sekali...


Deraian Air Mata..

Image
Adakah sosok begini, begitu jadinya?..deraian air mata pendokong, lebih lagi ahli keluarganya, dan masyarakat antara-bangsa turut tergamam dan terkedu dgn berita yang semua sudah maklumi..


Ikatan kasih tidak sesekali kan terlerai.. air mata mengiring ketabahan Anwar..

‘overthinking’ ! Apa tu?

Image
Overthinking atau kerap berfikir secara melampau adalah tanda gangguan psikologi yang sebenarnya tidak sihat...itu pendapat umum bro ! Bagi kanak2 pula..pemikiran begini dianggap sehat ? tetapi bagi orang dewasa...ada sedikit marbahaya bro..

Sebab itu Islam menawarkan umatnya senantiasa berfikir mencari kebenaran hakiki..orang yang mengenali Rabbnya akan mudah tenang diri dan terselamat dalam semua bentuk ganguan diri...contohnya, bila seorang tu marah? dia cepat mengambil wudhu' lantas melakukan salat sunat..dia boleh saja terus membuka Al-Quran dan membacanya...itu antara penyelesaian kpd masalah pemikiran yang kacau dalam diri seseorang ! yang Islam larang, ialah banyak bercakap tetapi malas berkerja..kerana banyak bercakap akan mudah lakukan kesilapan dan kesalahan...


Salam Perkenalan [Video]

Image
bro n sister..

Ini adalah wajah baru blog anekaragam bro !
moga terhibur nanti..
Terima kasih kpd Pak Shiekh Ramli, RM, Jafaro dan lainnya yg banyak bagi idea kat aku buat aku meneruskan kerja mulia ini..

aku tak boleh tidur sampai setahun, kemundian nak bercakap pasal 'perjuangan' bro !? 'vacuum' yang panjang begitu akan melemahkan urat sendi  sendiri, bila bangun dari  'ketiduran' yg panjang? biasanya kita akan lemah longlai bro ! kadang2 mereben meraban tak tentu arah..habis kengkawan kita marah2..dok tak duduk, kerja kawan2 pun kita tak 'admire' langsung...kah kah kah