Posts

Showing posts from 2015

2016 - Jenamakan AMANAH dalam ingatan dan sanubari rakyat

Image
Amanah Progresif Peduli sudah cukup untukmenjelaskan bahawa parti yang berumur setahun jagung ini, sebagai 'alternatif' kepada rakyat massa, dengan syarat para petugas Parti Amanah ini semestinya berkerja dgn yakin dan ikhlas bagi merakyatkan, menjenamakan Parti Amanah ini dalam ingatan dan sanubari rakyat terutama untuk melestarikan rakyat yang tertinggal maklumat untuk bersama-sama Amanah, kenapa Amanah? semua itu mesti diperjelaskan oleh petugas dengan mendekati rakyat bro ! Alhamdulillah, ramai dari rakan2 dalam Amanah bermurah hati menyumbang wang dan tenaga yang bukan sedikit untuk maksud di atas terutama membantu mereka yang susah termasuk anak2 yatim dan sebagainya yang perlukan bantuan sebegini...Itulah maksud kepedulian bro ! 

Bolehkah Amanah kekal lama?itu yang selalu orang tanya orang cakap? Jangan samakan Amanah macam parti2 yang lahir sebelum ini...mereka tidak ada visi dan misi bro ! penyokong pun tak ada? tatapi lahirnya Amanah dah jadi 'igauan' dan '…

Angkasawan Wanita Anut Islam setelah .... - 3 VIDEO

Image
Hidayah itu milik Allah ! Sesiapa yang dikehendakiNya, hidayah akan menerjah ke dalam diri seseorang dengan begitu pantas umpama hidayah yang diperolehi oleh 'Singa Padang Pasir' Umar Al-Khattab setelah doa Rasulullah SAW dimakbulkan Allah dan kemundian menjadi mukmin sejati .

Begitu halnya dengan seorang angkasawan wanita yang kabornya sampai ke bulan, Sunita Williams, seorang wanita India pertama yang pergi ke bulan pada tanggal 9-07-2011. Kembalinya dari Bulan langsung masuk dan memeluk Agama Islam..

Hidayah itu (الهداية من الله والأسباب من العباد) dari Allah dan asbab itu dari hambaNya..baca juga (موسوعة النابلسي للعلوم الاسلامي) untuk mengetahui kepelbagaian hidayah bro !

Moga 'hidayah' ini dipertahankan oleh beliau dan jugak kita semua yang mendapat ni'mat paling besar iaitu ni'mat Islam itu sendiri....


.Antara 2 Berita - Foto dan Video

Image
Ada dua berita menarik hari ini ! satu dari luar negara, satu dari dalam negara bro !
Dua berita ini cukup sensasi dan ada signifikan tersendiri ! 
Berita Satu
Erdogan mendapat liputan luas saentero alam maya ini bro ! Beliau selaku seorang Presiden sebuah negara umat Islam mendapat liputan meluas akhbar dan portal utama dunia kerana menyelamatkan cobaan seorang remaja Turki yang ingin membunuh diri dengan terjun dari atas Jambatan Bosporu setinggi 211 kaki yang menghubungkan kawasan Eropah dan Asia. Erdogan berjaya memujuk remaja itu setelah gagal dipujuk oleh orang ramai. Ini betul2 'Crazy Things' bro ! Erdogan telah berjanji akan membantunya..kerana remaja terbabit tertekan kerana masalah keluarga bro !

Presiden Erdogan 
Selamatkan Pria Yang Coba Bunuh Diri


Turkish president Recep Tayyip has talked a man down from a bridge

Adegan Menjolok Mata - PAS dalam 'Movie of De Week' [Video]

Image
Kumpulan yang menubuhkan Amanah telah dituduh 'pengkhianat' . Satu tuduhan yang cukup menjolok mata sebenarnya dari PAS ? Tetapi bila PAS pergi peluk UMNO, lepas tu pergi peluk dakap Perkasa? tak pula dia Pas rasa depa 'khianat' kepada perjuangan PAS itu sendiri? Kah Kah Kah

Memang Pas dah betul2 'bangsat' bro ! mana tak bangsat? sejak Amanah diproklamirkan dan mencapai kemajuan melebihi sasaran awal sehingga dalam usia tiga hingga empat bulan sahaja sejak menjadi sebuah parti yang sah di sisi undang2, Amanah telah berjaya membuka lebih dari 120 cawangan di serata tempat di Semenanjung bro ! itu yang PAS seropa jadi kelamkabut dan haghu bighu sehingga mereka kian terbelit dan terus melilit bersama Umno..sikit2 Umno, sikit2 Umno, Umno dah berubah, kita sedia maafkan dosa2 silam Umno? Kah Kah Kah 

Mujahid Yusuf Rawa dalam program Amanah kat Melaka baru nie menjawab balik tuduhan 'pengkhianat' yang dilemparkan Hadi kepada kumpulan Amanah. Pas telah khianat p…

Mengapa AMANAH begitu penting sekarang ini? [VIDEO]

Image
Bro n Sis !
Sejak Amanah lahir kurang lebih 3 bulan lalu, PAS terutamanya amat dilihat tertekan, menghoyan, mereben, manyau dan kelupurrrrr sakan hingga setiap hari ada saja kenyataan pimpinannya bagaikan dawai dan tali yang putus bro? Samada Pas yang lemah atau Umno yang terhakis keyakinan rakyat menyebabkan Umno hulur salam untuk kerojasama bro? Baca BACA SELANJUTNYA

Masa Pas nak 'kick' buang kumpulan profesional dulu, depa
kata nak bersihkan puak sekular dari dalam PAS kononnya supaya senang Pas tu hanya olarmak saja yang 'dominate' ? Lepas tu depa main mata main cinta 3 segi dgn Umno dgn Perkasa bro ! Tidak ada sekular ke kat dalam tu? Kah kah kah
Dah habih pandai, depa Pas pi cari bapa segala sekular, bapa segala pluralisma, pragmatisma, hingga Pas laa nie naik selesma? bukan takat tu saja bro..yg depa pi dakap tu bapa segala bapa dalam skandalisma, selewengisma, ketirisma, lebongisma and many more bro !
Kasiannnnnnnn PAS, 
depa pun ejas macam2 nak bagi lulus jarum na…

Ma’assalamah - Ada yang dah meghoyan ? [VIDEO]

Image
Umno sokong hudud sebab kapal umno dah nak karam dah...hanya Pas yg mampu selamatkan bahtera umno..Umno pun ucap 'Tafadhal ya Habibi' Ahlan wa Sahlan wa Marhaban Bikum ! Kah Kah Kah

Lepas tu dok tak dok, ada yang dah meghoyan bro! pasai kerojasama ini? Ketua DUP kata, Umno kena terima hudud dulu, baru boleh jalin hubungan? Kalau awal-awal mereka tak nak hudud, Ma’assalamah laa bro, Gud Bye laa.. . selamat tinggal ? 

Hang kata kat sapa bro mahfodz? yg nak ma'assalamah tu bro sendiri kot? Tok Sidang dah maju ke depan tu, tak kan dia nak u-turn balik? w.pun dok selalu sokmo dok buat u-turn?  kali nak mai nie..gerenti boleh bentang hudud punya, dan Umno 'sure' habih pakat terima bro? Kah Kah Kah

Pas nak suruh Umno ubah dasar kepada Islam? hangpa tunggu laa selagi rasuah tak diperangi, selagi amanah dipersiakan, selagi apa yang dok melilit sekarang tidak berkurangan? pasai dah sebati bro? ambil contoh amalan riba dan percukaian sudah laa? Nak suruh Umno berhenti buang semu…

Najib hulur 'Silaturrahim' - PAS buat2 segan konon ? - [VIDEO]

Image
Bro n Sis !
Cerita Najib semawa PAS untuk silaturrahim adalah ikhlas bro (Najib tawar kerjasama PAS dengan hati terbuka) bro ! hati terbuka tu orang Melayu cakap ikhlas ler ? 

Umno 'direct' pinang PAS tu bro? hantarannya? bukan sikit ler gamaknya? Lepas ni PKR tak boleh lagi dok terhegeh2 dgn PAS? Laa nie PKR kena sedaq kediri laa sikit, Pas dah tak heran kat hangpa bro ! depa lagi 'baguih' punya dok ada ! 

Pinangan kali ini entah yang ke berapa laa agaknya? tapi kali ini nampak sungguh bebenor tu? PAS pula macam segan-segan gitue ? Aloh PAS pun, terimalah dengan terbuka bro ! macam tak biasa? Kah Kah kah


Laku sungguh PAS sari dua nie ! macam anak dara sunti jadinya, depa lupa PAS nie dah berkarat, berkedut sana nie, maklumlah dah tua bangka sebenornya. Tapi yang suka sungguh kat PAS nie, sama-sama tua juga, berumur gitue! tapi apa nak buat cinta tidak pandang tua muda? Mungkin depa nampak menarik lagi kot? Mungkin laa? pasai selalu dengaq kata ! kena kapur seluloi (selalu…

PANAS ! Tun M Didakwa Miliki RM1.194 Trillion

Image

PAS Pakar Bidas dan Libas ' Amanah ! Amanah relek saja bro ! [VIDEO]

Image

PERGOLAKAN POLITIK DUNIA ISLAM - Berita Bergambar [Videos]

Image
Perang kata-kata antara Rusia dan Turki mulai panas. Presiden Rusia Vladmir Putin tetap meminta penjelasan yang munasabah dari Ankara, berhubung penembakan sebuah jet tempurnya di perbatasan Turki. Juga Moskow menunggu permintaan maaf resmi dari penguasa di Ankara. Rusia menuding Turki sebagai penadah bagi penjualan minyak yang dilakukan Islamic State. Turki membalas tudingan, dengan menyebut Rusia sebagai antek-antek Assad.



Kalau jadi Debat Husam-Hadi ? Baru Menarik bro ! [Video]

Image
Pas berteraskan Islam, Umno terasnya nasionalis tebal bro ! Umno selalu wirid nak perjuangkan agama, bangsa dan negara. Perjuangan Pas dan Umno tu tak pernah kesampaian pun bro? yang nampak pemimpin depa yg sukses besar bro ! Rakyat? macam dok kata laa, memang nampak macam senang bila ada rumah besaq, kereta telunjoq, setengah tu bini sampai dua tiga? hutang berbaris, makan pakai jenuh 'pekin' atawa terlalu berjimat dan berhemat takut minyak kereta tak mampu isi sampai cukup bulan? tu tak kira lagi dengan segala bil yg nak kena setel bila cukup bulan ! Kah Kah Kah
Pas perjuang Islam, Umno pun perjuang Islam..tapi Pas tak laa marah kat Umno macam depa marahkan Amanah bro? Pasainya Amanah pun perjuangan dia ialah Islam..Pas, Umno dan Amanah masing2 ada 'ulama' dia..Patutnya Pas kena terima kasih kat Amanah pasai nak perjuang Islam..Bila Amanah bertegas jadikan Islam agenda utamanya, Pas marah pasai dah ada parti Islam? Krosot laa dengan Pas nie sampai tok sidang dan segal…

Nasihat Sulung PAS? - Acah TITM? [Video]

Image
Bila PAS cadang sesuatu kepada seseorang tokoh berpengaruh yg pernah jadi orang #2 dalam Umno tu? dan masih ada bisanya sebagai Timbalan Presiden Umno..Mafhumnya ialah sebagai suatu nasehat ! Kan ke Pas sekarang menjadi 'penasihat' utama BN bro?Lagi pun ini bukan sebarang nasihat dan cadangan bro ?  Kalo tak silap, rasanya inilah 'nasehat' sulung paling 'panas' yg dilontarkan oleh Pas melalui orang #2nya bro? Kah Kah Kah
Kenapa perlu Tuan Ibrahim ini memberi tips untuk menjatuhkan Najib? Kenapa tidak berjumpa terus dengan Najib untuk memberikan idea2 ini agar beban yang ditanggung rakyat dapat dikurangkan? Apa motif sebenarnya Tuan Ibrahim ini dalam pemberian idea2 ini? Kenapa beliau perlu untuk melaga2kan lagi kedua-dua pemimpin ini? Bukankah Islam melarang kita daripada berbuat sedemikian? Nasihat Busuk ! Kah Kah Kah
PAS cadang Muhyiddin umum 
13 perkara untuk ambil alih jawatan PM
03 Disember 2015 | BORHAN AHMAD


Tuan Ibrahim Tuan Man

Bahasa Alim Ulama PAS - kalimah Merapu, Kalimah Gabranya - [Video]

Image

Kisah Rumah Tangga - Bapa Halau Anak Rayu Jadi Wali..[VIDEO]

Image
Ini sebuah kisah rumahtangga bro ! Kisah anak2 yang mahukan bapa 'abah' mereka menjadi wali telah dihalau dan disimbah air berkali2 bro ! Yang syok tu, abah nie seorang cikgu bro, PK sebuah sekolah menengah di Sanglang, Perlis. 

Bila pasang baru, muda pulak tu, janganlah lupa yg lama, sampai anak2 nak minta jadi wali pun 'kantoi'? depa pun nak berumah nak bertangga juga bro ! Bila tengok video tu, kasian bro ! 4 beradik tu abah depa layan macam orang asing sebelah, macam tak kenai bro ! depa nak minta abah depa jadi wali saja...Inilah kisah  rumahtangga bro !

Jadi sapa yg nak tambah bini tu, hangpa beringat laa elok2..jangan sampai kena 'queen control' ? kalo dah kena QC nie bro, aku tak tau nak habaq laa...anak sendiri pun boleh tak kenai ! kah kah kah

Layan video bawah tu bro !(Video) 'Abah Simbah Kami, Abah Sanggup Buat Camni Kat Anak²'
Menurut sumber, lelaki terbabit telah disihir oleh isteri mudanya, membuatkan dia tidak lagi seperti dulu yang kini men…

Amanah Jadi Tumpuan Bekas Umno, Pas - [VIDEO]

Image
Hari ini, Sabtu, 28. 11. 2015 - Terpahat dalam sejarah tanah air tercinta ini, berlangsungnya Majlis Perasmian Wisma Amanah Negara petang tadi bro ! Kata Mat Sabu seperti dalam video di bawah, Amanah kini jadi tumpuan puak2 Umno dan puak2 Pas yang dah letih dengan gelagat Tok Sidang mereka bro? Penyertaan berbagai NGO dan belia meningkatkan keahlian parti itu yang kini sudah melebihi 80 ribu ahli berdaftar.
Umno, kata Mat Sabu, no more nasihat nasihat? kah kah kah sekali pikiaq betoi juga bro? Tara Che Det punya 'nasehat' pun depa 'teng' lagu tu saja, Pak Din bekas TPM tu? sapa nak dengaq dia?, pi dok berani tegoq PM? teruih kena  laa..Si Hamidah Gopeng tu pun kena bro ! Umno sendiri pun dah ramai tak boleh 'tahan' dengan Umno sendiri bro? Tapi Pas masih 'setia' beraksi sebagai 'PenasihaT' pula tu? Pelan-pelan kasi nasihat bro ! Kah Kah Kah
Sekarang ini, sambutan kat Amanah cukup memberangsangkan..Insya' Allah Amanah mula melebarkan sayapnya ke…

Umno Penasaran - Serba Pelik, Serba Janggal -[Video]

Image
Penasaran tu mafhumnya berbagai bro ! berkeras nak lakukan, nak buat sesuatu kerana mungkin kacewa (Bahasa dalam lagu R.Azmi) Penasaran juga boleh diertikan sangat mendambakan sesuatu hajat, orang kata teringin sesuatu itu amat sangat laa bro, pun boleh difahami penasaran ini sebagai merasa tidak puas dengan sesuatu. lalu timbul marah, mungkin kerana dihina, tidak sampai maksud yg dihajati dan seumpamanya !

Kata memba akuYONG SUKA KUNING -"Politik di Malaysia semakin pelik.
Ada yang dipecat dari jawatan dan dihalang menjadi perasmi mesyuarat, tapi masih setia di dalam UMNO;
Ada yang dihina dan dinista, walaupun ketika sedang sakit, tapi masih setia di dalam PAS; Kah kah Kah
Ada yang dikeji dan dihalau, tetapi apabila membuat parti lain dituduh pengkhianat...
Tetapi yang paling pelik ialah yang bukan gilakan kuasa atau mahu kuasai Putrajaya; tetapi mahu menjadi penasihat sahaja"? Kan Pelik tu bro ? Janggal dan penasaran gitue ?

Kah Kah Kah
Janggal 1
Muhiddin Tanya, Apa Dosa saya?
Apa …

Breaking News - Turki menembak jatuh jet Pejuang Rusia, Foto dan Video Menarik

Image
Turki telah menembak jatuh sebuah jet pejuang Russia yang didakwa menceroboh ruang udaranya hari ini, jet itu Su-24 berpusing-pusing terbakar di udara sebelum jatuh ke tanah di wilayah Syria. 

Seorang juruterbangnya telah ditawan pemberontak dan lainnya sedang diburu...laporMail Online


BREAKING NEWS - Turkey shoots down RUSSIAN jet for violating its air space: Flaming Su-24 fighter spirals into the ground in Syria where rebels capture one pilot and are hunting the other

Asap tebal kelihatan dari bangkai pesawat Rusia (Sukhoi Su-24) yang jatuh ditembak oleh jet pejuang F-16 pihak tentera pagi selasa, lokasi tehempas ialah - Turkoman Mountains Syria.

Bila PAS Kalut, Macam2 Dok Mengarut

Image

Harum Manis Masak Di Kedah & De Return of Yusni Mat Piah

Image
‘Harum manis’ pertama gugur 19 November WARTAWAN SINAR HARIAN

Hula Hula-Hoop PAS - [Video]

Image
PAS - kian 'memanaskan' badannya yg kian 'lemah' bro ! maklumlah, urat saraf badan tua macam tu kena laa bro! setiap hari ada saja 'senaman' berbagai di tunjukkan kpd rakyat, ada kuak lentang, hula hoop, tai chi dan serba mak nenek lagi ! maksud dari ini semua adalah ketidaktentuan arah pimpinan PAS membuat kenyataan, saling bercanggah, tidak konsisten dalam tuturkata dan kalam yg terbit dari mulut2 de so called 'ulama' nya ! Kah Kah Kah

Tuan Ibrahim kata nak panggil Husam mengadap ( PAS panggil Husam menghadap ) manakala Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Dr Mahfozd Mohamed pula macam halau Husam dari Pas bro? lalu Husam pun kata Ketua DUP Pusat macam samseng (malaysiakini) dan Tok Sidang pula dok nafi kata tak ada kerjasama? ( Kerajaan perpaduan tidak akan berulang, kata Hadi ) Tok Sidang kata, Husam jangan putar belit? dia tak lahir ke denia lagi? Kah Kah Kah

Husam buat tuduhan bukan pasai kerjasama bro ! tapi Husam kata wujudnya cadangan pembentukan kerajaan…

Agenda Sempit Pas - Agenda politik pun tak faham?

Image
Tuan Ibrahim tak faham realiti politik di Selangor’


Mimpi Besar PAS, sedia jadi pemerintah untuk rakyat? [VIDEO]

Image
Pas sedia jadi pemerintah untuk rakyat. Begitulah tajuk (Pas sedia jadi pemerintah untuk rakyat) di sebuah laman portal ( Free Malaysia Today) semalam ! menarik juga tajuk ini bro ! Kah Kah Kah
Ketua Penerangan DUP Pusat agaknya 'bermimpi' bro ? ada hati nak jadi payung pemerintah kpd rakyat? Payung sendiri pun bercerabiaq ( macam kain perca) jadinya? kononnya UBN diselubungi krisis yg menyebabkan hilangnya keyakinan rakyat? Maka Pas nak ambil alih laa kononnya, begitu? Kah Kah Kah
Inilah antara mimpi besar Pas bro ! rumah tangga sendiri yg berserabut, haghu bighu, bercelaghu, dia tak sedar, tak nampak? Dia nampak kain orang yg dia berkawan rapat tu ropanya terkoyak rabak? Kah Kah Kah
Tok Sidang Pas sendiri pun dah tiada keyakinan dari ahli untuk teruskan 'game' dlm PAS bro ! macam mana hangpa boleh tak yakin dgn Umno BN nie? Tok Sidang beriya-iya dok pulun nak padu padu? hangpa pulak pi potong stim? Ahli tersohor Pas sendiri dah kata, Tok Sidang hangpa sendiri dah tak ad…