Posts

'Kelulut Politik' Dalam HARAPAN - Video

Image
Dalam kepimpinan PH yang telah dimuktamadkan sebagai HARAPAN telah jelas terdapat 'kelulut' yg cenderung 'bermain mata' oleh beberapa susuk ter utama dari PKR dgn Lebai PAS menjadi bualan & siulan di media sosial sepanjang bulan ini bro.

Lebai sombong dan agah biarpun nantinya kalah.

Aplikasi kesan 'Pengundi Hantu' - videos

Image
Aku ingat kueh saja yang ada nama 'spera'. Kueh yang berinti isi kelapa berperisa pedas itu memang kegemaran aku sejak kecil lagi. Aku kurang minat  'karipap' berinti kentang yg sama 'pattern' macam spera tu. KahKahKah

Rupanya sekarang ada 'spera' baru utk mengesan  pengundi hantu. Pengundi boleh semak sendiri 'status' undi mereka dan juga boleh mengesan 'hantu' dengan memeriksa data di spera. Tahniah Nurul Izzah.

Biasanya 'Hantu' ini suka tokak orang bro ! rasuk merasuk tu perkara biasa jer sampai seorang tadi boleh jatuh sakit pasai 'hantu' ini bersarang dalam tubuh mangsanya. Melanuih ler kawan tu. Analogi ini samalah dengan 'pendundi hantu' yg dikatakan menjadi penyebab 'kekalahan' pembangkang sejak berapa lama dalam setiap PRU terutamanya.

Pengundi 'Hantu' tu pula, 'Hantu' spesial bro, ada bangla, ada indon, ada myanmar dan boleh dikata semua tu barang import bro ! Anda boleh lihat vid di…

Pelik Tapi Benar, PAS Makin MengeluPA$.- Video

Image
PA$ bukan saja makin pelik malah makin sasau & berseghabut. Bukan saja Rafizi yang menyuarakan kemelut lebai2 ini yang tidak memahami apa itu se benarnya 1MDB?? 

Turut sama bersuara dgn sikap lebai yg baru cuba hendak memahami 1MDB ini ialah Khairuddin Abu Hassan selaku KoordinatorDeklarasi Rakyat. Beliau dengan sinis 'membedal' Pas dengan mengatakan, ' Saya ingin 'mengangkat topi' kpd arul kanda kandasamy yang telah berjaya mem perbodohkan timbalan presiden serta 30 ahli jawatankuasa pusat Pas semalam'.Lihat & baca lagi disini

Yang lagi pelik bila TITM kata 1MDB bagai nasi yang sudah menjadi bubur. Baca kenyataan beliaudi sini, Bubur apa tu? bubur kanji ke bubur sora? KahKahKah.

Mana tak peliknya, kata berpuashati bila jumpa ke Kanda, lepas tu habaq kata dah jadi buborq.Dalam pada itu, Lebai PAS mengharapkan supaya 1MDB perlu diberi peluang untuk menyelesaikan segala hutang yang ditanggung oleh 1MDBdan pada masa yang sama kita berusaha menumbangkan BN …

Ekonomi negara sudah dijajah - Perkasa

Image
Perkasa mula bersuara. Malaysia dah hilang jati diri lagi bila laluan ke majlis pecah tanah Projek ECRL di Kotasas Kuantan penuh dengan bendela berbahasa Mandalin bro ! KahKahKah

Kata PERKASA Kerajaan gadai maruah demi pembangunan, membuktikan negara sudah dijajah melalui ekonomi. | Maruah apa lagi yang tinggal? Melayu kat kampung & pendalaman merangkak nak cari makan, siswa tahan lapaq untuk belajar, makan nasi kosong dengan kuah ajer ! Umno tak payah la nak bercakap pasai 'maruah' ! nak termuntah dengar. 

Perkasa nie dulunya macam PA$ dan lebainya juga, apa depa buat untuk mengekang ini semua? Kerja buat depa tak ubah macam 'Cawangan Baru Umno' sahaja, sokong kleptokrat setengah mati. Lepas tu duk merungut! Too late bro !.

Awat Perkasa baru tahu ke? Ini bukan sangat soal pembangunan, tak ada ECRL tu pun, rakyat tak susah mana nak pi sana sini, lebuhraya meghasak rata negeri. Inilah bahana kalo negara terlalu ber hutang sampai apuih kepala., terlampau boros dan terla…

Adegan Songsang Lebai - [Video]

Image
Pas dan lebai sudah habis arah, sudang hilang kompas, sudah jatuh lobang besar berkali kali, lebai dan walauns makin jauh dari alam nyata, lebih seronok bermetalica, bersandiwara, semua lebai Pas nak bercakap, tapi entah apa-apa yang dibutirkan? KahKahKah

Belum lagi menang saman SR, walauns dah riuh satu Malaya kata depa menang? Habis depa jual 'minyak' kat kampung dan desasini kata Lebai dah 'sukses'? Perbicaraan kes saman Presiden Pas terhadap portal Sarawak Report belum bermula dan parti itu tidak memenangi perbicaraan penuh. Ingatkan PAS dah menang dah saman dengan SR.. jauh lagi perjalanan dia rhopanya. Alahaiiiiiii PAS......benda yang semua orang baca pun hangpa boleh nak kelentong! KahKahKah

Seronok tengok 'adegan' para lebai dan walaunta, hari ini bercakap begini, esok bercakap begitu. Tah apa yang lebai gelembong, sama-sama lebai dan walauncai depa pun tak paham apa ke benda yang duk merepet tu?  

Mari kita tengok beberapa 'adegan' lebai kecik dan…

Faiz Fadzil - Kewangan Negara Tenat

Image
Minyak naik lagi empat duit, ikan kembung ikan rakyat pun mahal, nak makan doghian pun jenuh bertagak, mana tidaknya sekilo mau kena sampai RM15, itu baru durian kampung isi nipis tu,nampak biji, kalo jenis yang ada nama jangan duk tebiang laa, boleh ghelah poket seluaq bro ! KahKahKah. 

Ini bukan salah 'Pak Mat' yang jual doghian tu. Ini salah dan silap orang besar atas sana duk pi buat hutang sampai dah mencecah 648.5 bilion lebih separuh KDNK menurut Laporan Audit Negara 2016. Tenat tu bro! Sapa nak bayar hutang ber timbun menimbun tu? Tapi Lebai PA$ tetap dgn sikap mereka, lebih rela menjadi 'pasu bunga' dari penjual bunga yang boleh bertutur lancar menjual bunga. Pasu bunga pula tunggu orang jirus ayaq ler baru boleh nampak segar dan hidup. Kah Kah Kah

Habis tu nak tutup lobang?, cara lain tak berapa depa mampu nak pikiaq, alih alih rakyat yg depa taji. Duit GST tak tau depa hamborq pi mana? Hari2 depa kutip tak putus-putus. Pulangan dari depa kepada rakyat? ada laa…

Bank Negara Malaysia - Umpama Pusat Ah Long Najib....?

Image