Posts

LEBAI Pas Ketinggalan Zaman - Video

Image
Maaf cakap bro ! Si Mahfuz Pokok Sena dia kata, saya sayang Pas tapi saya kecewa. Mahfuz Omar masih mengaku sayang kepada Pas tetapi kecewa kerana partinya itu tidak mahu merebut peluang dengan membina kekuatan bersama pembangkang untuk menumbangkan kerajaan BN dalam PRU14 nanti.  

Selagi Presiden parti hang tu duk tegar bercokoh bercakok dengan Umno macam belangkas, jangan harap hang sorang nak tunjuk lawa boleh ubah 'mind set' Lebai tu. Tara Husam Musa yang cerdik tu pun; Lebai hang sebelah mata pun tak pandang Husam tu. Hang sayang ke Pas dan lebai tak kena tempat. Sebelah mata pun depa dah tak kelih kat hang dah...KahkahKah

Maaf cakap sekali lagi. Hang tu Mahfuz yang ketinggalan zaman sebenarnya. Lama sangat hang duk berkubang dalam Pas tu sampai naik majai !! Parti hang tu gelong teruk ! Silap haribulan boleh reput relai macam tu saja. Kahkahkah.

Patutnya dah lama hang tunjuk kaler sebenar. Ini sat hijau, sat merah, sat oren? Aku yang bukan Pas pun meluat dengan umang2 macam…

Prof Agus Balun Walauns dan Pentaksub Tegar PA$ Kaw Kaw [video]

Image
Bagaimana Pas cenderung kepada kezaliman bro ?
Ini ada satu komen menarik dari Sheikh Omar Ali tentang PA$ yang telah hilang jati diri. DAP tak la hilang roket kata Sheikh..sini. Aku sedut sikit apa yang Pak Sheikh ni kata.

Pas hari ini jelas telah berubah. Bagaimana Pas cenderung kepada kezaliman? Soal Pak Sheikh lagi. KahKahkah

Pas bersikap pelik pada hari ini apabila begitu intim dengan pemerintah zalim.

"Dengan segala kemungkaran nyata yang telah dilakukan oleh Umno-BN yang menekan rakyat dan menjarah harta negara, bagaimana Pas boleh begitu rapat dan cenderung kepada mereka?

"Adakah Pas telah melupakan nasihat para murobbi (pendidik) dan pemimpin terdahulu mereka sebelum ini? Apakah PAS sudah lupa kata-kata yang sering diungkapkan oleh Al-Marhum ustaz Fadzil Noor "Ulamak yang jahat ialah ulamak yang menyerondoi di pintu-pintu umarak"?..Sheikh Omar Ali]


Prof Agus Belasah 
Pentaksub Tegar PAS

Pedukang Dan Kalamanyarq Politik Lebai PA$ - [video]

Image
Kalamanyarq atau melenyarq dalam bahasa utara adalah bermaksud terlampau gatai bercakap, gatai
menjampuk, suka menunjuk sampai tak tentu arah. Tak faham apa pun nak bercakap juga. memang orang jenis ini macam berpenyakit lagi kronik. Lebai jenis 'pedukang' politik. Dia sapu semua.... KahkahKah

Tanpa memahami 'isu' sebenar, dia terus mencelah. Ada saja labon dia hingga diketawakan orang.

Itulah Lebai dan walauns yang merasakan diri mereka tu 'ceghedik' tetapi yang terserlah adalah sebaliknya. Tersingkaplah 'Dol' dan kebebalan serta betapa jahilnya mereka dalam isu-isu yang hendak dibangkitkan atau sewaktu cuba 'patahkan' hujjah lawan. KahKahKahKah.

Isu bermula


Surat terbuka ‘lebai malang’ kepada ‘jembalang’ politik

Image
Sebuah 'satira' mengundang kita berfikir jauh melangkaui tahap pemikiran biasa kerana 'satira' menggalas banyak penggunaan jenaka, ironi atau sindiran yang bertujuan untuk mengkritik sesuatu 'kebodohan' atau kejahatan dalam konteks politik dan isu-isu semasa.

Satira juga sering menyembunyikan 'Kritikan'nya secara berseloroh tetapi tegas dalam maksud dan
'serangan' yang ingin disampaikan.

'Lebai Malang' dalam 'pojok' satira ini menujukan surat terbukanya kpd para jembalang politik yang berkeliaran mengampu sang penguasa. Jembalang politik ini kadang bercakap atas nama 'agama' dan memperlihatkan merekalah sahaja faham 'agama' ! Dan selain mereka adalah 'buta' agama. Tentunya mereka ini adalah para lebai dan walaunta sebuah parti politik yang menjadikan 'agama' sebagai aset cari makan besar untuk kesinambungan politik sempit mereka. 

Lebai, macai sekutu mereka dan walaun ini punya hati tetapi tiada faham …

Wajah keperitan rakyat di hari lebaran - [ video ]

Image
Rakyat begini bukan kleptokrat tetapi melarat bro. Mereka sarat dengan kesabaran. Kehidupan perlu diteruskan. 

Sewajarnya wajah dan potret golongan sebegini tidak lagi mewarnai masyarakat Melayu di M'sia. Negara begitu makmur sebenarnya tetapi agihan bahagian tidak seperti diharapkan. Saya tahu dan anda pun tahu kenapa? 'kekayaan' kemewahan hanya beredar dalam satu kelompok orang-orang 'berkuasa' sahaja. Bila ini berlaku, rakyat pasti terbiar melarat. 

Di sana ada yang terlalu boros, boros malampau ! Kepedulian kepada rakyat 'kecil' tidak lagi dalam  'agenda' mereka. Tetapi yang peliknya, rakyat 'kecil' seperti ini masih terus memberikan mereka 'kepercayaan' kepada kumpulan penguasa itu.

Selamat Hari Raya… 
dari bawah jambatan
Mohamad Fadli | June 25, 2017


Keluhan lebai ! Kasiannnnnnn ! KAHKAHKAH

Image
Lebai mengeluh beb! Makin meghoyan! Buat apa lah mengeluh bagai anak kecil lapar susu? Kan ke lebai bangga sangat dengan Gagasan Sejahtera 'PIGS' tu? Dah pupus ke ahlinya? Berapa kerat kah para ahli yang ada? Yang pasti keputusan PRU14 nanti kita sama sama akan saksikan keputusan nya. Lebai cukup panik beb !

Pasir Mas dah jadi 'Pasir Berdengung' ke? Itu ler jangan gebang laju sangat, lebai kalo gebang, paya pun tinggai tamborq jer, ikan habis lebai tangkoi !! kahkahkah.

Nak tanya satu jer la, kat Pasir Mas tu ramai ke Cina DAP?atau ramai Cina Zimmi? 

Sekarang baru lebai ketaq lutut kena angin senggugut. Apa faedah kamu 'serang' DAP bagai nak rak? Dulu Cina ni laa yang berputar putar ber sama lebai dalam PRU hingga lebai merasa sedap pegang berbagai jawatan di Selangor umpamanya, lepas lebai maki sumpit seranah Cina ini, jangan mimpi lagi nak 'kelentong' depa bagi undi kat lebai ! Cina pantang ditipu. Mai duduk di Tanjong tengok kalo nak tau 'perangai&#…

Minta dijauhkan ! Malaysia bakal terima nasib serupa Zimbabwe ? [Video]

Image
Barang dijauhi Allah, Malaysia menjadi seperti Zimbabwe. Tapi dari apa yang sedang berlaku sekarang, musibah yang sama akan melanda kita kalau tidak melihat Zimbabwe sebagai iktibar dan belajar dari kesilapan itu.

Pelaburan dari China kini menjadi subjek perdebatan hangat selepas entiti milik negara China menyelamatkan 1MDB, dan ketika tawaran perdagangan mega diumumkan semasa lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke China pada November 2016.Lihat juga di Free MalaysiaToday . Apa pun sekarang ini 'pegangan' ke atas 'Proton' telah terlepas ke tangan China..lihat sini.


Malaysia bakal 
terima nasib serupa Zimbabwe
12 Jun 2017 | DR HASSAN ALI