Posts

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

Image
Di Negara China, Islam berkembang pesat. Ada lebih dari 23 juta umat Islam dengan lebih 34 ribu buah mesjid tersebar luas di sana. Bahkan Organisasi Kemasyarakatan organisasi yang didirikan dan dibentuk oleh masyarakat Islam China secara sukarela berdasarkan kesamaan aspirasi, keperluan, kegiatan dan tujuan untuk berkongsi dalam pembangunan demi tercapainya tujuan membangun Islam yg syumul dalam kelompok masyarakat China Islam di sana mencapai 7,000 wilayah dengan gerakerja yang cukup aktif.
Negara Republik Cina satu-satunya negara yang masih menganut faham komunis. Walau pun tidak mengakui adanya Tuhan, namun banyak juga warga negaranya menganut Islam. Bahkan, bila musim haji, banyak warganya pergi menjalankan rukun wajib Islam itu. 
Di Wilayah Muslim China yang luas di Republik itu, Islam yang di peraktikan di sana tidaklah seperti bawaan seumpama walaun PAS dan Lebainya di Malaysia. Permusuhan PAS dengan DAP hanya kerana PAS dan Lebainya selalu mendakwa bahawa DAP itu anti-Isl…

Lebai Makin Ghaplah berhadapan Pakatan Harapan.

Image
Menyerang bila diserang adalah suatu teknik dan taktik mengalih isu yang dilontarkan sebelumnya kepada seorang atau kumpulan dengan cara membalikan isu itu semula kpd lawan dengan cara yang sama dengan sedikit 'pusingan' tetapi hampir menyerupai serangan lawan tadi. 

PA$ dan lebainya yang sekarang ini teruk diasak oleh Pakatan Harapan kerana bermukah dengan Umno. Lebai yang makin 'gila Umno' ini dilihat tidak memberi faedah kpd inspirasi dan citra mem bina semula negara yang dicetus oleh pembangkang akibat dari kerosakan besar kepada negara akibat 'kleptokrasi' yang turut sama dikongsi dipersetujui oleh lebai. 

Lebai menjadi teramat marah kerana pembangkang meremehkan reputasi yang bakal diraih PA$ pada Pru14 nanti. Husam Musa kata PA$ bakal kalah di Kelantan dan akan hilang semua kerusi di Selangor sini . Lim Guan Eng pun sebut perkara yang sama juga terhadap reputasi PA$ di Kelantan. Pas tidak akan menang pada Pilihan Raya Umum PRU14 kenana enggan menyertai Pak…

Fitnah Kian Berlegar !

Image
Fitnah sudah menjadi makanan orang2 yang tidak takutkan Allah dan Hari Pembalasan. Ia tidak memilih mangsanya asal dapat mengadu domba sesama kumpulan  sendiri mahupun bukan, janji hati puas. Akhlak letak tepi, lebai ke tak lebai sudah tidak masuk kira. Kadang tu lebai lagi kuat adu dombanya. 

Terbaru. Tanpa usul periksa mendalam, seorang pengguna media sosial 'menghantam' Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa konon 'hilang' dan tidak turun padang ketika hujan lebat semalam 3 September baru-baru ini.  Pada hal enam jam AP Parit Buntar itu berada di sekitar lokasi banjir kilat itu sehingga tengah malam. 

Ini adalah 'fitnah' jahat yang berlegar di dunia maya dan banyak lagi kes2 serupa sengaja disebarkan oleh mereka yang tidak punya tanggungjawab kerana mendambakan suatu yang belum pasti bagi mencapai niat sendiri sambil 'membunuh' secara senyap saingan politik sekali pun kurang berkesan. Pada hal AP Parit Buntar itu dilihat berada di kawa…

PH ! Jangan Harap Undi Pentaksub PA$ !

Image
Undi Kritikal lebih utama difikir oleh PH dari sekarang dari terlalu risau hendak dapatkan undi dari walauns PA$ yg rata-rata mereka adalah pentaksub tegar dan totok Hadi Awang . Demikian kata Pengarah Hal Ehwal Syariah AMANAH, Ustaz Zolkharnain Abidin umpamakan undi Pentaksub Pas macam mengharap kucing berhenti makan ikan goreng. Tobat kucing nak biarq. Kah Kah Kah.

Pemimpin PH tak payah lagi duk gila dengan PA$ ! Tentunya ini adalah sebahagian dari gerakan seekor ular dan beberapa anak2 ular lidi dalam PH terutamanya dari *Kartel PKR yang dilihat terlalu percaya & doyan dengan kejasama Lebai2 PA$ yang menyangka mereka sangat bernilai dan berharga kepada PKR ! 

Undi pentaksub Pas ini tersangat kecil jika dibanding dengan undi kritikal. Undi pentaksub tidak akan diberikan kepada PH.Jadi ahli dan pencinta Pakatan Harapan tidak payah hirau dengan undi para *Pentaksub Lebai ini. Biarkan mereka dengan Lebainya. Ciput jer undi depa tu.

Undi pentaksub Pas macam mengharap kucing berhenti ma…

42 Kerusi. Lebai Tempah Kain Puteh.

Image
Pas mahu tanding 42 kerusi di Selangor. Berita ini dikira sahih kerana ia di terbitkan oleh -BERNAMA- sendiri.

Bila Pas nampak galak semacam macam ini, PH kena beringat sikit. Selangor ada 56 kerusi DUN sahaja. Pas yang terlalu galak begini kerana ada 'backup' dari sebelah sana?  


'Ayat' Temberang Lebai PAS Bersama Umno - Siri 1 - Foto Pilihan Menarik

Image
Sejak kembalinya UFN ke Rahmatullah, PAS ber alih kepimpinan utamanya kepada Hadi Awang. Maka bermulalah episod suram berbalam bagai di malam kelam pekat hitam. Tiada lagi sinar yang mampu memulihkan hebat PA$ sebelumnya.

Segalanya berpunca dari kekalahan besar UMNO dan BN kepada Pakatan Rakyat (PR) yg berakhir dengan tumbangnya BN di 5 negeri utama: Perak, Kelantan, Kedah, P.Pinang dan Selangor dikuasai Pakatan Rakyat. Itulah pencapaian terbaik sejauh ini dari pakatan pembangkang.

Mata pemimpin Umno dan BN bagai dimasuki pasir, berberas mata mereka memikirkan bahawa orang melayu telah menolak Umno. Orang Cina menolak MCA dan India menolak MIC. Kenapa?

Episode 2008 ini menghantui Umno. Pak Lah ber undur dari mengetuai kerajaan. Perak negeri PR pertama jadi sasaran awal, dikucar kacirkan dan dibantu Lebai dari PA$. Tamatlah riwayat Nizar Jamaluddin sebagai MB pertama pembangkang dari PA$. PR tinggal empat negeri berbaki. PRU 2013 hanya Selangor & P.Pg sahaja 'maintain'. Kedah …

3% Hilang, 'BYE BYE ! LEBAI !

Image
Kononnya kajian IDE sifatkan AMANAH hanya dapat sokongan 1% rakyat saja. Manakala seorang Lebai PA$ yg kononnya 'Pakar Analisis' lagi teruk membuat ulasan dgn menyebut sokongan kepada Amanah hanya tinggal 0.5% saja Malaysiakini .

Kajian dan analisis ini bagi aku hanya sebagai 
' perang saraf ' saja utk melemahkan lawan mereka dan tidak ada apa sangat dengan kenyataan seperti ini. Kalau nak bohong pun, jangan sampai kajian de so called 'pakar lebai' tu jadi telorq kemuruk yg nanti hinggap di muka lebai pakar nie pula.

Manakala kajian IDE pula dilihat memihak kepada PKR kerana kajian ini dilakukan oleh susuk yang ada kepentingan di Selangor sendiri. Selaku TNC di Unisel sudah cukup untuk kita mengandaikan wujud 'bias' dalam kajian ini. Kemaraan Amanah kiranya boleh diandaikan 'menggugat' situasi dan kedudukan mereka di Unisel itu sendiri?Kajian ini semua tiada 'class' No Class at all de cost bro!

Semua rentetan kajian dari PA$ dan IDE sendiri …